Anonym bruker Skrevet 2. september 2020 #1 Skrevet 2. september 2020 Jeg sliter med å få sønnen min (16 år) til å gjøre noe annet enn skjerm. Han har ingen fritidsaktiviteter, det er ingenting han vil gjøre. Han like skate-board og gitar, men det er ikke så ofte han holder på med dette. Han sitter oppe fra han kommer hjem fra skolen til han skal legger seg. Kun nede for å spise. Han har en kjæreste han er med 2-3 dager i uka, ellers er han med kompiser til og fra i helgene. Men at han får i snitt 5 timer med skjerm pr dag, er ikke å overdrive. De fleste ukedager sitter han i opp mot 8 timer, for de har ikke fått lekser enda... Så, fortell meg. Hvor gammel er tenåringen din, og hvor mye skjermtid har h*n? Anonymkode: 256ab...7be
Anonym bruker Skrevet 2. september 2020 #2 Skrevet 2. september 2020 16. Så mye han vil Anonymkode: 51fd2...2d0
Anonym bruker Skrevet 2. september 2020 #3 Skrevet 2. september 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: 16. Så mye han vil Anonymkode: 51fd2...2d0 Så om han vil sitte i 8 timer pr dag, så gjør han det? Anonymkode: 256ab...7be
Anonym bruker Skrevet 2. september 2020 #4 Skrevet 2. september 2020 13 og 15. De har ikke spessielle begrensninger på tid, men de trener, treffer vemmer, spiller instrumenter og jobber litt så de fleste dagene blir det ikke mer enn 1 til 3 timer, men i helgene kan det bli mange timer. Spessielt eldste kan sitte i mange timer. Hun er ikke så sosial. Anonymkode: 0cc96...162
Anonym bruker Skrevet 2. september 2020 #5 Skrevet 2. september 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så om han vil sitte i 8 timer pr dag, så gjør han det? Anonymkode: 256ab...7be Ja Anonymkode: 51fd2...2d0
Anonym bruker Skrevet 2. september 2020 #6 Skrevet 2. september 2020 Har ingen spesielle begrensninger, noen dager er det en time, andre åtte, hun er mye ute med venner. Hovedinteressen til både ungene og meg er film/serier, så da blir det en del skjerm, særlig nå som det er litt mer omstendelig å gå på kino. Eldste har ingen fritidsaktiviteter akkurat nå, finner ikke noe som fenger. Når hun blir 16 om halvannet år blir det sannsynligvis medlemskap i et treningsstudio om ikke noe har dukket opp. Ikke optimalt, men jeg er virkelig ikke en tur i skog og mark type, liker asfalt 😄 Om ikke annet blir de gode i engelsk. Anonymkode: 85643...104
Anonym bruker Skrevet 2. september 2020 #7 Skrevet 2. september 2020 Min er også 16 år og vi har ingen begrensninger egentlig. Akkurat nå kjører han mye motorsykkel, og han trener et par ganger i uka. Er på skolen til halv fire hver dag. Noen dager sitter han pal fra han kommer fra skolen til han legger seg, andre dager er det lite eller ikkenoe. I dag har jeg ikke sett han enda, dvs at han ikke har vært hjemme enda etter skoleslutt. Skrudd på sykkel og vært ute og kjørt med venner. De nærmer seg jo voksne og må selv finne en balanse på dette, hvor mye tid de skal bruke på de forskjellige tingene i livet sitt... Anonymkode: 1cdaf...55e
Anonym bruker Skrevet 2. september 2020 #8 Skrevet 2. september 2020 Husk at det kan ende godt for datanerdene også 😅 mannen min tjener godt over en million i året uten utdanning kun fordi han satt foran PCen som ungdom og lærte seg de rette tingene. Mye skjerm er ikke bare negativt 😊 men jeg er jo enig i at de kanskje burde få litt frisk luft og pause for øynene innimellom Anonymkode: a6f5a...dc4
Anonym bruker Skrevet 2. september 2020 #9 Skrevet 2. september 2020 17 og 19. Vi har aldri hatt noe tilmålt skjermtid. De kan sitte så mye de vil foran skjermen så lenge de tar seg av pliktene sine (lekser og oppgaver i huset), er sosiale utenom skjerm, er med på besøk til besteforeldre og annen familie osv. Den ene har en frititdsaktivitet som tar et par kvelder i uka og en helg i ny og ne. Den andre har ingen spesielle aktiviteter, så hun må sørge for minst to økter med fysisk aktivitet i uka. Hun liker ikke å gjøre det alene, så det blir gjerne en sykkeltur med faren sin en ettermiddag i uka og en gåtur i løpet av helga enten med oss eller med en venninne som er ganske aktiv. Faktisk så koser vi oss så mye på disse turene at ofte er begge med, litt kvalitets foreldre- og barn tid. Utrolig hva vi får snakket om på sånne turer, enten det er en halvtimes spasertur i nabolaget eller en lenger tur i skog og mark. Anonymkode: 484ef...a74
Anonym bruker Skrevet 2. september 2020 #10 Skrevet 2. september 2020 De på 16 og 18 år har ingen begrensninger. Så lenge de gjør ting de skal og gjør sitt beste på skolen og hjelper til hjemme når det trengs, så kan de styre fritiden sin selv. Det blir nok fort 8 timer på en dag, ja, spesielt i helgene. Anonymkode: 18a3d...370
Anonym bruker Skrevet 2. september 2020 #11 Skrevet 2. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg sliter med å få sønnen min (16 år) til å gjøre noe annet enn skjerm. Han har ingen fritidsaktiviteter, det er ingenting han vil gjøre. Han like skate-board og gitar, men det er ikke så ofte han holder på med dette. Han sitter oppe fra han kommer hjem fra skolen til han skal legger seg. Kun nede for å spise. Han har en kjæreste han er med 2-3 dager i uka, ellers er han med kompiser til og fra i helgene. Men at han får i snitt 5 timer med skjerm pr dag, er ikke å overdrive. De fleste ukedager sitter han i opp mot 8 timer, for de har ikke fått lekser enda... Så, fortell meg. Hvor gammel er tenåringen din, og hvor mye skjermtid har h*n? Anonymkode: 256ab...7be 13. 4 timer per dag dessverre. Anonymkode: cb14c...97e
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #12 Skrevet 3. september 2020 snart 13( 8 klasse )15 og 19 Er veldig opp og ned faktisk 13åring er verst : han kan sitte som din fra han kommer fra skolen til legger seg, så ca 5-6 timer, spiser middag og gjør lekser først,men hele sommerferien var han bare ute 15 åringen : trener 4 ganger i uka og er mye ute med kjæresten og venninner, hun er liksom ikke så opptatt av disse spille greiene,men hun kan se på tven ca 1-3 timer hver dag Største gutten sitter kanskje 1 time pr da, da han går siste året på videregående ,har jobb og mye ute med venner og kjæresten Anonymkode: 38747...5d7
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #13 Skrevet 3. september 2020 15. Jente. Ingen begrensninger. Nettfliks, viafree, snap, og insta og twitter er det det går i. Samt noe tegneprogrammer, og sånn. Driver med litt vintersporrt så da er det mindre skjermtid. Anonymkode: 287f6...7f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå