Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #26 Skrevet 22. august 2020 23 minutter siden, Takk bare bra skrev: Skjønner hva du tenker. Twist er litt som konfekt, mer eksklusivt og skal deles og nytes. Akkurat som hjemmelaget syltetøy for eksempel, når det settes frem det lasser man ikke på av respekt for den som har laget det, og andre som kommer etter. Då lagar de for lite syltetøy! Anonymkode: e0b5e...a31
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #27 Skrevet 22. august 2020 23 minutter siden, Takk bare bra skrev: Skjønner hva du tenker. Twist er litt som konfekt, mer eksklusivt og skal deles og nytes. Akkurat som hjemmelaget syltetøy for eksempel, når det settes frem det lasser man ikke på av respekt for den som har laget det, og andre som kommer etter. Har aldri tenkt på twist som eksklusivt, mest bare litt kjipt (så mange biter jeg ikke liker). Hjemmelaget syltetøy elsker jeg! Og jeg lager masse! Så når folk spiser godt av det blir jeg glad og stolt fordi de liker det godt. Det er også ok for jeg har som sagt masse😊 Anonymkode: f83a2...eb8
Superdolly Skrevet 22. august 2020 #28 Skrevet 22. august 2020 Men har du kommunisert disse reglene på noen måte, eller forventer du at han skal skjønne det av seg selv? Jeg ser ikke problemet. Kjøp en egen pose til ham, eller legg fram bare noen få biter om gangen. Det enkleste alternativet er vel likevel å snakke med fyren, og fortelle at du har et helt spesielt forhold til twist og at du forventer at det ikke skal spises opp på den måten han gjør men rasjoneres ut over ei helg.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #29 Skrevet 22. august 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg vet som sagt ikke hvorfor det provoserer. Kanskje fordi han ikke begriper at den er ment å være til alle, og vare mer enn 30 minutter. Jeg synes det avslører en karakterbrist. Hi Anonymkode: b136e...0fa Jeg er helt enig med deg. Det er lite flatterende å kaste seg over noe som er ment for fellesskapet og dytte innpå til det er tomt. Å være glupsk er ikke sjarmerende. I denne tråden har du flesteparten mot deg, og jeg tar meg i å lure på hvordan folk oppdrar barna sine når det gjelder dette? Er det bare for barna å kaste seg over Twist-posen og spise til det er tomt, uten tanke for andre? Hvis ikke, hvorfor er det greit at en voksen mann gjør det? Anonymkode: 9bc98...032
amandine Skrevet 22. august 2020 #30 Skrevet 22. august 2020 Du mener virkelig at du der det som en karakterbrist? Det var da ganske voldsomt.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #31 Skrevet 22. august 2020 8 timer siden, Pashla skrev: Provoserer var jo et sterkt ord? Jeg har aldri blitt «provosert» av hva andre spiser! Kan jo hende jeg har følt meg snytt hvis jeg ikke fikk noen andel av twisten eller godteriet. Men provosert har jeg aldri blitt. Oh, jeg kan bli ENORMT provosert av hva mannen spiser. Har vi en skål med godis på bordet må jeg skynde meg for å få noe selv. Til middag forsyner jeg meg med én liten porsjon, og etterpå en til. Han tar en stor porsjon med en gang. Han sier som dere: han kan kjøpe mer godis, han kan koke mer pasta. Jeg mener det handler om å ikke sette seg selv først hele tiden. Anonymkode: 9e8ee...6e5
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #32 Skrevet 22. august 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes ikke vi har noen problemer. Dette med Twisten er heller ikke et problem i den forstand, vi kjøper bare Twist noen få ganger i året. Jeg tenkte bare at dette er et forum for å lufte stort og smått, og så ville jeg se om jeg var den eneste som mener at Twist skal vare et stykke tid. Til deg som spør hvor lenge den skal vare, så tenker jeg et par dager. Litt som når en setter frem en eske konfekt; den skal jo heller ikke jafses ned på 1, 2, 3. Hi Anonymkode: b136e...0fa Jeg håper du er et troll......... Anonymkode: b67d8...8e8
CherryC Skrevet 22. august 2020 #33 Skrevet 22. august 2020 Jeg elsker twist og er helt lik mannen din. Men er jeg på besøk hos andre jafser jeg selvsagt ikke innpå. Men å kjøpe en pose twist betyr at den blir oppspist samme kveld (minus kokesjokoladen;-))
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #34 Skrevet 22. august 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oh, jeg kan bli ENORMT provosert av hva mannen spiser. Har vi en skål med godis på bordet må jeg skynde meg for å få noe selv. Til middag forsyner jeg meg med én liten porsjon, og etterpå en til. Han tar en stor porsjon med en gang. Han sier som dere: han kan kjøpe mer godis, han kan koke mer pasta. Jeg mener det handler om å ikke sette seg selv først hele tiden. Anonymkode: 9e8ee...6e5 Seriøst? Da lager du for lit mat! Jeg HATER når det er laget så lite mat at en må forskyne seg forsiktig for at det skal bli nok. Bitttelitt, se om alle får og så se OM msn kan ta mer å bli mett. Det ødelegger hele måltidet. Tipper dere som sliter med dette er veldig gniene? Anonymkode: b67d8...8e8
Superdolly Skrevet 22. august 2020 #35 Skrevet 22. august 2020 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er helt enig med deg. Det er lite flatterende å kaste seg over noe som er ment for fellesskapet og dytte innpå til det er tomt. Å være glupsk er ikke sjarmerende. I denne tråden har du flesteparten mot deg, og jeg tar meg i å lure på hvordan folk oppdrar barna sine når det gjelder dette? Er det bare for barna å kaste seg over Twist-posen og spise til det er tomt, uten tanke for andre? Hvis ikke, hvorfor er det greit at en voksen mann gjør det? Anonymkode: 9bc98...032 Det jeg stusser over er jo at hi synes det er greit å spise andre ting på denne måten, for eksempel smågodt, men at det skal være egne regler for akkurat twist. Og da lurer jeg på om hun på noen måte har kommunisert dette til mannen, eller om hun satser på tankelesing og hinting.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #36 Skrevet 22. august 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Seriøst? Da lager du for lit mat! Jeg HATER når det er laget så lite mat at en må forskyne seg forsiktig for at det skal bli nok. Bitttelitt, se om alle får og så se OM msn kan ta mer å bli mett. Det ødelegger hele måltidet. Tipper dere som sliter med dette er veldig gniene? Anonymkode: b67d8...8e8 Hvorfor tror du det er jeg som lager mat hos oss? 😂 Mannen min lager for lite mat. Og jeg blir sjelden mett til middag. Anonymkode: 9e8ee...6e5
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #37 Skrevet 22. august 2020 Er du en sånn som også kommentere hva han spiser til vanlig? Hater sånne par hvor det hakkes på hverandre for alt og ingenting. Mine foreldre gjorde alltid det, svigerforeldre også. Høres ut som unger i sandkassa i barnehagen. La nå mannen spise twist. Kjøp din egen hvis du skal spise de sakte. Anonymkode: 01159...d53
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #38 Skrevet 22. august 2020 Jeg har ikke sagt noe, eller latt noe skinne gjennom, nettopp fordi jeg innser at ikke mine tanker rundt Twist er en fasit. Det er jo derfor jeg spør her om det er jeg som er underlig, eller om det er han som har en uvanlig tilnærming til Twist. Så alle dere som synes så fryktelig synd på ham og mener han må «få lov» kan roe helt ned. Det handler heller ikke om at det ikke blir nok til meg, eller at jeg bare kan kjøpe en egen pose til ham. Jeg synes det er rart han ser på det som helt naturlig å glefse i seg nesten alt selv som et måltid, istedenfor at f.eks. barna også skal få. Grunnen til at jeg synes det er forskjell på Twist og smågodt, er fordi vi alltid kjøper smågodt i egne poser hver for seg. At han da velger å spise hele sin pose med en gang han setter seg ned, i stedet for å ha til hele helgen, det får være hans problem. Men å spise Twist på samme måte synes jeg er ufint overfor fellesskapet, spesielt barna som også setter pris på en smak. Hi Anonymkode: b136e...0fa
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #39 Skrevet 22. august 2020 Skjønner HI litt, for vi har det slikt på ALT som blir satt frem. Det er rent flaut hvis vi er på besøk og de settet frem noe.... Jeg har valgt meg noen få ting hvor jeg har gitt beskjed: "Dette er til xxx og skal ikke tømmes uten videre. Vil du ha mer så kjøp en egen" Det fungerer faktisk. Anonymkode: 019ba...355
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #40 Skrevet 22. august 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor tror du det er jeg som lager mat hos oss? 😂 Mannen min lager for lite mat. Og jeg blir sjelden mett til middag. Anonymkode: 9e8ee...6e5 Hadde det bare vært en enkel måte å ordne det på🤔 Anonymkode: dc778...bb0
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #41 Skrevet 22. august 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke sagt noe, eller latt noe skinne gjennom, nettopp fordi jeg innser at ikke mine tanker rundt Twist er en fasit. Det er jo derfor jeg spør her om det er jeg som er underlig, eller om det er han som har en uvanlig tilnærming til Twist. Så alle dere som synes så fryktelig synd på ham og mener han må «få lov» kan roe helt ned. Det handler heller ikke om at det ikke blir nok til meg, eller at jeg bare kan kjøpe en egen pose til ham. Jeg synes det er rart han ser på det som helt naturlig å glefse i seg nesten alt selv som et måltid, istedenfor at f.eks. barna også skal få. Grunnen til at jeg synes det er forskjell på Twist og smågodt, er fordi vi alltid kjøper smågodt i egne poser hver for seg. At han da velger å spise hele sin pose med en gang han setter seg ned, i stedet for å ha til hele helgen, det får være hans problem. Men å spise Twist på samme måte synes jeg er ufint overfor fellesskapet, spesielt barna som også setter pris på en smak. Hi Anonymkode: b136e...0fa Men du må jo SI dette! Jeg blir helt matt over hvor mange her inne (ikke bare deg og om dette) som ser ut for å mangle kommunikasjon med partneren sin og derfor går rundt og irriterer seg over ting. Anonymkode: ca6cc...570
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #42 Skrevet 22. august 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor tror du det er jeg som lager mat hos oss? 😂 Mannen min lager for lite mat. Og jeg blir sjelden mett til middag. Anonymkode: 9e8ee...6e5 Så sørg for å forsyne deg (og barna) først da, og ta rikelig oppå! Så får han koke seg mer selv når han ser at det er (nesten) tomt når han skal ta til seg selv. Hvis du ikke sier noe, så tror jo han sikkert at han er dritflink til å beregne mengde. Anonymkode: ca6cc...570
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #43 Skrevet 22. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men du må jo SI dette! Jeg blir helt matt over hvor mange her inne (ikke bare deg og om dette) som ser ut for å mangle kommunikasjon med partneren sin og derfor går rundt og irriterer seg over ting. Anonymkode: ca6cc...570 Jeg må ingenting. Etter å ha sett hvor mange her som synes det er hårreisende at mann (34) ikke får dytte nedpå hele Twist-skålen alene før barna får sukk for seg, så får det bare ligge. Det er ikke alt man trenger å lage en «live» diskusjon av, derfor er det fint å diskutere i forum først. De gangene det dukker opp noe som krever kommunikasjon, så behersker jeg det helt utmerket, ellers takk. Hi Anonymkode: b136e...0fa
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #44 Skrevet 22. august 2020 Det er rett og slett heslig oppførsel av mannen din. Jeg tror jeg hadde spurt ham rett ut: Hvorfor spiser du opp alt på en gang? Synes du ikke vi andre burde få? Anonymkode: 9bc98...032
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #45 Skrevet 22. august 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg må ingenting. Etter å ha sett hvor mange her som synes det er hårreisende at mann (34) ikke får dytte nedpå hele Twist-skålen alene før barna får sukk for seg, så får det bare ligge. Det er ikke alt man trenger å lage en «live» diskusjon av, derfor er det fint å diskutere i forum først. De gangene det dukker opp noe som krever kommunikasjon, så behersker jeg det helt utmerket, ellers takk. Hi Anonymkode: b136e...0fa Må det bli en diskusjon da? Det er jo mulig å bare si hva du tenker. Anonymkode: ca6cc...570
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #46 Skrevet 22. august 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så sørg for å forsyne deg (og barna) først da, og ta rikelig oppå! Så får han koke seg mer selv når han ser at det er (nesten) tomt når han skal ta til seg selv. Hvis du ikke sier noe, så tror jo han sikkert at han er dritflink til å beregne mengde. Anonymkode: ca6cc...570 Ha ha ha, det skal jeg faktisk prøve. Litt aggressiv tilnærming, kanskje, men det får jo frem poenget. Jeg kommer hjem senere enn ham, og det er meningsløst at jeg skal ta over matlaging fordi han ikke kan beregne ELLER ta hensyn. Anonymkode: 9e8ee...6e5
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #47 Skrevet 22. august 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg må ingenting. Etter å ha sett hvor mange her som synes det er hårreisende at mann (34) ikke får dytte nedpå hele Twist-skålen alene før barna får sukk for seg, så får det bare ligge. Det er ikke alt man trenger å lage en «live» diskusjon av, derfor er det fint å diskutere i forum først. De gangene det dukker opp noe som krever kommunikasjon, så behersker jeg det helt utmerket, ellers takk. Hi Anonymkode: b136e...0fa Men det er jo en sak for deg? Da hjelper det jo ikke at andre ikke hadde brydd seg? Jeg klarer ikke å la slike ting irritere meg, så jeg gir ganske raskt beskjed. Det blir aldri krangel eller diskusjon av slike ting. Som regel har han bare ikke tenke over det. Jeg ville altså heller sagt det enn å gå og gnu på det i stillhet. Det er ikke sunt. 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ha ha ha, det skal jeg faktisk prøve. Litt aggressiv tilnærming, kanskje, men det får jo frem poenget. Jeg kommer hjem senere enn ham, og det er meningsløst at jeg skal ta over matlaging fordi han ikke kan beregne ELLER ta hensyn. Anonymkode: 9e8ee...6e5 Men har du bedt han lage mer mat da? Hva sier han til det? Anonymkode: dc778...bb0
sug lut Skrevet 22. august 2020 #48 Skrevet 22. august 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er vant til, fra barndommen av, at Twist er noe en setter fram slik at familien kan ta en bit her og en bit der når en går forbi skålen. Min mann, derimot, spiser Twist som om det skulle være smågodt. Han setter seg ned ved skålen og spiser 10-20 på rappen, som om det skulle være et slags måltid han skal spise seg mett på. Dette provoserer meg svært mye, og jeg vet ikke helt hvorfor. Jeg har ikke sagt noe, men jeg blir sittende og stirre mens han åpner den ene etter den andre (som om han er fire år og spiser hele julekalenderen på en kveld). Er det jeg som er underlig, eller har han en uvanlig tilnærming til Twist? Anonymkode: b136e...0fa Jeg synes du er underlig.
Spurvugla Skrevet 22. august 2020 #49 Skrevet 22. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor tror du det er jeg som lager mat hos oss? 😂 Mannen min lager for lite mat. Og jeg blir sjelden mett til middag. Anonymkode: 9e8ee...6e5 Slutter meg til koret, du må jo si det til ham. Det er vel og bra å si at han burde ha skjønt at det er for lite, men saken er at han ikke har skjønt det. En venn av meg har en bestemor som konsekvent i alle år har laget for lite mat. Hele familien forskyner seg pent med mikroporsjoner uten å klage hver gang de er der og stopper på maccern på veien hjem for å spise seg mette. Når bestemor er 87 er det ikke så mye å gjøre med det, men tenk hvor mye frustrasjoner som kunne vært spart om noen bare hadde sagt fra for en 30, 40 år siden. Hun lager jo ikke for lite med vilje. (Jeg klarer heller ikke å la godteskåler stå i fred i flere dager, men det er mulig det er en karakterbrist.)
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #50 Skrevet 22. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor tror du det er jeg som lager mat hos oss? 😂 Mannen min lager for lite mat. Og jeg blir sjelden mett til middag. Anonymkode: 9e8ee...6e5 Men har du ikke språk da menneske?? Siifra da!! Ikke gå rundt og surv om ting bare DU kan løse ved å si fra til den mann. Herregud hvor tafatt er det mulig å bli?????? Anonymkode: b67d8...8e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå