*Miss Marple* Skrevet 7. september 2020 #76 Skrevet 7. september 2020 Jeg nekter altså å tro at dette irriterer andre enn et lite antall mennesker. Og så kjenner jeg at jeg nok hadde likt å plage den type folk litt.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #77 Skrevet 7. september 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Men dere føler jo det samme for andre ring dere ikke liker? Mobil eller tv? Selv om dette heller ikke tar fokus. Men strikketøyet er altså hellig? Anonymkode: 835ab...77c Du tar feil, som jeg også tidligere har påpekt. Automatiserte fysiske bevegelser, som enkel strikking er, tar minimalt med fokus, knapt noe som helst. Dette er helt enkel viten om hvordan hjernen, nervesystemet og kroppen fungerer. Å bruke mobilen, og til en viss grad også tv, er noe helt annet, og det er ikke mulig å ha samme fokus som når man strikker automatisert. At du ikke vil godta det, det viser bare at du ikke kan nok om hvordan kroppen fungerer. Og en annen ting - om man skulle kjøpt ditt argument (selv om det er grunnleggende feil), så er det merkelig at de som holder på med mobil mener det er noe de kan mestre uten tap av oppmerksomhet, mens det at andre strikker med automatiserte bevegelser (som beviselig ikke nesten koster av disses oppmerksomhet), det er plutselig forferdelig forstyrrende? Det er ingen logikk i det. For siste gang - automatiserte bevegelser kan man gjøre uten at det går utover konsentrasjon og oppmerksomhet i noen grad, det kan man ikke med hverken mobilbruk eller tv-titting. Anonymkode: 367e7...4af
Anonym bruker Skrevet 7. september 2020 #78 Skrevet 7. september 2020 5 timer siden, Himmel og hav skrev: Nå leser du ting som ikke står der. Det var ikke det jeg skrev. Jeg skrev: "Så om jeg drar fram strikketøyet når vi sitter i sola og skravler, så er det fordi jeg slapper av og koser meg" Det stikk motsatte av det du klarte å vri det til. Det var ingen "ellers ikke" i det jeg skrev, hverken på eller mellom linjene. Du evner overhodet ikke sette deg i andres sted du? Bare du får strikke så spiller det ingen rolle med noe annet? Anonymkode: 835ab...77c
Himmel og hav Skrevet 7. september 2020 #79 Skrevet 7. september 2020 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du evner overhodet ikke sette deg i andres sted du? Bare du får strikke så spiller det ingen rolle med noe annet? Anonymkode: 835ab...77c Så fordi du ikke kan lese så har ikke jeg empati? Det var jo en artig konklusjon trukket på syltynt grunnlag, men du har avslørt meg, da. Eller oss. Vi strikkere har nemlig en hemmelig plan om verdensherredømme. Vi skal irritere andre mennesker ihjel med pinneklirr og manglende oppmerksomhet, og tilslutt er det bare oss og garmbutikker igjen i verden. Juhu! Tenker at jeg snart kan sette ett hakk til i rundpinnen min...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå