Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #1 Skrevet 21. august 2020 Jeg er vant til, fra barndommen av, at Twist er noe en setter fram slik at familien kan ta en bit her og en bit der når en går forbi skålen. Min mann, derimot, spiser Twist som om det skulle være smågodt. Han setter seg ned ved skålen og spiser 10-20 på rappen, som om det skulle være et slags måltid han skal spise seg mett på. Dette provoserer meg svært mye, og jeg vet ikke helt hvorfor. Jeg har ikke sagt noe, men jeg blir sittende og stirre mens han åpner den ene etter den andre (som om han er fire år og spiser hele julekalenderen på en kveld). Er det jeg som er underlig, eller har han en uvanlig tilnærming til Twist? Anonymkode: b136e...0fa
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #2 Skrevet 21. august 2020 Det er vel ikke noe annerledes om han spiser 10-20 twist eller om han spiser 10-20 smågodtsjokolader? Anonymkode: 41ba6...e45
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #3 Skrevet 21. august 2020 Herregud... la han spise twisten vel eller la være å kjøpe twist. Hvem kjøper egentlig twist uten at de er 60pluss.. Anonymkode: 03e6f...abf
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #4 Skrevet 21. august 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er vel ikke noe annerledes om han spiser 10-20 twist eller om han spiser 10-20 smågodtsjokolader? Anonymkode: 41ba6...e45 20 Twist er vel over halve posen, så da er det ikke stort igjen til de andre. Twist er ment å være til felles glede for hele familien, i motsetning til hans smågodtsjokolader. Hi Anonymkode: b136e...0fa
Pobie Skrevet 21. august 2020 #5 Skrevet 21. august 2020 Jeg ser ikke noe problem i det. Kjøp han en egen pose da og si at det som er i skålen er til barna eller besøkende. Her spiller det ikke noen rolle hvaslags sjokolade det er. Har vi lyst på så spiser vi så mye vi vil. Vi har ikke felles sjokolade da, for det funker ikke her siden der ville blitt spist opp ganske raskt. Vi kjøper det hver enkelt vil ha og hver enkelt kan spise det når de vil.
Gjest Skrevet 21. august 2020 #6 Skrevet 21. august 2020 Provoserer var jo et sterkt ord? Jeg har aldri blitt «provosert» av hva andre spiser! Kan jo hende jeg har følt meg snytt hvis jeg ikke fikk noen andel av twisten eller godteriet. Men provosert har jeg aldri blitt.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #7 Skrevet 21. august 2020 Ja, jeg vet som sagt ikke hvorfor det provoserer. Kanskje fordi han ikke begriper at den er ment å være til alle, og vare mer enn 30 minutter. Jeg synes det avslører en karakterbrist. Hi Anonymkode: b136e...0fa
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #8 Skrevet 21. august 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg vet som sagt ikke hvorfor det provoserer. Kanskje fordi han ikke begriper at den er ment å være til alle, og vare mer enn 30 minutter. Jeg synes det avslører en karakterbrist. Hi Anonymkode: b136e...0fa Du er utrolig sær Anonymkode: 41ba6...e45
Gjest Skrevet 21. august 2020 #9 Skrevet 21. august 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg vet som sagt ikke hvorfor det provoserer. Kanskje fordi han ikke begriper at den er ment å være til alle, og vare mer enn 30 minutter. Jeg synes det avslører en karakterbrist. Hi Anonymkode: b136e...0fa Har du sagt «disse er til alle, og skal spises langsomt, fordelt over en periode på minst 30 minutter der alle i familien får smake»? Eller satte du dem bare på bordet? Dere har ulike praksiser, men at det er en «karakterbrist» å være glad i søtt, er vel i overkanten pietistisk.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #10 Skrevet 21. august 2020 Oiii dere er heldig dersom det er dette dom er problemet deres.....hvor mange twist man kan ta. både jeg og mannen min spiser twist som din mann. Anonymkode: 42c72...7bb
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #11 Skrevet 21. august 2020 Man må jo verne om sine favoritter 😅 Anonymkode: 3fba2...24c
beef sister Skrevet 21. august 2020 #12 Skrevet 21. august 2020 57 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg er vant til, fra barndommen av, at Twist er noe en setter fram slik at familien kan ta en bit her og en bit der når en går forbi skålen. Min mann, derimot, spiser Twist som om det skulle være smågodt. Han setter seg ned ved skålen og spiser 10-20 på rappen, som om det skulle være et slags måltid han skal spise seg mett på. Dette provoserer meg svært mye, og jeg vet ikke helt hvorfor. Jeg har ikke sagt noe, men jeg blir sittende og stirre mens han åpner den ene etter den andre (som om han er fire år og spiser hele julekalenderen på en kveld). Er det jeg som er underlig, eller har han en uvanlig tilnærming til Twist? Anonymkode: b136e...0fa Hadde det provosert deg mindre hvis han gikk forbi skålen tjue ganger? Ser ikke poenget med å begrense seg til én bit dersom man først skal spise godteri, så jeg synes du er snål. Hvor lenge ser du for deg at denne Twist-posen skal vare?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #13 Skrevet 21. august 2020 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man må jo verne om sine favoritter 😅 Anonymkode: 3fba2...24c Hun har jo tydeligvis ikke valgt sine venner med omhu 😂 Anonymkode: cfaed...6f5
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #14 Skrevet 22. august 2020 Sånn seriøst, så finnes det ingen kjente regler for twistspising. Hva om han er vokst opp med sin praksis? Ikke er han tankeleser heller, så gan kan jo umulig vite hva som er «riktig» måte ånspise twist på. Anonymkode: cfaed...6f5
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #15 Skrevet 22. august 2020 Jeg tenker du heller burde ta tak i de virkelige problemene dere har. Det du beskriver er er symptom på et problem. Anonymkode: 1c6ee...19a
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #16 Skrevet 22. august 2020 Jeg synes ikke vi har noen problemer. Dette med Twisten er heller ikke et problem i den forstand, vi kjøper bare Twist noen få ganger i året. Jeg tenkte bare at dette er et forum for å lufte stort og smått, og så ville jeg se om jeg var den eneste som mener at Twist skal vare et stykke tid. Til deg som spør hvor lenge den skal vare, så tenker jeg et par dager. Litt som når en setter frem en eske konfekt; den skal jo heller ikke jafses ned på 1, 2, 3. Hi Anonymkode: b136e...0fa
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #17 Skrevet 22. august 2020 Dette var en svært, svært merkelig problemstilling. Han er en voksen mann og twist er ikke noe sjeldent og eksklusivt lenger. Sjokolade er sjokolade. Anonymkode: dc778...bb0
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #18 Skrevet 22. august 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: 20 Twist er vel over halve posen, så da er det ikke stort igjen til de andre. Twist er ment å være til felles glede for hele familien, i motsetning til hans smågodtsjokolader. Hi Anonymkode: b136e...0fa Kjøp deg en egen pose. Himmel for et tema å være irritert over i ekteskapet 😑 Anonymkode: 6dd6b...0a6
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #19 Skrevet 22. august 2020 Jeg er sånn som mannen din. På mange områder har jeg en enorm viljestyrke, f.eks. da jeg studerte 150% (master) ved siden av full jobb og familie med bl.a. fire unger der to har ekstra behov. Beintøft, men jeg fullførte, med gode karakterer også. Men sett en pose twist, konfekt, en skål smågodt, chips el. foran meg, og jeg sliter med å stoppe og spise. Det blir nesten som en manisk kløe inni meg, det må bli tomt før jeg får ro igjen. I besøk behersker jeg meg så godt jeg kan og sender gjerne det det gjelder videre oppover bordet, men alene med familien? Tomt. Jeg kan godt la være å spise godteri, kaker osv i månedsvis, også hvis det står rett foran meg, men tar jeg én bit, så er jeg helt hektet igjen. Det er nok en karakterbrist på en eller annen måte, men jeg er generelt en grei person sånn ellers. Anonymkode: ca6cc...570
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #20 Skrevet 22. august 2020 Eg klarar ikkje å ta berre ein, så ei skål med sjokolade som står framme og eg ikkje fekk lov å ete av i min eigen heim hadde eg syntest var provoserande, for å bruke dine ord. Det er ikkje skilnad på smågodt og twist her. Anonymkode: e0b5e...a31
soleia Skrevet 22. august 2020 #21 Skrevet 22. august 2020 Det er to slags menneske, dei som kan ha ei skål twist, smågodt ol ståande på bordet i dagesvis, og så er det oss som hiv oss over godteri og et til det er slutt. Her i familien er vi type 2, og det løyser vi med å ikkje handle inn noko som ikkje kan etast i nær framtid, og når vi set fram noko, så er det for at det skal bli ete.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #22 Skrevet 22. august 2020 Jeg skjønner faktisk hva du mener! Eksannen min er lik: han spiser alt, til det er tomt. Nyttet ikke å kjøpe inn noe for å ha liggende til evt besøk, han spiste alt med en gang! Og når jeg satte frem en skål fredagsettermiddag som jeg tenkte kunne stå litt utover helga, så skyndte han seg å stappe inn så mye som mulig på kortest mulig tid! Kjempeirriterende faktisk! OG dyrt!! Anonymkode: db762...b3f
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #23 Skrevet 22. august 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner faktisk hva du mener! Eksannen min er lik: han spiser alt, til det er tomt. Nyttet ikke å kjøpe inn noe for å ha liggende til evt besøk, han spiste alt med en gang! Og når jeg satte frem en skål fredagsettermiddag som jeg tenkte kunne stå litt utover helga, så skyndte han seg å stappe inn så mye som mulig på kortest mulig tid! Kjempeirriterende faktisk! OG dyrt!! Anonymkode: db762...b3f Men det hadde jo vært helt greit for hi om det var noe annet enn twist, det er jo det som er litt rart Anonymkode: 41ba6...e45
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #24 Skrevet 22. august 2020 Ja! Hi, jeg forstår deg. Mannen min er helt lik. Veldig provoserende. Anonymkode: f670d...e86
Takk bare bra Skrevet 22. august 2020 #25 Skrevet 22. august 2020 Skjønner hva du tenker. Twist er litt som konfekt, mer eksklusivt og skal deles og nytes. Akkurat som hjemmelaget syltetøy for eksempel, når det settes frem det lasser man ikke på av respekt for den som har laget det, og andre som kommer etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå