Gå til innhold

Hva har dere mel og sukker i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De posene er jo helt elendige, skjønner ikke at de ikke kan ordne noe bedre emballasje. 

Sukker er forsåvidt greit, det får man plass til i div krykker og bokser, men jeg sliter med å finne noe som både er stort nok og praktisk til mel. 

Anonymkode: ec63b...4b1

Skrevet

Jeg var ikke noe problem med hverken mel eller sukkerposene. Det er mue bedre å ha det i orginalembalasjen enn å helle over i noe annet som sjelden blir rengjort.

Anonymkode: 4f6a3...299

Skrevet

Hva slags problemer har du da? 

Jeg har begge deler i originalembalasje, har ikke sansen for bokser jeg heller hvor man bare fyller på og fyller på uten å vaske. 

Anonymkode: 1c5c3...9fb

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var ikke noe problem med hverken mel eller sukkerposene. Det er mue bedre å ha det i orginalembalasjen enn å helle over i noe annet som sjelden blir rengjort.

Det løste jeg ved å vaske beholderne hver gang jeg skulle fylle oppi nytt. 

Problemet jeg fikk med beholdere, var at det var utrolig upraktisk. Bl.a.  brukte de større plass, dårligere å helle fra og tyngre. Mye enklere med orginalembalasjen. 

Har ei søt, liten glasskrukke med sukker som vi bruker til f.eks. te. 

Anonymkode: d1f4b...afb

Skrevet

Jeg synes det er greit å bruke posene, men husker mamma hadde en Tupperware megaboks til mel da jeg bodde hjemme. Den var gigantisk og ble "aldri" tom. 😛

Anonymkode: 68aa3...bc7

Skrevet

Har en stor boks til sukker og et gammelt melkespann til mel🙂

Skrevet

https://www.ikea.com/no/no/cat/ikea-365-matoppbevaring-49524/

Vi har disse til alt av tørrvarer. De brukes til diverse i kjøleskap og fryser også. 
Mel i den høye 4,2 liters boksen, og sukker i en halvhøy med kvadratisk lokk. Det er veldig ryddig og oversiktlig når alt i skuffene er fylt i boksene og står pent stablet. 
Vi fyller aldri nytt innhold i uten å vaske boksen. Er ikke det en selvfølge for alle?

Jeg bruker ikke originalemballasje fordi der blir rotete og uoversiktlig i skuffen, kan ikke stables i høyden, og fordi jeg synes papirposene ofte drysser/griser både i skuffene og i bruk. 

Jeg har også vonde minner fra barndommen fra noen melposer med biller (?) og maur i sukkeret på hytta🤢 Greit å ha alt i lufttett beholder. 

Anonymkode: 82501...5d9

Skrevet

Bruker Sistema boksene, kjøper på OBS. Skriver meltype på lokket, så er de veldig oversiktlig.

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det du skal rense den fra? 

Anonymkode: f378e...1be

Skrevet

Bruker sistema-beholdere. Mel og sukker er jo slikt som holder seg "for alltid" i lufttett beholder, så det er ikke krise hvis man ikke rengjør hver gang. Men er jo ikke verre enn at man bruker opp og vasker boksen før man fyller den opp igjen. Liker ikke å ha mel og sukker i pose pga det ser rotete ut og det drysser. 

Skrevet

Nå har jeg sånne kjeksbokser med Mummi motiv. De er søte synes jeg. Mel, sukker, sjokolademelk og kaffe. 

5096E324-F742-4A48-848A-6BF3DCB55E0F.jpeg

Anonymkode: 33330...dbe

Skrevet

Glasskrukker med lokk i forskjellige str. Da er det også enklere å ha framme.

Anonymkode: 0f564...f3d

Skrevet

Bokser fra Clas Ohlson

Anonymkode: 78103...5f5

Skrevet

Jeg har bare posene stående, men kunne godt tenkt meg bokser, egentlig. Men - dere som har det i bokser, har dere mye mel og sånt stående? Jeg baker mye, så har alltid hvertfall 5-6 typer mel og i relativt store mengder. Har dere da et eget lager til påfyll på kjøkkenet? Har dere i bod? Jeg ser liksom ikke helt hvordan det skal løses når forbruket er såpass stort som hos oss. Vi bruker noen kilo i uken sånn jevnt over.

Skrevet
2 minutter siden, amandine skrev:

Jeg har bare posene stående, men kunne godt tenkt meg bokser, egentlig. Men - dere som har det i bokser, har dere mye mel og sånt stående? Jeg baker mye, så har alltid hvertfall 5-6 typer mel og i relativt store mengder. Har dere da et eget lager til påfyll på kjøkkenet? Har dere i bod? Jeg ser liksom ikke helt hvordan det skal løses når forbruket er såpass stort som hos oss. Vi bruker noen kilo i uken sånn jevnt over.

Jeg har matbod der står det mye uåpnede poser. (Herregud jeg fikk mye blikk når hamstreskam var på topp) Jeg bruker ofte to kilo når jeg baker. Er det slanter igjen fylles de over på bokser. 

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har matbod der står det mye uåpnede poser. (Herregud jeg fikk mye blikk når hamstreskam var på topp) Jeg bruker ofte to kilo når jeg baker. Er det slanter igjen fylles de over på bokser. 

Samme her, jeg baker for naboen også, og baker ca 16 brød i uken pluss div annet. Det blir det mel av.

Skrevet
2 timer siden, amandine skrev:

Vi baker ikke spesielt mye, men har gjerne ekstra, uåpnede poser stående som brukes til påfyll. 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå har jeg sånne kjeksbokser med Mummi motiv. De er søte synes jeg. Mel, sukker, sjokolademelk og kaffe. 

De var søte 😊 Hvor har du kjøpt de?

Anonymkode: 44e37...9a5

Skrevet

Jeg har tupperwarebokser. Mel-boksen blir sjelden tom, og blir derfor også sjeldent vasket. Noe har jeg i originalemballasje, men synes det fort blir grisete i skuffen av å stå i det. Det blir også ryddigere med bokser.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

De var søte 😊 Hvor har du kjøpt de?

Anonymkode: 44e37...9a5

Jeg har kjøpt de på danskebåten og Gardermoen. 

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

De var søte! Hvor kan jeg kjøpe slike? 😊

Anonymkode: f19a9...226

Skrevet
8 timer siden, amandine skrev:

Jeg baker også mye. Har alle typer mel, korn og andre bakevarer i bokser, med merking på lokket.
I en egen stor skuff har jeg uåpnede bakevarer i originalemballasje. Henter derfra etterhvert som jeg trenger påfyll i boksene. Hender også jeg henter direkte derfra hvis jeg f.eks. trenger akkurat 2kg hvetemel, eller en hel pakke tipo 0 til pizza😊

Anonymkode: 82501...5d9

Skrevet

Jeg har mel og sukker i kake. Og smør. Og egg. 

Anonymkode: cb9de...271

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...