Gå til innhold

Konfirmasjonsdress

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kjøpe det? Merke, farge etc.

Hva gjør dere?

Anonymkode: a4328...6ae

Fortsetter under...

Skrevet

Kjenner jeg gleder meg allerede til vi skal ut å prøve dress😅

Var fin den hun over her visste da👌🏼
Han vil nok ha noe slimfit, og mor bestemmer i en blåvariant!

Skrevet
15 minutter siden, Twintipp skrev:

Kjenner jeg gleder meg allerede til vi skal ut å prøve dress😅

Var fin den hun over her visste da👌🏼
Han vil nok ha noe slimfit, og mor bestemmer i en blåvariant!

Slimfit er definitivt greia ja☀️. De blir så stilige i en ordentlig flott dress ♥️

Skrevet
17 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Slimfit er definitivt greia ja☀️. De blir så stilige i en ordentlig flott dress ♥️

Ja, gleder meg. Vi har bestilt fotograf allerede📸Åssen sko tenker du til blå dress? Jeg synes cognac blir så «rotete» og sorte så stramt🙈 Hilsen pirken

Skrevet

Vi har kjøpt på Dressmann, helt vanlig og ikke så dyr. De vokser så veldig fort i den alderen, at jeg ikke ønsker å bruke mange tusen kroner. Min eldste har måtte få ny dress fire(!) ganger siden konfirmasjonen for drøye tre år siden.

Anonymkode: 3b8f8...3e4

Annonse

Skrevet
2 minutter siden, Twintipp skrev:

Ja, gleder meg. Vi har bestilt fotograf allerede📸Åssen sko tenker du til blå dress? Jeg synes cognac blir så «rotete» og sorte så stramt🙈 Hilsen pirken

Sko aner jeg ikke enda. Jeg vil gjerne ha noe litt stramt hvis du skjønner. Dessuten viktig at selve buksen ikke er for lang... Ser for meg noen som ligner mannen min sine. Det er klassiske italienske skinnsko i mørke brunt.. 

Skrevet

Dressmann her og. Mulig dressen ikke passer til jul en gang. Dressmann er undervurdert og ungen ville ha sort dress, utover det passet det bra at "Dressmann" var 1. butikken i kjøpesenteret slik at han ble ferdig med en gang :)

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har kjøpt på Dressmann, helt vanlig og ikke så dyr. De vokser så veldig fort i den alderen, at jeg ikke ønsker å bruke mange tusen kroner. Min eldste har måtte få ny dress fire(!) ganger siden konfirmasjonen for drøye tre år siden.

Det gjorde vi også. Og til jul et halvt år etter var den blitt for kort, både i bukseben og ermer.

Skrevet

Min hadde slimfit dress fra Moods. Blå Jakke, vest og bukse. Brunt belte og brune sko. Tversover og tørkle i rødbrunt. Ble sååååå fin!

Jeg trodde dressen skulle bli fort for liten men han har brukt den i to år😀

Anonymkode: b81b0...4da

Skrevet

Vi har en blå med vest fra Cubus.  Billig med korte konfirmanter. 

Han har brune sko og belte, og blått og grønt slips og tørke i lomma. 

Betaler ikke dyre dommer for noe som er vokst ut av til jul. 

Anonymkode: 3ba23...320

Skrevet

Her varte konfirmasjonstiden i to måneder før den var for kort. 

Anonymkode: e569f...7ba

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her varte konfirmasjonstiden i to måneder før den var for kort. 

Konfirmasjonstiden = konfirmasjonsdressen

Annonse

Skrevet
4 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Sko aner jeg ikke enda. Jeg vil gjerne ha noe litt stramt hvis du skjønner. Dessuten viktig at selve buksen ikke er for lang... Ser for meg noen som ligner mannen min sine. Det er klassiske italienske skinnsko i mørke brunt.. 

Mørkebrunt er pent, det tenkte jeg ikke på👌🏼 
Mannen min kjøpte bryllupsdress og pendress i Italia. Billigere enn dressmann, de sydde og formsydde så de satt perfekt. 
Bør ikke være dyrt for at det skal være pent. 

Gleder meg til å se konfirmanten i dress💙

Skrevet
5 timer siden, Twintipp skrev:

Mørkebrunt er pent, det tenkte jeg ikke på👌🏼 
Mannen min kjøpte bryllupsdress og pendress i Italia. Billigere enn dressmann, de sydde og formsydde så de satt perfekt. 
Bør ikke være dyrt for at det skal være pent. 

Gleder meg til å se konfirmanten i dress💙

Min mann kjøpte sine dresser i London. Skreddersydd men prismessig ikke mye dyrere enn dress i butikk her hjemme. Liker italiensk herrestil da det ikke er så uformelig som det gjerne kan være. 

Skrevet

Vår fikk en kjempedyr dress i et eller annet fancy merke som jeg ikke husker engang. Kostet vel åtte tusen mener jeg. Jeg syns det var helt latterlig og at vi kunne velge fra Dressmann, men mannen var helt uenig. Dressen var for liten en halvt år etterpå. 

Anonymkode: fb98c...284

Skrevet

Her og trenger vi dress, men må ha en slimfit, da han er både lang og slank. Så vi sliter med å finne klær som sitter fint på, og dressen skal jo sitte fint på. Ellers blir den nok mørke blå da det er yndlingsfargen hans.

Så tar gjerne imot tips om ekstra smale dresser.

Anonymkode: a5b24...dc1

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her og trenger vi dress, men må ha en slimfit, da han er både lang og slank. Så vi sliter med å finne klær som sitter fint på, og dressen skal jo sitte fint på. Ellers blir den nok mørke blå da det er yndlingsfargen hans.

Har du vært på Dressmann? Min kjøpte slim fit dress der og han kaster knapt skygge :)

Skrevet

Kjøpt på Dressmann, ville ha dress av ull så da ble det sort dress og vest. Kjempefin 👍🏻 Ca 4000,-

Anonymkode: 5efed...311

Skrevet
38 minutter siden, prekæs skrev:

Har du vært på Dressmann? Min kjøpte slim fit dress der og han kaster knapt skygge :)

Nei, vi har ikke startet å lete ennå, er ikke før til neste år. Bare greit å finne ut hvor det er smart å gå. Men da tar vi en tur til dressmann. Greit om vi kan få rimelig dress, da han mest sannsynlig vokser fort ut av den.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dressmann har. Min eldste var rundt 1.80 og 55 kg da han var 15 år og konfirmant, nesten umulig å finne klær til, men fant en fin dress på Dressmann. 

Skrevet

Eldstemann som nå er 19 år kjøpte på Wagner. Mørkeblå slim fit, de hadde et sånt konfirmanttilbud hvor man fikk 30% på alt om man kjøpte dress og skjorte. Sønnen min handlet dress, skjorte og slips og fikk 30% på alt. Tror jeg betalte rett under 4.000 kr. Han ble veldig fin, og vokste ikke så veldig mye mer i høyden etter konfirmasjonen så han brukte dressen ut ungdomsskolen før han endelig ble litt bredere i fasongen så den ble for liten.

Lillebror som nå er 16 år var veldig bestemt på at han ville ha sort dress og ikke orket ull (han har atopisk eksem og får helt angst bare av tanken på ull, veldig allergisk), så da ble det Dressmann. Han var ikke så høy så det ante meg at han ville skyte i været neste året, og det gjorde han. Dressen passet ikke lenger til juleballet, da var den for kort på armer og ben. Men han ble kjempefin i dressen derfra, de hadde i mange forskjellige passformer og stoffer. Han kjøpte både dress, skjorte og slips der.

Begge hadde sorte sko.

Anonymkode: af38e...73f

Skrevet

Det må være veldig mange ok dresser å få kjøpt brukt til gutter på den alderen. De rekker jo knapt å bruke dem før de er fravokst og "alle" skal jo havdress til konfirmasjonen. Det må da være tull å bruke flere tusen på en dress som blir brukt bare 2-3 ganger?

Anonymkode: 95987...e85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...