Gå til innhold

Hvordan oppbevare oppkuttede grønnsaker så de holder seg best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger å bli litt sunnere og tenkte å å kutte opp grønnsaker og ha i kjøleskapet, satser på at da er det lettere og mer fristende å få de i meg. Men hvordan oppbevare de best mulig - i pose, plastboks, vannbad eller noe annet? Kan de oppbevares sammen, eller bør de forskjellige grønnsakene oppbevares for seg selv?

Anonymkode: fef36...134

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg pleier å ha de en en plastboks. De som gir fra seg evt smak som noen i familien ikke liker blir lagt i egen boks. 

Har noen sorte tupperware bokser med hull inn som er praktiske med lokk på og som tar seg pent ut på bordet. Ungene lo når jeg kjøpte de, men de er i daglig bruk av ungene nå for det frister mye mer når den står på bordet. Det tok litt tid før vanen kom inn at de lå i bokser vi ikke så innholdet i. 

Anonymkode: 99afb...e27

Skrevet

Jeg bruker VentSmart boksene til Tupperware. De er helt fantastiske! Brukte en blomkål i dag som jeg hadde glemt bort siden 7 august. Den var like fin. Ikke en stygg flekk på dem👍👌😍

Broccoli blir vanligvis fort gul. I VentSmart kan den i alle fall ligge 14 dager. 

Anonymkode: ea888...441

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker VentSmart boksene til Tupperware. De er helt fantastiske! Brukte en blomkål i dag som jeg hadde glemt bort siden 7 august. Den var like fin. Ikke en stygg flekk på dem👍👌😍

Broccoli blir vanligvis fort gul. I VentSmart kan den i alle fall ligge 14 dager. 

Anonymkode: ea888...441

Jeg bruker også disse i diverse størrelser. Både til å oppbevare hel og oppkuttet, frukt og grønt. Alt holder seg friskt lenge!

Anonymkode: 4bead...740

Skrevet

Takk for tips. Legger dere ulike grønnsaker i samme boks?

Hi

Skrevet
På 31.8.2020 den 22.57, Anonym bruker skrev:

Trenger å bli litt sunnere og tenkte å å kutte opp grønnsaker og ha i kjøleskapet, satser på at da er det lettere og mer fristende å få de i meg. Men hvordan oppbevare de best mulig - i pose, plastboks, vannbad eller noe annet? Kan de oppbevares sammen, eller bør de forskjellige grønnsakene oppbevares for seg selv?

Agurkstaver og gulrotstaver blir best i iskaldt vann, syns jeg

Anonymkode: 0c767...4fe

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...