Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #1 Skrevet 3. september 2020 Har inntrykk av at «alle» som jobber i barnehage syns det er noe skikkelig dritt, så blir jo nesten bekymret for å sende barna i bhg. Anonymkode: 87505...815
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #2 Skrevet 3. september 2020 Eg elsker det , setter stor pris på å få tilbringe dagene med fantastiske barn ❤ jobbet i bhg i 22 år . Anonymkode: 19c89...ddf
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #3 Skrevet 3. september 2020 To av mine venninner er førskolelærere og begge elsker jobbene sine Anonymkode: 6939e...639
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #4 Skrevet 3. september 2020 Jeg elsker jobben min som barnehagelærer på småbarnsavdeling❤️Har jobbet i barnehage 20 år. Anonymkode: fa951...336
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #5 Skrevet 3. september 2020 Jobbet som pedleder på småbarnsavdeling i flere år, men måtte slutte pga sykdom. Jeg elsket jobben min, og savner den hver eneste dag fremdeles. Anonymkode: c2da3...b6c
Gjest Skrevet 3. september 2020 #6 Skrevet 3. september 2020 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har inntrykk av at «alle» som jobber i barnehage syns det er noe skikkelig dritt, så blir jo nesten bekymret for å sende barna i bhg. Anonymkode: 87505...815 Jeg har motsatt inntrykk, at alle elsker det og ikke fatter hvorfor vi andre gidder å gjøre noe annet.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #7 Skrevet 3. september 2020 Jeg jobber i barnehage, på 22. året. Jeg elsker å være sammen med barna. Møte de gode ungene om morgenen med de beste klemmene. Meeen jeg synes at det til tider kan være veldig slitsomt med enkelte foreldre som er ekstremt kravstore. Mange tenker ikke over at vi passer på mange barn, og ikke bare deres. Det forventes særbehandling over en lav sko og at vi skal ha fullt fokus på deres barn HELE tiden de er i barnehagen. Anonymkode: 252a4...e5c
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #8 Skrevet 3. september 2020 Elsker det. Jobbet i bhg i snart 20 år og elsker jobben min. Har vært et par år jeg har vært drittlei, men det har vært pga inkompetent og forferdelig ledelse og dårlig arbeidsmiljø. Da byttet jeg bhg og fikk tilbake gnisten. Anonymkode: 7a6b5...fc8
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #9 Skrevet 3. september 2020 Er ped leder på storbarn, og digger jobben min 🥰 Anonymkode: 3d908...67a
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #10 Skrevet 3. september 2020 Jeg som er vikar syns det er noe herk ☹️ Men det er fordi jeg blir kastet mellom barnehager og avdelinger, får ingen tilhørighet. Men elsker generelt å jobbe med barn ❤️ Slik det er nå rekker jeg såvidt å stifte små relasjoner, før jeg blir kastet et nytt sted. Vanskelig.. Anonymkode: e827c...7f7
Himmel og hav Skrevet 3. september 2020 #11 Skrevet 3. september 2020 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jobbet som pedleder på småbarnsavdeling i flere år, men måtte slutte pga sykdom. Jeg elsket jobben min, og savner den hver eneste dag fremdeles. Anonymkode: c2da3...b6c Akkurat som meg. Fortell meg hvilke andre jobber noen kommer løpende og jubler bare fordi du dukker opp? Selvfølgelig var det aspekter ved jobben jeg ikke var så glad i, snørr, spy, lus, bæsj, manglende vikarbudsjett, barn som ikke hadde det bra og en følelse av å ikke alltid strekke til. Allikevel en jobb med så mye glede, latter, få følge unger fra de knapt kunne gå til de kunne alle versene på "Lille måltrost" og kunne stå på ett bein, oppleve verden gjennom barneøyne hver dag, se planlagte turopplegg gå i vasken fordi det ligger en død frosk i stien eller står en gravemaskin i veikanten, fryden over vanndammer og regnvær, åpenhet, nysgjerrighet, tårer og skrubbsår og tunge, varme unger som sovner på fanget i lesestunden. Har litt klump i halsen hver gang jeg kjører forbi en barnehage på tur og savner jobben min nesten hver dag.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #12 Skrevet 3. september 2020 22 minutter siden, Himmel og hav skrev: Akkurat som meg. Fortell meg hvilke andre jobber noen kommer løpende og jubler bare fordi du dukker opp? Selvfølgelig var det aspekter ved jobben jeg ikke var så glad i, snørr, spy, lus, bæsj, manglende vikarbudsjett, barn som ikke hadde det bra og en følelse av å ikke alltid strekke til. Allikevel en jobb med så mye glede, latter, få følge unger fra de knapt kunne gå til de kunne alle versene på "Lille måltrost" og kunne stå på ett bein, oppleve verden gjennom barneøyne hver dag, se planlagte turopplegg gå i vasken fordi det ligger en død frosk i stien eller står en gravemaskin i veikanten, fryden over vanndammer og regnvær, åpenhet, nysgjerrighet, tårer og skrubbsår og tunge, varme unger som sovner på fanget i lesestunden. Har litt klump i halsen hver gang jeg kjører forbi en barnehage på tur og savner jobben min nesten hver dag. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Anonymkode: fa951...336
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #13 Skrevet 3. september 2020 Ferdig utdannet førskolelærer i 1998 og holder på fortsatt, elsker jobben min, jobber nå på småbarn og det er herlig. Nesten aldri fravær eller er syk og de sykemeldingene jeg har hatt har jeg oversikt over siden 90-tallet. Kjenner at min tid som pedagogisk leder nok nærmer seg slutten da det er krevende fysisk og psykisk og kroppen ikke klarer dette ved 60-års alder. Men håper å finne en jobb som kombinerer arbeidet med barn med litt administrativt/ fag slik at jeg fysisk holder ut. Å jobbe i barnehage om man ikke liker det blir vanskelig da man er tilstede med hele seg! 🥰 Anonymkode: 37b50...230
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #14 Skrevet 3. september 2020 Der jeg bor har jeg inntrykk av at alle som jobber i barnehagen elsker det I barnehagen til barna mine blir alle værende. De fleste har jobbet der i mange år, og de nye som har kommet til har blitt værende å virker å trives kjempegodt. Men i Oslo hadde jeg et annet inntrykk. Jeg har vært vikar i rundt 10 barnehager i Oslo som student (via et vikarbyrå) og i alle virket det som det var mye gjennomtrekk, og mange unge svensker son helst ville se på mobilene sine.. Setter det selvfølgelig litt på spissen nå, er sikkert mange som elsker jobbene sine og bra barnehager i Oslo også Anonymkode: 6d425...69a
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #15 Skrevet 3. september 2020 Elsker jobben . Men hater de lange dagene ! Syns den siste timen fra 15.30-16.30 er grusom lang. Samtidig som det er vondt å se 1 åringer på den 9. Timen borte fra mor og far. Men utenom det er det en super jobb !! Anonymkode: 96076...132
Hengebukksvinet Skrevet 3. september 2020 #16 Skrevet 3. september 2020 Jeg har faktisk fire venninner som jobber i barnehage. Og de elsker det! Jeg jobbet selv i barnehage en kort periode for ca.15 år siden, men jeg synes det var helt forferdelig. Krangling, grining og masing...trodde jeg skulle bli gal! 😂
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #17 Skrevet 3. september 2020 2 timer siden, Himmel og hav skrev: Akkurat som meg. Fortell meg hvilke andre jobber noen kommer løpende og jubler bare fordi du dukker opp? Selvfølgelig var det aspekter ved jobben jeg ikke var så glad i, snørr, spy, lus, bæsj, manglende vikarbudsjett, barn som ikke hadde det bra og en følelse av å ikke alltid strekke til. Allikevel en jobb med så mye glede, latter, få følge unger fra de knapt kunne gå til de kunne alle versene på "Lille måltrost" og kunne stå på ett bein, oppleve verden gjennom barneøyne hver dag, se planlagte turopplegg gå i vasken fordi det ligger en død frosk i stien eller står en gravemaskin i veikanten, fryden over vanndammer og regnvær, åpenhet, nysgjerrighet, tårer og skrubbsår og tunge, varme unger som sovner på fanget i lesestunden. Har litt klump i halsen hver gang jeg kjører forbi en barnehage på tur og savner jobben min nesten hver dag. 🥰 Håper foreldre har vett på å ta vare på barnehageansatte som er som deg. Anonymkode: 09c60...0bb
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #18 Skrevet 3. september 2020 Jobbet i bhg i 15 år nå, 5 år som assistent, 8 år som ped.leder og nå som støttepedagog. Elsker virkelig jobben min 💙❤️ Anonymkode: e1ab4...96d
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #19 Skrevet 3. september 2020 Jobber i bhg på 18 året. Utdannet meg til bua for 3 år siden. Og elsker jobben min. Når barna spør om hvorfor foreldrene må jobbe, så forklarer jeg, før sier jeg; tenk hvor heldig jeg er som kommer på jobb og får være sammen med dere barna hver dag🌞 Anonymkode: 5bbab...42a
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #20 Skrevet 3. september 2020 De jeg kjenner som jobber i barnehage eller skole, klager aldri på jobben med barna. De kan klage over dårlig ledelse, dårlig miljø,ikke strekke til, kravstore foreldre(er en del av dem)... Men ikke det å faktisk være der for barna 😊 Anonymkode: ef75e...fbb
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #21 Skrevet 3. september 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber i barnehage, på 22. året. Jeg elsker å være sammen med barna. Møte de gode ungene om morgenen med de beste klemmene. Meeen jeg synes at det til tider kan være veldig slitsomt med enkelte foreldre som er ekstremt kravstore. Mange tenker ikke over at vi passer på mange barn, og ikke bare deres. Det forventes særbehandling over en lav sko og at vi skal ha fullt fokus på deres barn HELE tiden de er i barnehagen. Anonymkode: 252a4...e5c Å det er jobben din....burde du vite etter 22 år! Ikke ha den holdningen til foreldre, du er helt avhengig av godt og nært samarbeid med foreldrene for å gjøre jobben din skikkelig. Hi: ja elsker jobben min i bhg, har jobbet i 20 år. Anonymkode: 39c80...ef9
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #22 Skrevet 3. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: De jeg kjenner som jobber i barnehage eller skole, klager aldri på jobben med barna. De kan klage over dårlig ledelse, dårlig miljø,ikke strekke til, kravstore foreldre(er en del av dem)... Men ikke det å faktisk være der for barna 😊 Anonymkode: ef75e...fbb Spot on! Hverdagen under rødt nivå når bhg åpnet igjen etter nedstengingen, var helt fantastisk. Full bemanning hele åpningstiden, ingen faste møter, styre dagene helt selv (følge barna), veldig samarbeidsvillige og forståelsesfulle foreldre, ingen pauseavvikling (jobber 7,5 t, betalt pause) og 2 voksne på 6 herlige barn, ute i skogen hele dagen. Barna sov og hvilte i hengekøyer og vi bygde både huske, gapahuk og trollvev. Vi var veldig heldige med været da. Og savnet kontakt med de andre barna og voksne på avdelingen, selvfølgelig. Men det er tiden med barna som gjør hele jobben. Er så vanvittig heldig som får lov å bli kjent med så mange herlige barn. Anonymkode: e1ab4...96d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå