Gå til innhold

Spiser seg mett på Twist

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke sagt noe, eller latt noe skinne gjennom, nettopp fordi jeg innser at ikke mine tanker rundt Twist er en fasit. Det er jo derfor jeg spør her om det er jeg som er underlig, eller om det er han som har en uvanlig tilnærming til Twist. Så alle dere som synes så fryktelig synd på ham og mener han må «få lov» kan roe helt ned.

Det handler heller ikke om at det ikke blir nok til meg, eller at jeg bare kan kjøpe en egen pose til ham. Jeg synes det er rart han ser på det som helt naturlig å glefse i seg nesten alt selv som et måltid, istedenfor at f.eks. barna også skal få.

Grunnen til at jeg synes det er forskjell på Twist og smågodt, er fordi vi alltid kjøper smågodt i egne poser hver for seg. At han da velger å spise hele sin pose med en gang han setter seg ned, i stedet for å ha til hele helgen, det får være hans problem. Men å spise Twist på samme måte synes jeg er ufint overfor fellesskapet, spesielt barna som også setter pris på en smak.

Hi

Anonymkode: b136e...0fa

Mens vi ALLTID kjøper smågodt samlet i en pose og deler. Å kjøpe hvert sitt høres veldig 4 år ut spør du meg. Du evner rett og slett ikke dele med andre? 

Anonymkode: b67d8...8e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er helt enig med deg. Det er lite flatterende å kaste seg over noe som er ment for fellesskapet og dytte innpå til det er tomt. Å være glupsk er ikke sjarmerende.

I denne tråden har du flesteparten mot deg, og jeg tar meg i å lure på hvordan folk oppdrar barna sine når det gjelder dette? Er det bare for barna å kaste seg over Twist-posen og spise til det er tomt, uten tanke for andre? Hvis ikke, hvorfor er det greit at en voksen mann gjør det?

Anonymkode: 9bc98...032

Her på DIB skal man ta hi uansett. Hadde hi omformulert problemstillingen sin til at "mannen min kjefter på meg fordi jeg spiser alle twisten i ett jafs," hadde samtlige irettesatt hi om at det kan man selvsagt ikke gjøre. Da hadde det kommet kommentarer på "Er du helt tett?" "Hva slags oppdragelse har du fått?" " Er du et dyr som ikke kan begrense deg?" "Hva lærer du barna dine?" osv, osv. 

Forøvrig er jeg helt enig med deg. 

Anonymkode: f670d...e86

Skrevet

Jeg må ingenting. Etter å ha sett hvor mange her som synes det er hårreisende at mann (34) ikke får dytte nedpå hele Twist-skålen alene før barna får sukk for seg, så får det bare ligge. Det er ikke alt man trenger å lage en «live» diskusjon av, derfor er det fint å diskutere i forum først. De gangene det dukker opp noe som krever kommunikasjon, så behersker jeg det helt utmerket, ellers takk. 

Hi

Tydeligvis ikke når du aldri blir mett til middag. Hjelpes.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Mens vi ALLTID kjøper smågodt samlet i en pose og deler. Å kjøpe hvert sitt høres veldig 4 år ut spør du meg. Du evner rett og slett ikke dele med andre? 

Det er jo han som ikke evner å dele.

Skrevet

Ha ha ha, det skal jeg faktisk prøve. Litt aggressiv tilnærming, kanskje, men det får jo frem poenget.

Jeg kommer hjem senere enn ham, og det er meningsløst at jeg skal ta over matlaging fordi han ikke kan beregne ELLER ta hensyn. 

Anonymkode: 9e8ee...6e5

Ha gud forby at du skulle måtte åpne kjeften og si fra at det alltid er for lite mat. Mye bedre å passivt aggressivt lesse på mat til alle så han ikke får. Er du 14?

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo han som ikke evner å dele.

Det er vel HUN som har et problem med dette, ikke han?? Det er jo bare å kjøpe mer om det ikke er nok?? Skal ikke en voksen mann få spise godteri?? 

Skrevet

Nå er vel saken at HI føler twist er litt mer eksklusivt og skal "vare", litt som konfekt.

Jeg kjøper noen ganger inn twist når vi har gjester og lar det stå fremme på bordet, det er jo til alle som en liten "treat" og ingen gjester stiller seg ved skåla og spiser opp alt. Men i sitt eget hjem så blir det selvfølgelig noe annet.

Som barn var jeg vant til at godterei og potetgull varte, det sto i skåla og varte hele helgen. En gang var vi på besøk hos en familie med fire ganske tette barn og mor i huset satte frem en skål med noe godt til oss barna. Og her kastet de seg over skåla og på en to tre var det ingenting igjen. Slik var det i den familien, skulle de få noe så var det best å hive seg på før det ikke var noe som helst igjen.

Skrevet

Hvorfor tror du det er jeg som lager mat hos oss? 😂 Mannen min lager for lite mat. Og jeg blir sjelden mett til middag. 

Men det må du no iallfall ha sagt ifrå om? At han ikkje kan lage for lite mat kvar dag? 

Anonymkode: e0b5e...a31

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel HUN som har et problem med dette, ikke han?? Det er jo bare å kjøpe mer om det ikke er nok?? Skal ikke en voksen mann få spise godteri?? 

Dette er jo bare kverulering! Ingen voksen mann eller dame, ungdom, barn eller gamle, skal være så blottet for folkeskikk at man eter godteskåler tomme uten tanke for å dele. Det å dele og forsyne seg slik at det blir nok til alle, er jo noe foreldre lærer barn fra de er helt små.

Det å "kjøpe en pose til" for at han skal få spise seg mett på godteri er så uøkonomisk og unødvendig at jeg ikke finner ord!

Hvis dere som svarer her inne er de samme som oppdrar ungene vi møter i skolen nå til dags, ja da forklarer det den totale mangelen på folkeskikk som råder i dag på en illustrerende måte!

Anonymkode: db762...b3f

Skrevet
3 timer siden, soleia skrev:

Det er to slags menneske, dei som kan ha ei skål twist, smågodt ol ståande på bordet i dagesvis, og så er det oss som hiv oss over godteri og et til det er slutt.  Her i familien er vi type 2, og det løyser vi med å ikkje handle inn noko som ikkje kan etast i nær framtid, og når vi set fram noko, så er det for at det skal bli ete.

Ja, og to typer til :De som deler med andre, og de som ikke gjør det. 

Anonymkode: 0f9bc...0b5

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men kjære vene om 1 spiser alt på en gang mens andre har det over en hel kveld vil ikke en felles pose fungere. 
Jeg spiser litt og litt og sammen med HIs mann hadde jeg nok fått to biter før det var tomt.

Anonymkode: f83a2...eb8

Skrevet

Hehe, er det fordi det er papir på man bare skal spise en? 

Rart hvordan gamle tradisjoner henger i oss, smågodt kan man ta mange av, men ikke twist ;)

Det er vel hevet over enhver tvil at du og mannen er forskjellig, du kan la snopet stå i dagesvis, mens han ikke klarer å holde labbene borte fra fristelser.

At det skal irritere deg så voldsomt og du se på det som en karakterbrist synes jeg høres litt voldsomt ut, men det går jo an å si at du ønsker at denne skålen skal stå litt "til pynt" så ønsker han å spise masse sjokolade får han gå og ta den som ligger i kjøleskapet isteden.

Anonymkode: e3f14...d21

Skrevet

Men det er jo en sak for deg? Da hjelper det jo ikke at andre ikke hadde brydd seg? Jeg klarer ikke å la slike ting irritere meg, så jeg gir ganske raskt beskjed. Det blir aldri krangel eller diskusjon av slike ting. Som regel har han bare ikke tenke over det. 

Jeg ville altså heller sagt det enn å gå og gnu på det i stillhet. Det er ikke sunt. 

Men har du bedt han lage mer mat da? Hva sier han til det?

Anonymkode: dc778...bb0

Jeg har selvsagt bedt ham om å lage mer mat, ja. Det synker ikke inn. 

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men har du ikke språk da menneske?? Siifra da!! Ikke gå rundt og surv om ting bare DU kan løse ved å si fra til den mann. Herregud hvor tafatt er det mulig å bli??????

Jeg er ikke tafatt. Klart jeg sier i fra. 

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jeg, ikke hi, som ofte får litt lite mat. Det er ikke verdens undergang, jeg spiser kvelds - det som irriterer meg er at han forsyner seg rikelig uten å se an behovet til resten av familien. 

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ha gud forby at du skulle måtte åpne kjeften og si fra at det alltid er for lite mat. Mye bedre å passivt aggressivt lesse på mat til alle så han ikke får. Er du 14?

Jeg har sagt i fra. I 14 år. 

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det må du no iallfall ha sagt ifrå om? At han ikkje kan lage for lite mat kvar dag? 

Anonymkode: e0b5e...a31

Selvsagt. 

Skrevet

Jeg er en sånn som spiser opp fort. Det skyldes nok mer mangel på viljestyrke enn oppdragelse, men for meg er det rett og slett slitsomt å gå å se på slike godteskåler i timesvis uten å kunne spise det. Da er det mye bedre å ikke ha noe, og unngå fristelsen. 

Skrevet

Du er rar. Twistspising er ikke provoserende, uansett hvordan det gjøres. 

Jeg har en mann som nærmest inhalerer sjokolade. Jeg ler av ham, eller rister oppgitt på hodet. Jeg blir ikke provosert. 

Hvis vi skal dele en sjokoladeplate, en pose twist, eller smågodt, så fordeler jeg det som regel i to skåler. Han tømmer sin på under ti minutter, etter et par timer gir jeg ham det som er igjen i min skål. Vi tuller med at vi har forskjellige godteri-vaner, og i løpet av noen år sammen har vi blitt mer samkjørte i måten vi spiser godteri på også. 

