Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #1 Skrevet 7. september 2020 Kom hjem fra veterinær i stad. Katten vår var borte nesten hele helgen og kom hjem pjusk og med smerter. Halen er helt slapp og henger bare rett ned pluss at katten har sterke smerter. Ingen tegn til kamp eller påkjørsel, muligens mishandling eller at hun har hengt fast et sted med halen 🥺🥺 Nå har hun fått sterke smertestillende og betennelsesdempende. Har noen vært borti lignende med sin katt, ble den bra? Veterinær sa at om hun ikke er bedre innen en uke må de antakelig amputere halen 😔 Anonymkode: 58b84...525
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #2 Skrevet 7. september 2020 Stakar pusen din, håper hun får beholde halen sin. Jeg har ikke opplevd noe lignende med min pus, men har opplevd hvor vondt det er dyret en er glad i er syk eller skadet. God bedring til pusen din ❤️ Anonymkode: ae11b...bb8
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #3 Skrevet 7. september 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stakar pusen din, håper hun får beholde halen sin. Jeg har ikke opplevd noe lignende med min pus, men har opplevd hvor vondt det er dyret en er glad i er syk eller skadet. God bedring til pusen din ❤️ Anonymkode: ae11b...bb8 Tusen takk ❤️ Anonymkode: 58b84...525
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #4 Skrevet 7. september 2020 God bedring til pus 😊 Anonymkode: 801b7...970
agent007 Skrevet 7. september 2020 #5 Skrevet 7. september 2020 Masse god bedring til pusen <3. Stakkars liten, får så vondt av de kjære dyrene våre når de har vondt eller er syke. Har aldri vært borti haleproblemer, heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #6 Skrevet 7. september 2020 Har ikke vært borti hale ute av ledd, men jeg hadde en katt for mange år siden som fikk et sår på halen som ikke ville gro,, som vi endte med å amputere halen på. Sårer var ganske langt inn på halen, så det var ikke mye til halestump hun hadde igjen. Jeg var redd for at hun ville slite med balansen i etterkant, men det gikk faktisk veldig bra. Da hun hadde fått vendt seg til at halen ikke var der, og justert seg fungerte hun akutatt som før. Klatret og hoppet, og så ikke ut til å være affisert i det hele tatt. Håper katten din slipper å miste halen sin, men hvis det skulle gå den veien, er min erfaring at det tross alt gikk helt fint. God bedring til pus! Anonymkode: 5e830...e11
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #7 Skrevet 7. september 2020 Hatt en katt som brakk halen. Det ble amputasjon. De sa det skulle mye til for at det ble bra, og antagelig nerveskader etterpå. Men amputasjonen taklet katten fint, og svinet rundt som om ingenting hadde skjedd i mange år til 🙂 Om du og veterinæren mistenker mulig mishandling ville jeg anmeldt, og evt lagt med journalen. Anonymkode: dde0d...60f
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #8 Skrevet 8. september 2020 Det er ikke brudd i halen, men virvelskade. Vet ikke om nervene repareres eller om skaden er permanent. Vi kan ikke vite sikkert om noen har dratt henne i halen, om hun er påkjørt, falt fra et tre osv. Hun har pulled tail injury. Men har kontroll på både urin og avføring, noe de ofte ikke har og må ofte avlives. Halen er fremdeles slapp, men katten har det bedre pga. smertestillende. Hun har 1-2 uker på seg og om vi ser bedring i halen før vi må vurdere om halen må amputeres 😔🙏 Anonymkode: 58b84...525
Anonym bruker Skrevet 8. september 2020 #9 Skrevet 8. september 2020 På 7.9.2020 den 20.33, Anonym bruker skrev: Hatt en katt som brakk halen. Det ble amputasjon. De sa det skulle mye til for at det ble bra, og antagelig nerveskader etterpå. Men amputasjonen taklet katten fint, og svinet rundt som om ingenting hadde skjedd i mange år til 🙂 Om du og veterinæren mistenker mulig mishandling ville jeg anmeldt, og evt lagt med journalen. Anonymkode: dde0d...60f Hvordan klarte hun å brekke halen sin? Anonymkode: ae11b...bb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå