Gå til innhold

Overvekt og fedme - SAXENDA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med overvekt og fedme, og kjenner at helsen min er dårlig, kroppen er tung og jeg ønsker å gå ned i vekt. Har prøvd flere ting, både endring i kosthold og begynt å trene, men går bare ned noen få kg før det stagnerer helt og stopper opp.. Har kunnskap om at jeg må forbruke mer kcal enn jeg tar inn, og "alt det der", og har snakket med fastlegen angående dette. Sliter med diverse plager og sykdommer i tillegg (ikke forårsaket av vekten og livsstilen). Legen har sagt jeg kan få prøve "slankemiddelet" SAXENDA (injeksjon), og lurte egentlig bare på om noen her har erfaring med saxenda? Hvordan fikk dere det eventuelt på blåresept? Er så dyrt.. Derfor jeg er usikker på om jeg skal gå for det. Er det verdt det? Har hørt av noen at det faktisk fungerer, i tillegg til livsstilsendring, men vil gjerne høre enda flere synspunkt.

Anonymkode: 15600...523

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått ned 20 kilo i løpet av et år via Roede, hadde også prøvd mye annet før, men saken er den at det hjelper å få hjelp til å holde kontrollen. 

Anonymkode: b3aea...8f4

Skrevet

Jeg gikk ned 30kg på 6-7 mnder på lavkarbo... Heller legge om livsstilen enn medisiner og operasjoner. 

Skrevet

Du vet at Saxenda koster 2835 kroner for én måned på full dose? Du får heller ikke medisinen dekket med mindre du har BMI over 60 eller noe slikt. Ville heller vurdert Mysimba i så fall. Der koster en måned på full dose rundt 1150 kroner. Jeg har hatt god effekt av sistnevnte.

Anonymkode: 46b1b...b8f

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet at Saxenda koster 2835 kroner for én måned på full dose? Du får heller ikke medisinen dekket med mindre du har BMI over 60 eller noe slikt. Ville heller vurdert Mysimba i så fall. Der koster en måned på full dose rundt 1150 kroner. Jeg har hatt god effekt av sistnevnte.

Får man ikke Mysimba på blå resept?

Anonymkode: 094dc...b80

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kor mykje har du gått ned? Eg er ikkje hi, men kunne skrive alt det der sjølv. Og til de som kjem med diverse tips, ja, vi har prøvd, det funkar ei stund. (håpar det er greit eg svarar for deg og hi 😉

Anonymkode: 48999...e4a

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Får man ikke Mysimba på blå resept?

Nei, kun ved bmi på 60 eller noe. 

Skrevet

Kor mykje har du gått ned? Eg er ikkje hi, men kunne skrive alt det der sjølv. Og til de som kjem med diverse tips, ja, vi har prøvd, det funkar ei stund. (håpar det er greit eg svarar for deg og hi 😉

30 kilo. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan du slutte med de igjen, eller vil du gå opp igjen i vekt da tror du?

Skrevet

Eg har brukt 3 pakker Mysimba på ca. 6 mnd. Funker veldig bra. Mistet hungeren. Tar ikkje alltid tabletter, men virkningen er der likevel. 

1 pakke tilsvarer fullt forbruk for 1 mnd (eller 4 uker) 

Den koster ca 1200,- for 1 mnd. og er tabletter som er enkle å svelge. 

Anonymkode: ba086...c10

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du slutte med de igjen, eller vil du gå opp igjen i vekt da tror du?

Jeg tror ikke det ville holdt. Har vært gjennom en slankeoperasjon av den grunn. 

Skrevet

30 kilo. 

Mykje bivirkninger? 

Skrevet

30 kilo. 

Kor lang tid har du brukt på det? Og har du vore bevisst på matvanar, lagt om kosten osb? (høyrest ut som eg vil unngå å legge om kosten, men er berre nysgjerrig på korleis dei viekar😉

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kor lang tid har du brukt på det? Og har du vore bevisst på matvanar, lagt om kosten osb? (høyrest ut som eg vil unngå å legge om kosten, men er berre nysgjerrig på korleis dei viekar😉

Mye kvalme de fire siste ukene, men ingen etter det. Bevisst matvaner, men ikke nektet meg noe som helst. De gjorde at jeg følte meg mett raskt. 

Skrevet

Brukte cirka et år på 30 kilo. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Mye kvalme de fire siste ukene, men ingen etter det. Bevisst matvaner, men ikke nektet meg noe som helst. De gjorde at jeg følte meg mett raskt. 

Kanskje eg må snakke med legen om dette.Har diskutert det før, men då meinte han eg burde klare meg sjølv. Men det klarar eg jo ikkje.. 

Skrevet

Jeg har brukt Mysimba og har hatt god hjelp der. Har gått ned 20 kilo. Ingen bivirkninger 

Anonymkode: e3b49...3a0

Skrevet

Kanskje eg må snakke med legen om dette.Har diskutert det før, men då meinte han eg burde klare meg sjølv. Men det klarar eg jo ikkje.. 

Anbefaler deg å snakke med legen! Lykke til. 

Skrevet

Hvis de koster 2835 pr mnd, vil fu ikke få råd til mat😂 Det MÅ jo være effektivt! 

Anonymkode: c0ada...bec

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har brukt Mysimba og har hatt god hjelp der. Har gått ned 20 kilo. Ingen bivirkninger 

Anonymkode: e3b49...3a0

Og du hadde ikke flere kilo å gå ned? For jeg har 20 kilo å gå ned. Kan jeg spørre legen om dette legemiddelet eller er det resept fritt? Kan jeg spørre om høyde og vekt? 

Jeg er 162 og veier 88 kilo i dag. Har gått ned 5 kilo på 3 mnd med kalori telling og kostholdsveiledning fra ernæringsfysiolog. 

Anonymkode: 49e76...8c1

Skrevet

Og du hadde ikke flere kilo å gå ned? For jeg har 20 kilo å gå ned. Kan jeg spørre legen om dette legemiddelet eller er det resept fritt? Kan jeg spørre om høyde og vekt? 

Jeg er 162 og veier 88 kilo i dag. Har gått ned 5 kilo på 3 mnd med kalori telling og kostholdsveiledning fra ernæringsfysiolog. 

Jeg er 162 og var 92 kg. Fikk veldig god hjelp på easylife kurs hvor det var trening, fokus på kosthold og noe kosterstattere i oppstart. Gikk ned til 75 kg for fire år siden og har holdt vekten siden. Bare et tips. 

Anonymkode: 77fe0...377

Skrevet

Du klarer fint å gå ned dette uten hjelp av diverse slankemiddel. Jeg er 161, i fjor på denne tiden var jeg 103 kg og nå viser vekta 76. Skal ned 10-12 kg til før jeg er fornøyd. Lagt om kostholdet og økt aktiviteten. 

Anonymkode: 8a017...0a5

Skrevet

Du klarer fint å gå ned dette uten hjelp av diverse slankemiddel. Jeg er 161, i fjor på denne tiden var jeg 103 kg og nå viser vekta 76. Skal ned 10-12 kg til før jeg er fornøyd. Lagt om kostholdet og økt aktiviteten. 

Du har vært kjempeflink, 27 kilo er veldig mye, gratulerer 😊 Har du telt kalorier? Hvor aktiv er du hver dag?

Skrevet

Jeg brakk hofta foe 6 mnd siden og den gror ikke helt rett. Derfor får jeg ikke være i aktivitet 😞

Skrevet

Du har vært kjempeflink, 27 kilo er veldig mye, gratulerer 😊 Har du telt kalorier? Hvor aktiv er du hver dag?

Teller ikke kalorier nei, men spiser mindre porsjoner. Faster ca 15 timer i døgnet. Sykler ca 1 mil 5-6 ganger pr uke, ellers ikke noe aktivitet foreløpig. Elsker å løpe i fjellet, men jeg brakk foten i vinter og er enda ikke helt bra, så fjellturene får nok vente til neste år😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...