Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #1 Skrevet 3. september 2020 Vi skal bygge ny hytte. Det blir 120 kvadrat i første etasje og 25 kvadrat i andre etasje. Vi står mellom å velge 4 eller 5 soverom. Fordelen med 4 soverom er større bad og soverom til mannen og meg. Vi skal ha eget bad til vårt rom. Bakdelen er å ikke ha nok plass når storfamilien kommer, som de sikkert gjør til jul og påske. Det er vi fire i familien som kommer til å bruke hytta 90% av tiden. Det er plass til sovesofa i TV stue i andre etasje uavhengig av hvor mange soverom vi velger. Det blir også innbygd familiekøye i to av rommene. Diskusjon i heimen. Hva hadde du valgt? Det er ikke mulig å bygge større hytte eller anneks. Anonymkode: 97cef...00b
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #2 Skrevet 3. september 2020 Fem soverom, helt klart, hvor stort bad og soverom trenger man egentlig på hytta.. Anonymkode: c78e6...081
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #3 Skrevet 3. september 2020 Fem soverom. Dere trenger ikke ekstra stort soverom på hytta. Hørtes litt ego ut. Anonymkode: 186bb...1b3
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #4 Skrevet 3. september 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Fem soverom, helt klart, hvor stort bad og soverom trenger man egentlig på hytta.. Anonymkode: c78e6...081 En stemme til mannes forslag altså. Jeg tenker litt at vi bruker hytta så mye og det er deilig å ha nok plass til oss. Vil ha litt luft rundt meg og ha vår egen «avdeling» med bad og soverom. Litt hotellrom følelse fremfor et eget rom til nevøene mine som besøker oss toppen to ganger i året. Takk for svar:) Anonymkode: 97cef...00b
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #5 Skrevet 3. september 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Fem soverom. Dere trenger ikke ekstra stort soverom på hytta. Hørtes litt ego ut. Anonymkode: 186bb...1b3 Det er ikke ekstra stort, valget er mellom normalt eller lite egentlig:) Anonymkode: 97cef...00b
sug lut Skrevet 3. september 2020 #6 Skrevet 3. september 2020 Det der er ikke ei hytte, det er et hus.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #7 Skrevet 3. september 2020 Når dere er alene har dere jo masse luft rundt dere i fellesrommene, de to gangene i året dere har besøk tåler dere å ha litt mindre luft rundt dere Jeg hadde absolutt prioritert flere rom enn et stort soverom altså. Om dere sjelden har så mye gjester nå at dere bruker alle soverommene kan dere jo heller kutte ut skap på deres rom og bruke ekstrarommet til klærne deres men ha en seng der til de gangene dere er mange på hytta. Jeg personlig ville prioritert mest mulig plass til spiseplass og sofa, barna våre er i ferd med å bli store, så jeg hadde ønsket "åpen hytte" for svigerbarn og barnebarn etterhvert også. Da kan man heller sove litt trangt, men ha plass til alle i fellesrommene. Anonymkode: 1411c...88f
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #8 Skrevet 3. september 2020 Hus på fjellet er jo kjekt. Jeg ville valgt 5 soverom. På soverommet sover jeg. Ellers oppholder jeg meg ikke der og trenger ikke plass til mer enn litt lagring og en stor nok seng. Anonymkode: 9e058...2c4
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #9 Skrevet 3. september 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når dere er alene har dere jo masse luft rundt dere i fellesrommene, de to gangene i året dere har besøk tåler dere å ha litt mindre luft rundt dere Jeg hadde absolutt prioritert flere rom enn et stort soverom altså. Om dere sjelden har så mye gjester nå at dere bruker alle soverommene kan dere jo heller kutte ut skap på deres rom og bruke ekstrarommet til klærne deres men ha en seng der til de gangene dere er mange på hytta. Jeg personlig ville prioritert mest mulig plass til spiseplass og sofa, barna våre er i ferd med å bli store, så jeg hadde ønsket "åpen hytte" for svigerbarn og barnebarn etterhvert også. Da kan man heller sove litt trangt, men ha plass til alle i fellesrommene. Anonymkode: 1411c...88f Tusen takk for godt forslag! Stue og kjøkken blir på 50 kvadrat, pluss en TV stue i andre etasje på nesten 14 kvadrat. Det bør holde. Anonymkode: 97cef...00b
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #10 Skrevet 3. september 2020 Om dere velger 5 soverom hvor mange bad blir det? Litt lite med ett bad kanskje? Anonymkode: e873c...225
Gemini77/ Skrevet 3. september 2020 #11 Skrevet 3. september 2020 Vi bygde hytte på fjellet på 120 kvm for 2 år siden. Så meg blind på tegninger og ble til slutt anbefalt å velge løsninger som passet oss som familie og ikke tenke på alle alternative scenarioer med familier som skjer en sjeldent gang. Glad jeg hørte på det. Vi har 120 kvm på en flate og kun 3 soverom. 2 bad. Det er to stuer og den ene har en stor sovesofa. Det sover alle barna hvis vi har alle på besøk og de voksne på soverommene. Hytta flyter bra for oss som familie og elsker hytta våres. Vi er der aller mest alene og da skal den være perfekt for oss.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #12 Skrevet 3. september 2020 Enig med forrige taler. Hvem bygger dere hytte for, egentlig? Dere eller resten av familien? Vi skal og igang med å bygge hytte, og vi tenker på oss selv. Hvis øvrig familie vil komme, er de hjertelig velkommen, men hvis de skal klage på at de må sove i køyesenger fremfor dobbeltsenger, kan de droppe å komme. Jeg tenker at det er dere som skal være der mest, det er deres penger og deres sted, bygg slik dere ønsker. Anonymkode: 07b86...2df
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #13 Skrevet 3. september 2020 Bygg hytta slik dere vil ha den og slik den passer dere i normal bruk. Hvor mange ganger vil alle familiene være samlet? Og i hvor mange år? Vi valgte å ha et bad og et kombinert bad/vaskerom og ofret et soverom. Når dere er så mange samlet er det greit å ha nok do og en plass til å vaske og tørke klær også. Det kombinerte bad og vaskerommet er nok det rommet vi er mest fornøyd med på hytta vår. Anonymkode: 12a1d...2f5
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #14 Skrevet 3. september 2020 Hadde valgt 5 soverom. Ikke for å bygge til storfamilien (nieser, nevøer), men for egne barn. Mine besteforeldre hadde en liten hytte da jeg vokste opp og de storkoste seg med å ha barn og barnebarn sammen på denne. På vår hytte (som er en del mindre enn den TS har) så har vi prioritert små soverom og plass i fellesrom. Når vi blir eldre og forhåpentligvis får barnebarn er det mulig for oss alle å være der sammen Synes det er godt å ha den muligheten. Anonymkode: 68a17...644
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #15 Skrevet 3. september 2020 Hadde bygget for min egen familie, i dag og om 15 år. Da må jeg ha plass til både barn, svigerbarn og barnebarn. Om jeg skulle være så heldig Anonymkode: 3d919...d48
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #16 Skrevet 3. september 2020 Kan ikke besøket sove på sovesofaen da? Jeg ville valgt 4 soverom - det er jo ikke slik at det blir mindre plass til besøket fordi, de får bare ikke det soverommet. En TV- stue kan jo være ganske skjermet, også. Anonymkode: 323a9...7ca
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #17 Skrevet 3. september 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Om dere velger 5 soverom hvor mange bad blir det? Litt lite med ett bad kanskje? Anonymkode: e873c...225 To bad, veldig lite gjestetoalett og vaskerom/teknisk rom. Anonymkode: 97cef...00b
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #18 Skrevet 3. september 2020 2 timer siden, Gemini77/ skrev: Vi bygde hytte på fjellet på 120 kvm for 2 år siden. Så meg blind på tegninger og ble til slutt anbefalt å velge løsninger som passet oss som familie og ikke tenke på alle alternative scenarioer med familier som skjer en sjeldent gang. Glad jeg hørte på det. Vi har 120 kvm på en flate og kun 3 soverom. 2 bad. Det er to stuer og den ene har en stor sovesofa. Det sover alle barna hvis vi har alle på besøk og de voksne på soverommene. Hytta flyter bra for oss som familie og elsker hytta våres. Vi er der aller mest alene og da skal den være perfekt for oss. Tusen takk for svar! Ble litt i tvil når alle svarte motsatt😅 Anonymkode: 97cef...00b
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #19 Skrevet 3. september 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan ikke besøket sove på sovesofaen da? Jeg ville valgt 4 soverom - det er jo ikke slik at det blir mindre plass til besøket fordi, de får bare ikke det soverommet. En TV- stue kan jo være ganske skjermet, også. Anonymkode: 323a9...7ca Jo, det tenker jeg og! Og barna kan sove hos oss på gjesteseng dersom det kniper, vil være plass til tre personer på hvert av deres rom. Så mange er vi jo ikke. Tror jeg ønsker 4 soverom, men setter pris på alle innspill og erfaringer andre har😊 Anonymkode: 97cef...00b
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #20 Skrevet 3. september 2020 Vi har akkurat bygd hytte (blir ferdig i september) og stod med samme problemstilling. Har endt med å prioritere fellesarealer og 4 soverom (de er små). 2 fulle bad og ett toalett. Har også soverom m eget bad til mannen og meg. Vi valgte å tenke på oss selv til slutt, har uansett 12 gode sengeplasser i tillegg til sovesofa og 2 ekstra madrasser på TV-stua. Veldig fornøyd! Så glad vi ikke gikk for 5 soverom. 149,9 kvm. Anonymkode: 75230...188
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #21 Skrevet 3. september 2020 Jeg hadde gått for fire.👍 Anonymkode: ac953...53d
Ledda Skrevet 4. september 2020 #22 Skrevet 4. september 2020 Vi er i samme situasjon. Vi velger fire soverom og to bad. Sovesofa i TV stua kan være et ekstrarom. Har hytte fra før og litt erfaring, så vi er sikre på vårt valg. Bygger for oss i kjernefamilien. Orker ikke sove på lite rom med tett luft og trangt...Jeg gir deg en stemme:-)
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #23 Skrevet 4. september 2020 Hadde valgt fem soverom. Dere bygger vel hytte for å ha den, og dere vil sikkert etterhvert få større familie med svigerbarn og barnebarn. Dessuten tror jeg ikke storfamilien dere feirer jul og påske med, består kun av 2 nevøer. Anonymkode: 25c73...fe7
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #24 Skrevet 4. september 2020 58 minutter siden, Ledda skrev: Vi er i samme situasjon. Vi velger fire soverom og to bad. Sovesofa i TV stua kan være et ekstrarom. Har hytte fra før og litt erfaring, så vi er sikre på vårt valg. Bygger for oss i kjernefamilien. Orker ikke sove på lite rom med tett luft og trangt...Jeg gir deg en stemme:-) Takk for stemme! Nei, nemlig. Vil gjerne ha et soverom det er mulig å bevege seg rundt i. Jeg har til og med drømt om denne problemstillingen i natt, haha😆 Anonymkode: 97cef...00b
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #25 Skrevet 4. september 2020 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde valgt fem soverom. Dere bygger vel hytte for å ha den, og dere vil sikkert etterhvert få større familie med svigerbarn og barnebarn. Dessuten tror jeg ikke storfamilien dere feirer jul og påske med, består kun av 2 nevøer. Anonymkode: 25c73...fe7 Nei, men det siste og femte soverommet vil faktisk bli bygget med tanke på to nevøer og selvfølgelig mulig fremtidig familie. Med fire soverom vil vi ha plass til 12 når man regner med sovesofa. Vi vil mest være der alene men også med venner med barn. Da vil være ca 8 personer. Takk for svar😊 Anonymkode: 97cef...00b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå