Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #26 Skrevet 3. september 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis dere har 12-13000 i utgifter nå, vil få 17000 og får inn 10 på utleie, går dere vel såpass i pluss at det er litt dårlig gjort å ikke la barna gå på SFO. Anonymkode: 566b7...db1 Takk for innspill. Jeg har tenkt den samme tanken selv, å la største gå på SFO pga det sosiale. Mulig vi tar halv plass. Poenget er at vi kan spare SFO regningen hvis det blir trangt økonomisk. Dette da det koster ca 9500kr å skulle ha tre barn i Bhg og på SFO. Noe av disse pengene kan vi heller bruke på å betale ned boliglånet også. hi Anonymkode: 77955...918
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #27 Skrevet 3. september 2020 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi skal kjøpe ett nytt hus hvor vi legger inn ca 2,5mill i egenkapital. Likevel vil lånet bli på 4,5-5mill avhengig av salgspris på nåværende bolig. Jeg og mannen har en samlet inntekt på 1,1mill-1,2mill ca . Vi har straks tre barn på 0år, 5 år og 6år. For å spare penger trenger vi ikke å ha eldste på SFO de to første årene, mellomste trenger ikke SFO første året. Dette pga min permisjon og at jeg har mulighet til å jobbe kveld/helger noen år å kan være hjemme når barnet kommer hjem fra skole. Far har flexitid på jobb å er hjemme kl 15, jeg må dra kl 14 for å rekke min jobb. Barna må Max være hjemme 1t alene kanskje 2dager/uke.Trolig vil vi kun ha utgifter til toppen to barn på Bhg/SFO samtidig, i en 2års periode. Ny bolig har utleiedel på ca 10 000kr-11 000kr i mnd uten strøm. Populært sted så vil anta at det vil gå fint å få leid ut. Vi tenker å leie ut i ca 8år-10 år. Deretter overta kjelleren i noen år når vi har tenåringer. Når de blir eldre/studerer borte vil vi igjen åpne opp for utleie. Galskap? Vi har god økonomisk sans å lever etter lommeboka. Det er vanskelig. Vi venter på tlf fra økonomisk rådgiver i banken i tillegg til svar her inne. Anonymkode: 77955...918 Tja... vi har bolig til verdi av 8 mill. 6,1 i boliglån + 500.000 i billån. Hybel i bolig med 8000kr inn hver mnd. Samlet inntekt 1,2 mill. Har 2 barn + hund (gjennomsnitt ca 2000kr i utgift på hund i mnd). Her vi bor er det også eiendomsskatt. Vi har det fint, men vil selvsagt merke eventuell renteoppgang med så høy gjeld. Anonymkode: 7ef98...427
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #28 Skrevet 3. september 2020 Det kommer til å gå fint. Anonymkode: bdfb9...52d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå