Gå til innhold

Dere som komposterer!

Anbefalte innlegg

Hjelp meg med noen spørsmål. Kan det bli FOR varmt i kompostbingen?  Jeg stakk hånda ned i komposten i dag, og der var det så varmt at du omtrent kunne koke egg! Skal jeg spa i den/røre rundt i den, eller er det best at man bare lar den være i fred? 

Også er det noe annet. Jeg har en Greenline Master (se link). Den er omtrent full av hageavfall og bittelitt matavfall nå. Jeg har brukt den i ca 2 måneder. Når kan jeg begynne å ta kompost ut av den igjen? Og hvordan gjør man det? Der er ingen «luke» nederst - må jeg ut med alt hvis jeg skal bruke komposten? 

Anonymkode: 673f2...490

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144407397-dere-som-komposterer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Står i linken din at du tømmer den ved å åpne en av sidene. 
Du kan fint f.eks. tømme innholdet over i en dobbel pallekarm og begynne å fylle kompostbingen på nytt. Pallekarmen kan godt ha et lokk over, eller du kan legge jord/løv/gressklipp i et tykt lag øverst. 

Anonymkode: 8beec...d93

2 timer siden, Bruker3 skrev:

Kan ikke bli for varmt nei. 

Jeg rører i min, men her er det forskjellige meninger. 

Kompostjord må ligge brakk ett år, den er for potent for planter og blomster med en gang 

Takk for innspill!

Ja, tenkte å spa jorda ned i potetlandet når jeg har tatt opp potetene. Så får det synke inn i løpet av vinteren.

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Står i linken din at du tømmer den ved å åpne en av sidene. 
Du kan fint f.eks. tømme innholdet over i en dobbel pallekarm og begynne å fylle kompostbingen på nytt. Pallekarmen kan godt ha et lokk over, eller du kan legge jord/løv/gressklipp i et tykt lag øverst. 

Anonymkode: 8beec...d93

Takk for tips! 
(Må visst lese linken min bedre 😂)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...