Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #1 Del Skrevet 5. september 2020 Jeg har betennelse i hofteleddet som ikke går bort til tross for hyppige timer hos fysio og bruk av betennelsesdempende medisiner. Fysio og lege ønsker nå at jeg skal ta en kortisonsprøyte i hoften. Er det noen som har erfaring med slike sprøyter i betennelser? Virker det etter en gang eller måtte du ta flere? Og gjør det vondt? 😜 Anonymkode: 81fee...843 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144407476-kortisonspr%C3%B8yte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #2 Del Skrevet 5. september 2020 Om du ender med å ta kortisonsprøyte, pass på at du i så fall tar det hos en lege/terapeut som tar setter det ved hjelp av ultralyd for å se akkurat hvor det skal settes. Hvis ikke er du ikke garantert at de treffer, og kortison kan også ha bivirkninger (som sjelden prates om). Om du ikke har forsøkt trykkbølgebehandling på det ville jeg forsøkt det først. Det, sammen med triggerpunkt-/IMS-akupunktur i muskulaturen bruker fikse det. Husk også å få sjekket fot- og benstillingen din, kan f.eks. være at du feilbelaster fra ene foten og det så fører til overbelastning i den ene hoften. Husk også at kostholdet ditt spiller en stor rolle i om kroppen din greier å fikse betennelser eller ikke. Anonymkode: 0a312...20d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144407476-kortisonspr%C3%B8yte/#findComment-149378013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #3 Del Skrevet 5. september 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om du ender med å ta kortisonsprøyte, pass på at du i så fall tar det hos en lege/terapeut som tar setter det ved hjelp av ultralyd for å se akkurat hvor det skal settes. Hvis ikke er du ikke garantert at de treffer, og kortison kan også ha bivirkninger (som sjelden prates om). Om du ikke har forsøkt trykkbølgebehandling på det ville jeg forsøkt det først. Det, sammen med triggerpunkt-/IMS-akupunktur i muskulaturen bruker fikse det. Husk også å få sjekket fot- og benstillingen din, kan f.eks. være at du feilbelaster fra ene foten og det så fører til overbelastning i den ene hoften. Husk også at kostholdet ditt spiller en stor rolle i om kroppen din greier å fikse betennelser eller ikke. Anonymkode: 0a312...20d Takk for mange gode tips! Det med kosthold har jeg faktisk aldri tenkt på, og jeg sliter generelt med mye betennelser i kroppen. Kanskje jeg burde testet en periode uten sukker? Det har jeg gjort tidligere, og det hadde god effekt på alt egentlig. Han jeg eventuelt skal ta det hos setter det ved hjelp av ultralyd, og har visstnok veldig mye erfaring. Men min fysio som jobber samme sted har aldri sagt noe om trykkbehandling. Kanskje fordi det er vanskelig å få til inne i hofteleddet? Uansett, takk for supre tips 👍 Hi Anonymkode: 81fee...843 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144407476-kortisonspr%C3%B8yte/#findComment-149378022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #4 Del Skrevet 5. september 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for mange gode tips! Det med kosthold har jeg faktisk aldri tenkt på, og jeg sliter generelt med mye betennelser i kroppen. Kanskje jeg burde testet en periode uten sukker? Det har jeg gjort tidligere, og det hadde god effekt på alt egentlig. Han jeg eventuelt skal ta det hos setter det ved hjelp av ultralyd, og har visstnok veldig mye erfaring. Men min fysio som jobber samme sted har aldri sagt noe om trykkbehandling. Kanskje fordi det er vanskelig å få til inne i hofteleddet? Uansett, takk for supre tips 👍 Hi Anonymkode: 81fee...843 Hvis fysio ikke har nevnt det så vil jeg tro klinikken ikke har et slikt apparat. Jeg ville sjekket hos andre terapeuter der du bor, om de har trykkbølgeapparat. Ville i hvert fall forsøkt det og heller hatt kortison som ev. siste mulighet. Ville definitivt tatt tak i kostholdet, for slike kroniske betennelser blir ofte ikke bra hvis man ikke får gjort noe med betennelser generelt i kroppen. Kutt sukker og raske karbohydrater fra kostholdet ditt. Du kan nok med fordel også ta noen tilskudd som hjelper med å få ned betennelser, f.eks. omega3 i kombinasjon med gurkemeie. (Og før hylekoret på dib setter igang: Ikke ta mitt ord for det, om du søker på pubmed på curcumin og inflammations så finner du masse forskning på det, samme med omega3.) Anonymkode: 0a312...20d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144407476-kortisonspr%C3%B8yte/#findComment-149378039 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #5 Del Skrevet 5. september 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis fysio ikke har nevnt det så vil jeg tro klinikken ikke har et slikt apparat. Jeg ville sjekket hos andre terapeuter der du bor, om de har trykkbølgeapparat. Ville i hvert fall forsøkt det og heller hatt kortison som ev. siste mulighet. Ville definitivt tatt tak i kostholdet, for slike kroniske betennelser blir ofte ikke bra hvis man ikke får gjort noe med betennelser generelt i kroppen. Kutt sukker og raske karbohydrater fra kostholdet ditt. Du kan nok med fordel også ta noen tilskudd som hjelper med å få ned betennelser, f.eks. omega3 i kombinasjon med gurkemeie. (Og før hylekoret på dib setter igang: Ikke ta mitt ord for det, om du søker på pubmed på curcumin og inflammations så finner du masse forskning på det, samme med omega3.) Anonymkode: 0a312...20d Postet litt raskt. Siden du sliter med betennelser i kroppen så vil jo varig kostholdsendring uansett være veldig viktig for deg, så du har bare alt å vinne på det Anonymkode: 0a312...20d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144407476-kortisonspr%C3%B8yte/#findComment-149378040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #6 Del Skrevet 5. september 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Postet litt raskt. Siden du sliter med betennelser i kroppen så vil jo varig kostholdsendring uansett være veldig viktig for deg, så du har bare alt å vinne på det Anonymkode: 0a312...20d Du har helt rett, spesielt siden jeg har blitt litt overvektig de siste årene også. Men det er søren meg lettere sagt enn gjort. Fikk nå uansett enda en grunn til å legge om på det 😜 Hi Anonymkode: 81fee...843 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144407476-kortisonspr%C3%B8yte/#findComment-149378064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå