Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #1 Skrevet 7. september 2020 Min ungdom har målt 37.4 feber, føler seg litt slapp og kvalm. Hun hadde det samme før helgen, bra i helgen men nå er det pån igjen. Bør hun ta coronatest. Sier hun er litt sår i halsen. I fjor hadde hun også en lenger periode men denne temperaturen frem og tilbake. Anonymkode: 78982...59d
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #3 Skrevet 7. september 2020 Feber defineres vanligvis som temperatur over 38°C målt i endetarmen (rektalt) Målt i munnen ligger temperaturen ca 0,5 grader under rektale mål Målt i armhulen ligger temperaturen ca 0,6 grader under rektale mål Hentet fra nhi.no Anonymkode: a0aba...52d
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #4 Skrevet 7. september 2020 I litteraturen så er det ikke definert som feber før en bikker 38, men om du ser på helheten med at hun er slapp og sår hals så ulmer jo noe i kroppen som gjør at hun i allefall burde holde seg hjemme. Ang corona test så han jeg fulgt mennesker med mindre symptomer en det til test. Men alle jeg kjenner til som har vært positive har enten hatt forkjølelse symptomer inkl hoste, eller influensa følelse. Har selv blitt testet to ganger, begge gangene høy feber, sår hals og hoste - Men neg. Så det er ingen fasit. Hvis du er i tvil så er det beste å ringe corona telefonen,de siler hvem som burde og ikke burde. Anonymkode: 126b0...087
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #5 Skrevet 7. september 2020 Jeg har normal temperatur på 37,1 grader, så 37,4 grader ville ha vært feber for min del. Anonymkode: 213b8...17b
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #6 Skrevet 7. september 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har normal temperatur på 37,1 grader, så 37,4 grader ville ha vært feber for min del. Anonymkode: 213b8...17b 1. Feber er ikke en variabel greie, det er kjernetemperatur over 38 grader. Man kan ha forhøyet temp uten å ha feber man er da subfebril. 2. Temperaturen din varierer, både fra dag til dag og mest fra morgen til kveld. 0.3 grader økning er ikke unormalt. Anonymkode: c59eb...b46
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #7 Skrevet 7. september 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: 1. Feber er ikke en variabel greie, det er kjernetemperatur over 38 grader. Man kan ha forhøyet temp uten å ha feber man er da subfebril. 2. Temperaturen din varierer, både fra dag til dag og mest fra morgen til kveld. 0.3 grader økning er ikke unormalt. Anonymkode: c59eb...b46 Kilde? Synes det er merkelig at du skriver dette, fordi jeg ringte legevakten og lurte på om jeg hadde Covid-19 og fikk til svar at jeg hadde feber dersom den var høyere enn normal temperatur. Og tiil HI: Ja, hun bør ta test, du bør i det minste ringe korona telefonen! Anonymkode: 213b8...17b
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #8 Skrevet 7. september 2020 Men hvis personen har 36 grader til vanlig da? Anonymkode: 94185...83f
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #9 Skrevet 7. september 2020 Jeg har 36,4til vanlig og når da temp er 37,7 så føler jeg meg dårlig. Anonymkode: a4325...fe6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå