Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #1 Skrevet 22. august 2020 Hva er det i enkelte sukkerfrie produkter som går hardt ut på magen?Noen ting kan jeg spise, mens noen ting blir jeg skikkelig full av luft av! Har spist en sukkerfri «karamell» i dag og har sykt vondt i magen nå.Fikk det samme sist gang også av samme greia. Anonymkode: 25af1...091
beef sister Skrevet 22. august 2020 #2 Skrevet 22. august 2020 Er vel de kunstige søtstoffene, for eksempel maltitol og sorbitol, som er lakserende. Kanskje du reagerer mer på enkelte kunstige søtstoffer enn andre.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #3 Skrevet 22. august 2020 4 minutter siden, beef sister skrev: Er vel de kunstige søtstoffene, for eksempel maltitol og sorbitol, som er lakserende. Kanskje du reagerer mer på enkelte kunstige søtstoffer enn andre. Ja godt mulig det..Kan drikke masse saft og brus uten sukker uten å få mageknip, men de her godteriene tar helt over magen min. Anonymkode: 25af1...091
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #4 Skrevet 22. august 2020 Jeg får vondt i magen av alle sukkeralkoholer, dvs. alle søtstøffer som slutter på ol. Skikkelig! Aspartam merker jeg ingen ting av. Anonymkode: 065eb...4bb
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #5 Skrevet 22. august 2020 Jeg reagerer voldsomt på maltitol. Masse luft, magesmerter, -kramper, og etterhvert diaré. 🤢 Anonymkode: c2bb7...979
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #6 Skrevet 22. august 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg får vondt i magen av alle sukkeralkoholer, dvs. alle søtstøffer som slutter på ol. Skikkelig! Aspartam merker jeg ingen ting av. Anonymkode: 065eb...4bb Okei, hmm tror jeg må sjekke hva de inneholder i morgen...Så rart at jeg får så sykt vondt av en eneste!😥 Anonymkode: 25af1...091
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #7 Skrevet 22. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg reagerer voldsomt på maltitol. Masse luft, magesmerter, -kramper, og etterhvert diaré. 🤢 Anonymkode: c2bb7...979 Uff ja det kan se ut til at det er det jeg også gjør....skikkelig ikke verdt det! Anonymkode: 25af1...091
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #8 Skrevet 22. august 2020 Det verste jeg har opplevd av magesjau forårsaket av godteri, var da jeg spiste innholdet i en liten eske Werthers sukkerfri drops. Der er det isomalt som er ingrediensen, som er en blanding av mannitol og disakkarid. Den kjøper jeg aldri noen sinne igjen. Anonymkode: 065eb...4bb
Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #9 Skrevet 23. august 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det verste jeg har opplevd av magesjau forårsaket av godteri, var da jeg spiste innholdet i en liten eske Werthers sukkerfri drops. Der er det isomalt som er ingrediensen, som er en blanding av mannitol og disakkarid. Den kjøper jeg aldri noen sinne igjen. Anonymkode: 065eb...4bb Åj så fælt da.Den skal jeg ikke kjøpe🙈🙈Takk for advarsel😅 Anonymkode: 25af1...091
beef sister Skrevet 23. august 2020 #10 Skrevet 23. august 2020 10 minutes ago, Anonym bruker said: Ja godt mulig det..Kan drikke masse saft og brus uten sukker uten å få mageknip, men de her godteriene tar helt over magen min. Anonymkode: 25af1...091 Sukkerfri drikke inneholder som regel aspartam og sukralose. Det er sukkeralkoholene som har lakserende effekt, så derfor reagerer du ikke ved inntak av sukkerfri drikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå