Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #1 Skrevet 27. august 2020 Tips til mat på camping når vi ikke har strøm? Å hvilket pålegg tåler å ikke ligge kaldt? Vi kommer der 15.00 lørdag å reiser hjem ca 15 neste dag. Anonymkode: 7f106...996
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #2 Skrevet 27. august 2020 Spekemat, tubeost og syltetøy trenger ikke kjøleskap. Kan dere grille? Her går det mye i pølse med brød eller lompe på dag 1, og dag to brød/knekkebrød med pålegg. Anonymkode: 07687...a6e
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #3 Skrevet 27. august 2020 Kjølebag er et must, og putt mest mulig frosne ting i den. En pakke polarbrød rett fra fryseren før dere drar, noen flasker frossent vann eller saft, slike ting som da tiner mens dere er på tur og spises underveis. Knekkebrød, polarbrød, syltetøy, spekemat, oppskjært gulost i kjølebagen så holder det mens dere er på tur. Grill pølser, enkel og god turmat. Lag pinnebrøddeig før dere drar, ungene er veldig glad i pinnebrød. Anonymkode: 750cd...df8
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #4 Skrevet 27. august 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjølebag er et must, og putt mest mulig frosne ting i den. En pakke polarbrød rett fra fryseren før dere drar, noen flasker frossent vann eller saft, slike ting som da tiner mens dere er på tur og spises underveis. Knekkebrød, polarbrød, syltetøy, spekemat, oppskjært gulost i kjølebagen så holder det mens dere er på tur. Grill pølser, enkel og god turmat. Lag pinnebrøddeig før dere drar, ungene er veldig glad i pinnebrød. Anonymkode: 750cd...df8 Men kjølebag holdet vel ikke så lenge for vi har ikke strøm Anonymkode: 7f106...996
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #5 Skrevet 27. august 2020 Dere skal være borte 1 døgn og har kjøleproblemer?? Middagen skal vel spises kun noen timer etter at dere drar hjemmenifra? Tror du lager et problem utav noe som ikke er et problem i det hele tatt. Anonymkode: f3c85...fa0
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #6 Skrevet 27. august 2020 Jeg hadde tatt med grillmat til kvelden som pølser og maiskolber. Til neste dag hadde jeg hatt yoghurter, rundstykker, nugatti, syltetøy, frukt, evt alt på boks som leverpostei. Maxboller eller sodd med flatbrød til lunsj. Bare ikke ta med smør, det smelter og renner ut av boksen. Anonymkode: 11be2...894
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #8 Skrevet 27. august 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde tatt med grillmat til kvelden som pølser og maiskolber. Til neste dag hadde jeg hatt yoghurter, rundstykker, nugatti, syltetøy, frukt, evt alt på boks som leverpostei. Maxboller eller sodd med flatbrød til lunsj. Bare ikke ta med smør, det smelter og renner ut av boksen. Anonymkode: 11be2...894 Men kan en spise yogurt som har ligget så lenge i romtemperatur da? Jeg kan jo ta med kjølebag men blir jo en god stund der den ikke står kjølig likevel. Anonymkode: 7f106...996
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #9 Skrevet 27. august 2020 Vi har alltid kjølevann så vivhar brød, smør, ost og skinke som hi pakker i aluminium og legger på grillen. Da har vi frokost og kvelds. Middag bruker vi å ha typisk pølser, men har også burgere, lapskaus, nudler osv. Kjølelager isolerer lenge selvom elementene ikke er dypfryste lenger og nå er det begynt å bli såpass kaldt ute så Anonymkode: 50e69...5d5
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #10 Skrevet 27. august 2020 Vi har alltid kjølebag skulle det stå, ikke kjølevann 😅 Anonymkode: 50e69...5d5
HeiteH Skrevet 27. august 2020 #11 Skrevet 27. august 2020 Grillmat på kvelden, brød og pålegg dagen etter. Tursjokolade, frukt og kjeks. Bra dere ikke skal være lenger enn et døgn med den innstillingen 🤣
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #12 Skrevet 27. august 2020 Vi har alltid med kjøleboks og primus. middag på høsten er gjerne lapskaus på boks. Det gir varme og metter godt. Noen hansker skeier vi ut med taco. Da steker jeg opp kjøtt ned krydder hjemme sånn at det bare må varmes på primus. Ferdig oppfattet salat, mais på voks IG ferdig raspet ost. Syltetøy på tube, nugatti på tube, tubeost er perfekt til frokost. Pizzasnurrer, Lefsepakker, instant coffee til lunch. Anonymkode: 41279...ba0
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #13 Skrevet 27. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men kan en spise yogurt som har ligget så lenge i romtemperatur da? Jeg kan jo ta med kjølebag men blir jo en god stund der den ikke står kjølig likevel. Anonymkode: 7f106...996 Ja, jeg pleier alltid å ha med både drikkeyoghurt og vanlig yoghurt til frokost på telttur uten kjølebag, det går fint. De blir litt mer rennende når det er varmt, men det er ikke farlig å spise. Anonymkode: 11be2...894
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #14 Skrevet 27. august 2020 Kjølebag med fryseelementer holder kaldt en del timer og om natta er det jo kjøleskapkaldt ute nå. Så hadde tatt med akkurat det jeg ønsket. Anonymkode: 7e297...407
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #15 Skrevet 28. august 2020 8 timer siden, HeiteH skrev: Grillmat på kvelden, brød og pålegg dagen etter. Tursjokolade, frukt og kjeks. Bra dere ikke skal være lenger enn et døgn med den innstillingen 🤣 Herregud jeg har ikke feil innstilling jeg SPØR om ting. Vi har ofte ligget i telt men aldri uten strøm eller så har vi hatt matvarene i kjøleskapet til noen med campingvogn. Anonymkode: 7f106...996
HeiteH Skrevet 28. august 2020 #16 Skrevet 28. august 2020 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herregud jeg har ikke feil innstilling jeg SPØR om ting. Vi har ofte ligget i telt men aldri uten strøm eller så har vi hatt matvarene i kjøleskapet til noen med campingvogn. Anonymkode: 7f106...996 Det er ETT døgn og det er ikke spes. varmt. Du kan spise hva som helst uten fare for liv og helse. Lykke til i villmarka!
Leverpostei Skrevet 28. august 2020 #17 Skrevet 28. august 2020 Jeg ville unngått ferdig kokt ris og pasta når dere ikke har kjølemuligheter, men ellers tåler det meste å ligge ute et døgn. Får inntrykk av at dere ikke skal gå langt, så da er jo kjølebag en mulighet. Du kan legge drikke i sjøkanten hvis dere er ved sjøen. Hvordan du skal tilberede mat er jo et langt mer interessant spørsmål. Mitt foretrukne valg ville nok vært pølser på bål (sjekk at bål er tillatt og trygt), og pinnebrøddeig med sukker og kanel til kos. Grill er også en mulighet (hvis du har engangsgrill må du slukke den og ta den med!). Til frokost koker vi ofte havregrøt på primus, eller vi steker egg og bacon med bønner til. Noen ganger flotter vi oss med pannekaker, da kan du ha med ferdig røre, eller pulver som du rister ut i vann i en flaske.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #18 Skrevet 28. august 2020 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Men kjølebag holdet vel ikke så lenge for vi har ikke strøm Anonymkode: 7f106...996 Jo, kjølebag holder fint i et døgn. Bare pass på at lokket ligger på og putt noen kjøleelementer i. Det tar mer enn et døgn å tine f.eks 4 bånnfrosne kjøleelementer altså, og putter du andre frosne ting oppi der holder det seg kaldt og fint nå som det er såpass kjølig ute også. Om dere skal kjøre et stykke kan dere fint ha kjølebagen på strøm i bilen også, vi har en kjølebag vi kan koble i sigaretttenner eller uttak bak i bagasjen. Det finnes utallige varianter av disse, dette er et eksempel: https://www.power.no/hjem-og-fritid/reisetilbehoer/senz-seyt24bl-kjoeleboks/p-489720/store/1156/?gclid=Cj0KCQjws536BRDTARIsANeUZ5-o3Prdf9KtGkrX90nkO3vm9tVk801WLwuIi_RZkzla7YXHSyAjgkAaAkOaEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Helt super også på lengre bilturer, vi bruker vår hele sommeren til f.eks kald drikke. Anonymkode: 750cd...df8
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #19 Skrevet 28. august 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Jo, kjølebag holder fint i et døgn. Bare pass på at lokket ligger på og putt noen kjøleelementer i. Det tar mer enn et døgn å tine f.eks 4 bånnfrosne kjøleelementer altså, og putter du andre frosne ting oppi der holder det seg kaldt og fint nå som det er såpass kjølig ute også. Om dere skal kjøre et stykke kan dere fint ha kjølebagen på strøm i bilen også, vi har en kjølebag vi kan koble i sigaretttenner eller uttak bak i bagasjen. Det finnes utallige varianter av disse, dette er et eksempel: https://www.power.no/hjem-og-fritid/reisetilbehoer/senz-seyt24bl-kjoeleboks/p-489720/store/1156/?gclid=Cj0KCQjws536BRDTARIsANeUZ5-o3Prdf9KtGkrX90nkO3vm9tVk801WLwuIi_RZkzla7YXHSyAjgkAaAkOaEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Helt super også på lengre bilturer, vi bruker vår hele sommeren til f.eks kald drikke. Anonymkode: 750cd...df8 Er bare 10 minutt å kjøre. Men vi tar med oss kjølebag med kjøleelement istedet da Anonymkode: 7f106...996
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #20 Skrevet 31. august 2020 For bare ett døgn kan du ha med nesten hva som helst. Har aldri opplevd at noen av oss har blitt syke på tur, selv om mat ikke oppbevares i kjøleskap eller kjølebag over flere dager. Skal en være borte i flere dager er det lurt å fryse ned først. Anonymkode: be922...0ef
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #21 Skrevet 31. august 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: For bare ett døgn kan du ha med nesten hva som helst. Har aldri opplevd at noen av oss har blitt syke på tur, selv om mat ikke oppbevares i kjøleskap eller kjølebag over flere dager. Skal en være borte i flere dager er det lurt å fryse ned først. Anonymkode: be922...0ef Vi tok bare med kjølebag å tok med det vi ville av pålegg. Vi ble ikke dårlig vi heller selv om vi hadde med en god del som strengt tatt burde ligge kaldt. Anonymkode: 7f106...996
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #22 Skrevet 31. august 2020 På 27.8.2020 den 21.44, Anonym bruker skrev: Men kan en spise yogurt som har ligget så lenge i romtemperatur da? Jeg kan jo ta med kjølebag men blir jo en god stund der den ikke står kjølig likevel. Anonymkode: 7f106...996 Bruk skikkelig tykke fryselementer. Jeg har sånne og de holder lenge Anonymkode: 1792f...70c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå