Gå til innhold

Kvæfjordkakefat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Herregud, alt dere må vri og gnæge på. Dere skjønner vel at hi mener et avlangt fat? Sitter dere og leter etter tråder der dere kan harselere og være spydige? Bla videre hvis dere ikke kan hjelpe i med et svar. Makan. Håper dere ikke har barn.

Anonymkode: 7b85a...a5e

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, alt dere må vri og gnæge på. Dere skjønner vel at hi mener et avlangt fat? Sitter dere og leter etter tråder der dere kan harselere og være spydige? Bla videre hvis dere ikke kan hjelpe i med et svar. Makan. Håper dere ikke har barn.

Noen har tydeligvis ett kjedelig liv 🤣

Anonymkode: 7ad86...fba

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøss, dette var jo faktisk det kjipeste svaret i tråden. 

HI: jeg fant et kjempe fint fat som passer ypperlig til Kvæfjordkake på Nille. Tror ikke det kostet all verden heller, så hvis du har den butikken i nærheten kan det være verdt en titt 

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke hva som er spesielt med kakefat til kvæfjordkake. Jeg har aldri laget det og sjelden spist det. Jeg lurte på om det var en spesiell størrelse, må kantene være ekstra høye f.eks. Derfor spurte jeg.

Anonymkode: 4909a...749

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kommer jo helt an på hvilket fat du ønsker deg. Et kvæfjordkakefat er vel et fat med en kvæfjordkake på, kan i prinsippet bruke hva som helst?

Anonymkode: 37b1f...6d1

Hva kjennetegner et kvæfjordkakefat?

Anonymkode: 4909a...749

En kvæfjordkake bakes i stor langpanneform, deles i to deler som legges oppå hverandre med romkrem og krem mellom. Et kvæfjordkakefat er med andre ord et stort, rektangulært kakefat med plass til en kake tilsvarende en halv langpanne på. 

Anonymkode: a3738...a7a

Ikea har garantert ikke et slikt kakefat. Kvæfjordkake er ikke noe svensker baker. Men du finner slikt på typ Til Bords, Kitchn og Traktøren. Og noen lengre opp sier hun har funnet på Nille. 

Porsgrund porselen har et fint og helt enkelt hvitt fat til kvæfjordkake. 😊👍

Ikea har garantert ikke et slikt kakefat. Kvæfjordkake er ikke noe svensker baker. Men du finner slikt på typ Til Bords, Kitchn og Traktøren. Og noen lengre opp sier hun har funnet på Nille. 

Porsgrund porselen har et fint og helt enkelt hvitt fat til kvæfjordkake. 😊👍

Men de har andre kaker som har ca samme størrelse formoder jeg? Jeg bruker gjerne et ovalt serveringsfat som hører til finserviset mitt. Min mor baker kvæfjordkake i to runde springformer fordi hun bare har rund kaketine. Min venninne bruker et rektangulært fat i metall. Mulighetene er mange. 

Jeg har forresten det enkle, hvite rektangulære fatet til porsgrund også, bruker det til sjokoladekake for det meste. Et supert fat, og ganske billig også. 

Anonymkode: 37b1f...6d1

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...