Gå til innhold

Sikkert dumt spm. Men finnes det noe kalorifritt alternativ til melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker melk i kaffen, men det resulterer i mange unødvendige kalorier, pluss at jeg skal prøve meg på periodisk faste. Da kan jeg jo drikke kaffe, men kan ikke ha oppi melk pga kaloriene. 

Anonymkode: 71fcc...643

Fortsetter under...

Skrevet

Melk i kaffen er mange unødvendige kalorier?? 2 dl skummet melk, altså ett glass, har 66 kcal. Selv om du drikker ganske mange kopper kaffe med melk kan det da umulig dreie seg om særlig store mengder melk. Selv med periodisk faste bør du være innafor. Om du skal faste noen timer pr dag kan du drikke en kopp kaffe til lunsj, men klare deg fint uten resten. Skal du faste får du faste. Om du skal ha et 5:2 opplegg bør det ikke være noe problem på fastedagene å la 1 dl melk ca 30 kcal være en del av dagsrasjonen. 

Skrevet
15 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Styrk er uten fett. 

Men ikke uten kalorier

Anonymkode: 3654d...dd9

Skrevet

Vet ikke om feks mandelmelk har mindre kalorier? 

Når det er sagt så tenker jeg at det er vel ikke den melkeskvetten i kaffen som velter lasset akkurat. Hadde heller kuttet noe annet, og nytt kaffen som jeg pleier 🙂

Anonymkode: da3a7...d9d

Annonse

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke om feks mandelmelk har mindre kalorier? 

Når det er sagt så tenker jeg at det er vel ikke den melkeskvetten i kaffen som velter lasset akkurat. Hadde heller kuttet noe annet, og nytt kaffen som jeg pleier 🙂

Neida, det tror ikke jeg heller altså, men nå prøver jeg ut å ha et vindu på 6 timer om dagen hvor jeg spiser. Utenfor de 6 timene kan jeg jo drikke kalorifritt. Så blir jeg litt usikker på om de kaloriene, selv om de er få, fra melka kan ødelegge noe. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Neida, det tror ikke jeg heller altså, men nå prøver jeg ut å ha et vindu på 6 timer om dagen hvor jeg spiser. Utenfor de 6 timene kan jeg jo drikke kalorifritt. Så blir jeg litt usikker på om de kaloriene, selv om de er få, fra melka kan ødelegge noe. 

Godt jobbet, du har mer selvdisiplin en meg 😅🙈

Lykke til. Håper du finner et godt alternativ. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Godt jobbet, du har mer selvdisiplin en meg 😅🙈

Lykke til. Håper du finner et godt alternativ. 

Tviler på det finnes, så jeg får drikke kaffen min svart😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...