Gå til innhold

Spiser seg mett på Twist

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, beef sister skrev:

Hovedinnlegget handler om at hun lar seg provosere av at mannen spiser tjue biter på rappen, men hun er ikke sikker på hvorfor hun blir provosert. I senere innlegg kommer det frem at hun lar seg provosere fordi han spiser opp hele posen, slik at ingen andre får smake (da har hun plutselig funnet ut hvorfor det provoserer henne). Det er forskjell på å la seg provosere av folks godterivaner og folks egoisme ... 

Ja, det er jo det fine med å diskutere. At man blir klokere underveis. Han spiser nok ikke hele, de andre rekker å få en bit eller to. Men så tar han resten på rappen. Jeg synes det er dårlig folkeskikk. Det innså jeg ikke før et stykke ut i diskusjonen.

Hi

Anonymkode: b136e...0fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutes ago, Anonym bruker said:

Så alle dere som mener en voksen mann må få spise hele Twist-posen i fred, tenker dere det samme hvis dere setter frem en eske konfekt og deres mann spiser hele i ett jafs som en slags lunsj?

Hi

Jeg tenker at du hadde fått helt andre svar hvis du faktisk hadde skrevet at det er hans egoisme som provoserer deg, og ikke det at han er så sukkerglad at han spiser tjue biter. 

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er jo det fine med å diskutere. At man blir klokere underveis. Han spiser nok ikke hele, de andre rekker å få en bit eller to. Men så tar han resten på rappen. Jeg synes det er dårlig folkeskikk. Det innså jeg ikke før et stykke ut i diskusjonen.

Hi

Det jeg reagerer på i dette er at du reagerer på twist, men ikke har noen problemer om han sluker smågodt, hvordan kan det da gå på folkeskikk? Jeg synes og at man ikke skal sluke alt så ikke andre får, men det gjelder all snop i mine øyne da, ikke bare enkelte ting.

Anonymkode: 41ba6...e45

Skrevet
16 minutes ago, Anonym bruker said:

Hi

Jeg er enig i at det er ufint å spise slik at de andre i familien knapt får smake, men jeg synes det merkelige her er at du ikke sier noe til ham. Dette må uansett være en enkel ting å løse: du vet at han er glad i Twist, men ønsker ikke å si noe til ham. For å sikre at resten av familien får smake, er der vel bare å kjøpe inn to poser? Da kan han få fråtse i fred, du slipper å si noe som helst og alle får stappet i seg sukker.

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønte det kom til å bli krøll med det innlegget om middagen. Det er ikke min anonymkode, det er en annen som ikke får nok middag.

Hos oss er det jeg som lager middag, og jeg lager til to personer ekstra slik at han kan spise så mye han vil. Uten problem, og det provoserer meg ikke det spor.

Så alle dere som mener en voksen mann må få spise hele Twist-posen i fred, tenker dere det samme hvis dere setter frem en eske konfekt og deres mann spiser hele i ett jafs som en slags lunsj?

Hi

Ja, jeg spiser det gjerne i ett jafs selv jeg. Men om mannen hadde satt fram en skål og sagt at dette var til alle sånn at vi kunne kose oss i løpet av helgen, hadde jeg ikke gjort det. Det hele bunner jo ned i (mangel på) kommunikasjon. I mitt eget hjem spiser jeg det jeg vil, om det nå er dyrt eller billig, men jeg deler dersom dette er en tydelig intensjon, som hvis partneren sier fra eller vi er i et besøk el. 

Anonymkode: ca6cc...570

Skrevet

No fekk eg lyst på Twist! Får skrive det på handlelista, men vi får kjøpe to poser! Både meg og mannen er glupske jafsere!

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønte det kom til å bli krøll med det innlegget om middagen. Det er ikke min anonymkode, det er en annen som ikke får nok middag.

Hos oss er det jeg som lager middag, og jeg lager til to personer ekstra slik at han kan spise så mye han vil. Uten problem, og det provoserer meg ikke det spor.

Hi

Servert hva som helst er beregnet på å spise her, ikke til pynt eller støvsamler. Hva det er spiller ingen rolle. Konfekt og twist er litt pensjonist for meg, men ser ikke hvorfor man ikke kan spise av det og? Synes du han spiser for mye for fort så si det til HAM da!!

Anonymkode: b67d8...8e8

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Jeg har en mann som spiser 200 g sjokoladeplater fra enden, så hvis jeg setter frem noe godt for at vinskap ha gjester, eller at jeg bare vil at det skal vare litt lenger, så sier jeg rett og slett fra. Ingen sure miner hos noen, men jeg forventer ikke at han automatisk skal skjønne hva jeg mener. Ellers er alt godteriet i hus felles. 

Anonymkode: dc778...bb0

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tror du det er jeg som lager mat hos oss? 😂 Mannen min lager for lite mat. Og jeg blir sjelden mett til middag. 

Anonymkode: 9e8ee...6e5

Den enkle måten å ordne det så han lsger nok mat er å si fra om at det er for lite. Hvis det ikke virker forsyner du drg først selv med så mye du har lyst på og sender så til ungene. Om det da er tomt når det kommer til mannen forstår han kanskje at drt var lite mat.

Anonymkode: f7506...23b

Skrevet (endret)

Eg skulle ønske vi var som deg, det er ein fin tanke å kunne kose seg med litt og la twisten vare heile veka. Men vi er så glupske alle mann at det eigentleg ikkje er poeng i å helle posen over i skål, den blir tom på eit øyeblikk. Men det gjeld oss alle. 

Eg tenker du rett og slett må porsjonere ut twisten om mannen din ikkje forstår at det ikkje var slik at han skulle få 90% av posen. Ein voksen mann burde forstå det heilt av seg sjølv, men han treng tydeligvis litt hjelp. 

Endret av ☆☆☆
Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke sagt noe, eller latt noe skinne gjennom, nettopp fordi jeg innser at ikke mine tanker rundt Twist er en fasit. Det er jo derfor jeg spør her om det er jeg som er underlig, eller om det er han som har en uvanlig tilnærming til Twist. Så alle dere som synes så fryktelig synd på ham og mener han må «få lov» kan roe helt ned.

Det handler heller ikke om at det ikke blir nok til meg, eller at jeg bare kan kjøpe en egen pose til ham. Jeg synes det er rart han ser på det som helt naturlig å glefse i seg nesten alt selv som et måltid, istedenfor at f.eks. barna også skal få.

Grunnen til at jeg synes det er forskjell på Twist og smågodt, er fordi vi alltid kjøper smågodt i egne poser hver for seg. At han da velger å spise hele sin pose med en gang han setter seg ned, i stedet for å ha til hele helgen, det får være hans problem. Men å spise Twist på samme måte synes jeg er ufint overfor fellesskapet, spesielt barna som også setter pris på en smak.

Hi

Jeg er ikke vant til at man har skåler med noe annet enn frukt stående fremme. 

Alt godt som står fremme er kun til akkurat der og da her i huset.

Så tror det går veldig på hvordan man selv har hatt det i oppveksten.

Du får kjøpe en stor pose, og heller posjonere ut. Så slipper han å spise alt på en gang

Anonymkode: 5423d...ded

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Du sa jo ikke at han spiste opp hele posen, men at han spiste 10-20 stk. Hvis han spiste opp hele posen som vi kjøpte for å dele hadde jeg nok blitt litt irritert ja, men her kjøper vi vår egen sjokolade slik at vi kan spise i vårt eget tempo og ikke dele. 

Skrevet

Han jeg er gift med er også sånn. Han sitter bøyd over posen til den er tom. Samme med konfekteske. Ekkelt.

Anonymkode: 79e06...7eb

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oh, jeg kan bli ENORMT provosert av hva mannen spiser. Har vi en skål med godis på bordet må jeg skynde meg for å få noe selv.  Til middag forsyner jeg meg med én liten porsjon, og etterpå en til. Han tar en stor porsjon med en gang. Han sier som dere: han kan kjøpe mer godis, han kan koke mer pasta. Jeg mener det handler om å ikke sette seg selv først hele tiden. 

Anonymkode: 9e8ee...6e5

Men får du for lite mat ved middagsbordet? Går du derfra sulten? I så fall beregner dere jo for lite mat.

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tydeligvis ikke når du aldri blir mett til middag. Hjelpes.

Anonymkode: b67d8...8e8

Når folk går sultne omkring blir de grinete, vøtt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...