Anonymkode: c65f9...3e6

Skrevet

Men du med middagen, hvis du har sagt fra er det ikke noe galt i å ta så mye du vil ha. Særlig ikke om han sier han kan lage mer, da kan han jo gjøre det hvis det ikke blir nok til ham.

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er jo bare kverulering! Ingen voksen mann eller dame, ungdom, barn eller gamle, skal være så blottet for folkeskikk at man eter godteskåler tomme uten tanke for å dele. Det å dele og forsyne seg slik at det blir nok til alle, er jo noe foreldre lærer barn fra de er helt små.

Det å "kjøpe en pose til" for at han skal få spise seg mett på godteri er så uøkonomisk og unødvendig at jeg ikke finner ord!

Hvis dere som svarer her inne er de samme som oppdrar ungene vi møter i skolen nå til dags, ja da forklarer det den totale mangelen på folkeskikk som råder i dag på en illustrerende måte!

Anonymkode: db762...b3f

Men hvis hi er en voksen dame så får hun åpne kjeften hjemme da og si at når man spiser twist hos dere så må man spørre pent før man tar hver bit🙄 Høres hyggelig ut å bo der. 

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men kjære vene om 1 spiser alt på en gang mens andre har det over en hel kveld vil ikke en felles pose fungere. 
Jeg spiser litt og litt og sammen med HIs mann hadde jeg nok fått to biter før det var tomt.

Anonymkode: f83a2...eb8

Igjen, det er LOV å kommunisere.........

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har selvsagt bedt ham om å lage mer mat, ja. Det synker ikke inn. 

Jeg er ikke tafatt. Klart jeg sier i fra. 

Det er jeg, ikke hi, som ofte får litt lite mat. Det er ikke verdens undergang, jeg spiser kvelds - det som irriterer meg er at han forsyner seg rikelig uten å se an behovet til resten av familien. 

Jeg har sagt i fra. I 14 år. 

Selvsagt. 

Du har sagt ifra i 14 år... med telepati da eller? Greier du ikke si fra skikkelig? Tafatt...

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herregud... la han spise twisten vel eller la være å kjøpe twist. Hvem kjøper egentlig twist uten at de er 60pluss..

Anonymkode: 03e6f...abf

Jeg eeelsker twist! 😂

kjøper gjerne twist og er 30 år her😂👏

Skrevet (endret)

Hvis man ser det fra en annen vinkel så er det mye bedre for tennene spise 10 biter på en gang enn 10 biter spredd ut over 2-3 dager....

Endret av It's all about me
Skrevet

Her på DIB skal man ta hi uansett. Hadde hi omformulert problemstillingen sin til at "mannen min kjefter på meg fordi jeg spiser alle twisten i ett jafs," hadde samtlige irettesatt hi om at det kan man selvsagt ikke gjøre. Da hadde det kommet kommentarer på "Er du helt tett?" "Hva slags oppdragelse har du fått?" " Er du et dyr som ikke kan begrense deg?" "Hva lærer du barna dine?" osv, osv. 

Det tror jeg du har helt rett i. Ingen siviliserte mennesker kaster seg over og slafser i seg all sjokoladen uten tanke for de man bor med.

Anonymkode: 9bc98...032

Skrevet

Folk er vokst opp forskjellig. Hvis vi hadde hatt en skål med twist stående hjemme i timesvis uten at den ble tom, så hadde jeg tenkt at ingen andre ville ha og at det var fritt frem for meg å spise det opp. For jeg er vokst opp i en familie der ALLE kastet seg over alt av sjokolade og godteri umiddelbart. 😛 Og det er ingen forskjell på twist og smågodt i mitt hode. (Jeg behersker meg på besøk altså, men det blir liksom noe helt annet enn hjemme når det er bare oss.)

Anonymkode: e8f36...af8

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Hovedinnlegget handler om at hun lar seg provosere av at mannen spiser tjue biter på rappen, men hun er ikke sikker på hvorfor hun blir provosert. I senere innlegg kommer det frem at hun lar seg provosere fordi han spiser opp hele posen, slik at ingen andre får smake (da har hun plutselig funnet ut hvorfor det provoserer henne). Det er forskjell på å la seg provosere av folks godterivaner og folks egoisme ... 

Skrevet

Jeg skjønte det kom til å bli krøll med det innlegget om middagen. Det er ikke min anonymkode, det er en annen som ikke får nok middag.

Hos oss er det jeg som lager middag, og jeg lager til to personer ekstra slik at han kan spise så mye han vil. Uten problem, og det provoserer meg ikke det spor.

Så alle dere som mener en voksen mann må få spise hele Twist-posen i fred, tenker dere det samme hvis dere setter frem en eske konfekt og deres mann spiser hele i ett jafs som en slags lunsj?

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...