Gå til innhold

Noen her som har operert bort halebeinet? Hva er dine erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk operasjonen? Hvordan var tiden etterpå? Hvordan ble livet etterpå?

Jeg skal operere det bort og er livredd! Jeg er redd for å våkne under operasjonen slik man leser om i skrekkhistoriene (har lest de før altså, ikke nå), jeg er redd for å skulle gå etterpå - tenk om jeg sklir i trappen eller noe. Jeg er redd for å skulle være hard i magen når jeg skal på do.

Herregud, føler meg patetisk som er så redd for en liten operasjon!

Anonymkode: 0bc8f...0e0

Skrevet

Å våkne under narkose tror jeg ikke du skal være redd for, det er anestesileger som passer godt på deg mens de opererer og de merker hver minste endring hos deg. Du er godt overvåket under hele operasjonen, så ikke bekymre deg for det ihvertfall.

Jeg har ikke operert bort halebeinet, men jeg har knekt det en gang og det var grusomt vondt, håper ikke det er like vondt å fjerne det, men uansett vil du jo få smertestillende og du vet det vil gå over. Regner med det er en grunn til at det fjernes også.

Sklir i trappen gjør vi heldigvis ganske sjelden, og etter en operasjon vil du holde deg i rekka og være forsiktig en stund.

Hard mage kan du forebygge, begynn før operasjonen og hold på til det er grodd.

Dette fikser du! Masse lykke til.

Anonymkode: 969cb...071

Skrevet

Takk for godt svar! Har vurdert å innlosjere meg i stuen i første etasje, men kommer jo til å ødelegge ryggen av å sove i sofaen så må nok bare holde meg godt fast for å komme til soverommene i 2. etasje.

Ja, å fjerne det er siste utvei når alt av annen behandling for smerter er prøvd og ikke har hjulpet. Er gammel skade som blusset opp for ett år siden og blitt verre og verre. 

Tenkte å dra på apoteket idag og kjøpe avføringsmiddel slik at magen er klar 

Anonymkode: 0bc8f...0e0

Skrevet (endret)

Jeg har fjernet halebeinet etter at det brakk i flere deler etter et uhell. Hadde store smerter før operasjonen. Operasjonen ga meg ikke noe smertefritt liv i etterkant, men det har nok hjulpet noe. Tida etter operasjonen var vanskelig, mest fordi smertene gjorde at jeg kun var i stand til å sitte og ligge på siden. Dette ga enorme smerter i hoftene etter en stund. Det er snart 20 år siden min operasjon, men ettersom legene kunne fortelle meg for noen få år siden har det dessverre ikke skjedd særlig framskritt på akkurat dette området. 

Forresten, kanskje slemt å nevne det, men jeg våknet faktisk til litt under operasjonen. Såpass at jeg husker det i etterkant. Men det var ingen smerter, for jeg hadde fått spinalbedøvelse i tillegg til noe å sove på.  

Endret av Livmor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...