Gå til innhold

Jeg får ALDRI nok skritt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gikk tur en dag med både fitbit på armen og mobil i lomma . Mobilen hadde tella bare 2/3 av de skritta fitbiten tella. 

Anonymkode: 74ee1...b79

Hvilken mobil har du? Gikk tur sammen med ei venninne som har Samsung og hun fikk flere skritt enn meg på turen.

Anonymkode: 1a1ac...349

Du må begynne å legge vekk alle unnskyldningene!

Ved å fokusere på alt du ikke har tid til eller alt du ikke har råd til, så kan du glemme å øke skrittmengden. Personlig synes jeg det er motiverende å registrere skritt og aktivitet, så jeg har investert i en polarklokke. Men det er jo strengt tatt ikke nødvendig! Dersom du vil øke aktiviteten din, må du være villig til å prioritere; sett av tid til en gåtur hver dag, benytt tiden når ungene trener (du trenger ikke gå frem og tilbake på banen, gå heller er ordentlig tur), gå trapper isteden for heis, bruk 10 min av lunchen til å gå rundt kontorbygget osv.

Dersom du skal ned i vekt er det nesten utelukkende matinntaket som gjelder - som en annen her sa. mosjon er viktig, men har lite med vektnedgang å gjøre.

Anonymkode: b607f...f91

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ved å fokusere på alt du ikke har tid til eller alt du ikke har råd til, så kan du glemme å øke skrittmengden. Personlig synes jeg det er motiverende å registrere skritt og aktivitet, så jeg har investert i en polarklokke. Men det er jo strengt tatt ikke nødvendig! Dersom du vil øke aktiviteten din, må du være villig til å prioritere; sett av tid til en gåtur hver dag, benytt tiden når ungene trener (du trenger ikke gå frem og tilbake på banen, gå heller er ordentlig tur), gå trapper isteden for heis, bruk 10 min av lunchen til å gå rundt kontorbygget osv.

Dersom du skal ned i vekt er det nesten utelukkende matinntaket som gjelder - som en annen her sa. mosjon er viktig, men har lite med vektnedgang å gjøre.

Etter å ha lest alt tenker jeg det samme selv. Mye bortforklaringer på gode forslag her. 

Anonymkode: bddb7...78c

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Årsaken til at jeg går frem og tilbake på banen er at jeg har et styreverv i klubben og dermed går jeg frem og tilbake for å finne frem diverse ting og utstyr og må være tilgjengelig der de to timene det er trening.

Det er 5 treninger per uke, så ja, jeg er litt slapp når jeg kommer hjem og orker rett og slett ikke gå tur. 

Det er ikke heis på jobben, så da blir det trapper. Hittil i dag har jeg gått 1800 skritt og opp 4 etasjer

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Årsaken til at jeg går frem og tilbake på banen er at jeg har et styreverv i klubben og dermed går jeg frem og tilbake for å finne frem diverse ting og utstyr og må være tilgjengelig der de to timene det er trening.

Det er 5 treninger per uke, så ja, jeg er litt slapp når jeg kommer hjem og orker rett og slett ikke gå tur. 

Det er ikke heis på jobben, så da blir det trapper. Hittil i dag har jeg gått 1800 skritt og opp 4 etasjer

Kan du ikke ha telefonen på deg hele tiden når du beveger deg da, sånn at den teller alle skritt

Anonymkode: 7f7f1...36d

Annonse

Om du går 6000 skritt en dag, men 12 000 en annen dag er vel egentlig ikke så nøye. Ikke noe å stresse med 😊

Jeg har daglige 12-14 000 skritt kun på jobb. Trener også 3 ggr i uka med en halvtime på mølla så ofte oppe i 18 000 også. Fordelen med å jobbe i skolen 😅🙈

Anonymkode: a053a...ad9

Jeg trener aldri, går aldri tur, kjører bil til nabogata (ungenes venner) og parkerer rett utenfor butikkdøra. Likevel har jeg alltid 10.-14.000 skritt. Ofte før arbeidsdagen er ferdig. Er lærer i full jobb og har tre barn under 8 år. 

12 minutter siden, LME1001 skrev:

Jeg trener aldri, går aldri tur, kjører bil til nabogata (ungenes venner) og parkerer rett utenfor butikkdøra. Likevel har jeg alltid 10.-14.000 skritt. Ofte før arbeidsdagen er ferdig. Er lærer i full jobb og har tre barn under 8 år. 

Blir litt vanskelig for meg å bli lærer og få 3 barn under 8 år

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blir litt vanskelig for meg å bli lærer og få 3 barn under 8 år

Nei men kjære vene, da! 🤪 Sjelden å se så mange unnskyldninger og så mye klaging i en og samme tråd! Jeg siterer Yngvar: "det er berre å gjer da!" Ta deg sammen!

Har kontorjobb selv og har sjelden under 7000 skritt per dag. Går en liten runde på kvelden i tillegg og så er man der. Gjør det, eller la det være. Syting får deg ingen steder. 

Anonymkode: 142a7...a4b

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei men kjære vene, da! 🤪 Sjelden å se så mange unnskyldninger og så mye klaging i en og samme tråd! Jeg siterer Yngvar: "det er berre å gjer da!" Ta deg sammen!

Har kontorjobb selv og har sjelden under 7000 skritt per dag. Går en liten runde på kvelden i tillegg og så er man der. Gjør det, eller la det være. Syting får deg ingen steder. 

Anonymkode: 142a7...a4b

Det et ingen unnskyldning. Det er fakta. At hun er lærer og går 10-14000 skritt på jobb er jo irrelevant for meg. Jeg spør hvordan man kan få til 10 000 når man er låst til hjemmet, og nesten alle forslag handler om å gå ut til tross for at jeg er låst hjemme. 

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det et ingen unnskyldning. Det er fakta. At hun er lærer og går 10-14000 skritt på jobb er jo irrelevant for meg. Jeg spør hvordan man kan få til 10 000 når man er låst til hjemmet, og nesten alle forslag handler om å gå ut til tross for at jeg er låst hjemme. 

Du sier du lar mobilen ligge både på kontoret og hjemme, og at det er der du tilbringer aller mest tid. Da får du jo ikke registrert hvor mange skritt du tar. Dersom dette er viktig for deg så tar du deg råd til En billig skrittteller, Evt kjøp en brukt/gammel modell. 

Dersom du har et verv som gjør at du må se på ungene2 timer 5 ganger i uka så må du ta opp med styret at dette har du ikke tid til, noen andre får også hjelpe til. Hva slags idrett er det som trener små barn 10 timer i uka? 

hvor gamle er barna dine? Kan du ikke legge inn en tur/joggetur et par kvelder i uka, Evt på dagtid i helgene? Barna kan jo se litt TV mens du jogger 15-20 minutter i nabolaget, med mobil så du kan komme hjem raskt om de ringer? Evt ha aktive helger når ungene er hos far? 

du kan ta barna med på tur/sykkeltur? De kan sykle ved siden av mens du jogger? Kjøp en gammel sykkeltrille dersom de er for små til å sykle? La de ha med balansesykkel mens du går tur i skogen? 

dere kan begynne å gå hjem fra barnehagen? Ha med vogn? Eller dere kan sykle/hå til treningen 5 ganger i uka? Det er mange måter å få en aktiv hverdag på.

Anonymkode: 9044b...7c1

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å ha styreverv i en klubb betyr absolutt ikke at du skal være tilstede 10 timer hver uke for å finne fram ting og utstyr. Du kan fint bruke noe av den tiden til å gå deg en tur.

og er ungene dine så store at de trener på bane 10 timer i uka, så kan de også fint være alene hjemme en halvtimes tid mens du jobber/går/sykler.

Det blir ikke mer mosjon eller flere skritt av at du kommer med unnskyldninger og begrensninger!

Annonse

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er jo ikke fornøyd uansett hva folk skriver til deg, uansett hvilke tips du får.

Anonymkode: 7f7f1...36d

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke få 10 000 skritt uten å faktisk bevege deg! Det er fakta uansett om du liker det eller ikke.

Og er det viktig for deg å telle skritt må du enten ha mobilen på deg hele tide, investere i en skritt-teller eller en treningsklokke. Det er også fakta!

Hvis du ikke vil eller kan bevege deg og ikke vil benytte de mulighetene du har til å faktisk registrere skritt, så blir det faktisk ingen flere skritt. De dukker ikke magisk opp - du må gjøre jobben selv!

Du er jo absolutt ikke låst til hjemme dersom du tilbringer 10 timer hver eneste uke på en bane. Her ligger ditt største potensiale til aktivitet - men du benytter det ikke. Det er helt og holdent ditt eget ansvar.

Det er også fullt mulig å få mosjon selv om man er "låst" til hjemmet. Det krever litt mer innsats og oppfinnsomhet (dersom man ikke har tredemølle), men det er fullt mulig. Du kan gå opp og ned trappene hjemme en halvtime i strekk. Du kan gå rundt og rundt huset. Du kan hoppe tau i stua osv. Men du må VILLE det selv og du må gidde å gjøre jobben!

På 19.8.2020 den 22.35, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber på kontor. Det blir man lett litt rundere av. Fritid har jeg ikke, så jeg får ikke trent noe som helst. Med det har jeg bare skritteller. Jeg har som mål å klare 10 000 skritt hver dag. Føler at jeg går og går, men når aldri målet. Skal sies at jeg ikke har annet enn tlf til å telle skritt. Har ikke råd til noen sånne duppedingser. Telefonen ligger også i ro mens jeg er på jobb og når jeg er hjemme, men det er jo ikke så mange skritt jeg tar der. Men feks i dag.. jeg har løpt fra det ene til det andre. Hit og dit på en fotballbane, hit og dit ute her hjemme. Likevel har jeg bare fått 5800 skritt. Hvordan få 10 000 når jeg er låst her hjemme?

Den eneste (og enkle) løsningen for å få 10k skritt er å gå 10k skritt. 

Anonymkode: b9ade...2d0

Hi.

Hvorfor er du låst hjemme? Kanskje du må begynne der? Pga tilsyn til barn? Kan de bli med på tur? Kan du få hjelp til å se etter de ett par ganger i uka? Kan du gå frem og tilbake til der du har vervene dine?

Du virker veldig lite løsningsorientert og uansett hva folk sier så er det umulig for deg. Da får du enten godta at du ikke kan gå så mye som du ønsker, eller strukturere hverdagen din slik at du får det til. 

Anonymkode: d4cf2...6a9

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi.

Hvorfor er du låst hjemme? Kanskje du må begynne der? Pga tilsyn til barn? Kan de bli med på tur? Kan du få hjelp til å se etter de ett par ganger i uka? Kan du gå frem og tilbake til der du har vervene dine?

Du virker veldig lite løsningsorientert og uansett hva folk sier så er det umulig for deg. Da får du enten godta at du ikke kan gå så mye som du ønsker, eller strukturere hverdagen din slik at du får det til. 

Anonymkode: d4cf2...6a9

Jeg er låst hjemme fordi de gangene jeg er hjemme, så har barna lagt seg og jeg er sliten. Når de er i seng, så er jeg ikke motivert til å gå ut. (Der er jeg litt lat). Det ene vervet er 15 min kjøring unna, det andre 20 min kjøring unna. Bor litt grisgrendt til dessverre. 

Vi er ekstremt aktive i helgene da. Da ligger jeg på 15-20 000 skritt. Det er liksom de der ukedagene som er vanskelig.

1. Du vil unngå å gå opp i vekt

2. Du vil ha kontroll på aktivitet, og komme opp i 10000 skritt om dagen

3. Du har mulighet til å telle skritt via tlf, men vil ikke (eller kan ikke?) ha med deg telefonen når du går

4. Du synes det er umulig å spare til en enklere skritteller

5. Du ber om råd, men avviser alle råd du får

6. Du sier ingenting om kaloriinntak selv om det vel er temmelig godt dokumentert at inntak teller mer enn aktivitet for vektkontroll

Kort sagt - dette er helt umulig, du kan ikke fikse vektkontroll ved å sikre at du går 10000 skritt om dagen. 

Anonymkode: 1449b...a4d

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er låst hjemme fordi de gangene jeg er hjemme, så har barna lagt seg og jeg er sliten. Når de er i seng, så er jeg ikke motivert til å gå ut. (Der er jeg litt lat). Det ene vervet er 15 min kjøring unna, det andre 20 min kjøring unna. Bor litt grisgrendt til dessverre. 

Vi er ekstremt aktive i helgene da. Da ligger jeg på 15-20 000 skritt. Det er liksom de der ukedagene som er vanskelig.

Du må være en av det minst løsningsorientert personene jeg har opplevd. Når noen kommer med et forslag kommer du med en (dårlig)unnskyldning på hvorfor det ikke går. Du er ikke låst til hjemmet, du gidder rett og slett ikke! Dersom du virkelig vil bli mer aktiv får du di fra deg et styreverv å bruke tiden til å trene! Dersom der handler om vekt og du ikke vil/kan trene så får du gjøre noe med kostholdet.

problemet her er kun din innstilling!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...