Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #1 Skrevet 30. august 2020 Noen som har noen gode tips? Hva lager du av rødkål? Anonymkode: ecc62...261
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #2 Skrevet 30. august 2020 Freser det finsnittet i panna med salt og pepper og har som tilbehør til kjøtt. I wok også. Anonymkode: e3e4f...7f2
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #3 Skrevet 30. august 2020 I salat, altså vanlig salat. Fin å steke, i wok eller i en stuing. Stuing bruker jeg mye til biff eller grillmat, steker forskjellige finsnittede grønnsaker og har over matfløte og krydder. Kan sikkert ha det i vårruller også, men det har jeg ikke prøvd. Anonymkode: df373...c97
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #4 Skrevet 30. august 2020 Smelter litt smør og freser hvitløk lett før jeg har oppi kål. Lar det steke slik at det fortsatt er litt motstand. Dette er en genial måte å få spist opp ting som begynner å bli litt dårlige i kjøleskapet. Alt av grønnsaker kan gå oppi der, bare tenk på om noe bør ha kortere eller lengre steketid så ha oppi ting etterhvert. Stuing. Kutt og kok kål, sil av vannet. Lag en tykk hvit saus og bland inn kålen. Har jeg litt slappegulrøtter rasper jeg disse, finkutter kålen så den har ganske lik str (har også ett rivjern jeg kan gjøre dette på så det er enkelt) og kutter opp sukkererter. Dette blander jeg inn i sausen rå, lar det puttre noen minutter før det er ferdig.har du rødkål i så blir ofte sausen rød, noe som ungene er gøy. Gressløk har jeg ofte i dette, purre kan en også ha. Kan være greit å rese puren i smøret når en lager sausen for da får en mer smak, kan også ha i litt hvitløk, evt chili for mere smak. Anonymkode: e0ed4...006
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #6 Skrevet 31. august 2020 Tusen takk for alle fine tips 😊 Kanskje noen som har flere? Hi Anonymkode: ecc62...261
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #7 Skrevet 31. august 2020 På 30.8.2020 den 10.45, Anonym bruker skrev: I salat, altså vanlig salat. Fin å steke, i wok eller i en stuing. Stuing bruker jeg mye til biff eller grillmat, steker forskjellige finsnittede grønnsaker og har over matfløte og krydder. Kan sikkert ha det i vårruller også, men det har jeg ikke prøvd. Anonymkode: df373...c97 Stuing har jeg aldri laget, koker du det i matfløten en stund da, eller bare et oppkok? Hi Anonymkode: ecc62...261
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #8 Skrevet 31. august 2020 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stuing har jeg aldri laget, koker du det i matfløten en stund da, eller bare et oppkok? Hi Anonymkode: ecc62...261 Kommer litt an på hva jeg har i av grønnsaker, men som regel steker jeg grønnsakene lenge nok før jeg har i fløten så de ikke trenger koke så lenge. Må smake til litt. Anonymkode: df373...c97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå