Gå til innhold

Hvilke helt vanlige ting kan ikke du?

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 20.8.2020 den 0.18, Iiiiik skrev:

Jeg kan ikke stokke en kortstokk hvis jeg holder kortene i venstre hånd, oppdaget det her om dagen. 
Kan ikke klippe neglene på venstre hånd med saks. 
Kan ikke slå hjul eller stå på henda (kan vanlige vokse det?) 

Jeg kan ikke gå i butikken uten å stoppe og snakke med noen, og jeg klarer ikke å la være å smile til småbarn. 
Jeg klarer ikke å tegne en rett strek uten linjal, og jeg kan ikke merke opp en fotballbane uten at det blir bølgete streker. 
Jeg sliter fælt med å gjøre to forskjellige ting med hendene samtidig, f.eks banke en rytme med høyre hånd og en annen med venstre. 

I dag prøvde jeg å ta på meg jakka med å stikke venstre arm inn først, og da oppdaget jeg at det var skikkelig, skikkelig vanskelig! Jeg har aldri før tenkt på hvilken arm jeg tar inn i jakka først, men det er tydeligvis høyre. Jeg har også prøvd å koste "feil vei", dvs bytte om på slik jeg vanligvis holder hendene og hvilken side av kroppen kosten er på. Det er også veldig vanskelig.

Ellers kan jeg ikke synge rent, og jeg kan ikke lese noter. Jeg kan ikke løpe på grunn av en skade, og jeg kan heller ikke hoppe med mindre jeg hopper på ett ben. Jeg kan hverken satse eller lande på det skadde benet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klarer ikke å barbere leggene uten å få ett eller flere kutt. Jeg får ikke til festsminke, knapt hverdagslook. Jeg får ikke til levende planter, uansett hvor god veiledning jeg får fra blomsterbutikken og Google. Klesskapene ender alltid opp som totalt kaos, selv om jeg jevnlig prøver å legge klærne fint inni der. For ikke å nevne sokker som forsvinner! Hvor i himmelens navn tar de veien?? 

Skrevet

Jeg kan heller ikke slå,hjul, kunne det ikke som barn heller.

Sliter med å si ordet engangshansker , kan vel ikke si det helt skikkelig.

Anonymkode: fa673...c2b

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan heller ikke slå,hjul, kunne det ikke som barn heller.

Sliter med å si ordet engangshansker , kan vel ikke si det helt skikkelig.

Anonymkode: fa673...c2b

«Engangshansker er ganske vanskelig å si» - rop det 3 ganger fort.

Skrevet

Jeg kan ikke slå hjul, men jeg kunne det før.. Armene er ødelagt og rompa er blitt for stor 🙊

Jeg kan ikke drikke cider og vin. Får utslett over alt som svir noe inn i 🙊🙊🙊

Jeg kan ikke få orgasme 😑

Jeg kan ikke lage hvit saus 😒

Anonymkode: fe2dd...fcd

Skrevet

Jeg klarer fint høyre og venstre men får bare ikke til babord og styrbord. Vi er båtfolk men her svikter jeg. Er ikke så flink til å fortøye noe man burde være når man har båt.

Dårlig på organisere tid. Jeg er alltid ut i siste liten. Helt vanlig at jeg kommer 5 minutter for sent, men jeg ringer straks jeg har startet bilen. Kommer ikke veldig mye for sent, men disse 5 minutter. Skjønner det ikke.

Jeg fikser ikke toro-kakeblanding. Flink til å bake ellers men kake fra pose blir bare hard og tørr.

Må ha hendene på sykkelen. Kan ikke en gang klø på nese mens jeg sykler, da må jeg stoppe.

Blir aldri vant med smak av kaffe. Å ikke drikke kaffe som voksen er nesten et sosialt handicap i Norge.

Skrevet
På 19.8.2020 den 0.38, Anonym bruker skrev:

Stryking! Altså, jeg ser på meg selv som et godt husmoremne, men dette med stryking går bare ikke. Klarer såvidt å stryke en firkantduk om jeg tar meg godt tid, men en skjorte for eksempel? Nope. 

Anonymkode: 1c824...925

Hvorfor «husmoremne»? Er du ikke husmor, da? Et emne er noe som skal bli til noe. Et husmoremne er en veldig ung jente som viser tegn til å bli en god husmor en dag. 

Anonymkode: 290c7...909

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor «husmoremne»? Er du ikke husmor, da? Et emne er noe som skal bli til noe. Et husmoremne er en veldig ung jente som viser tegn til å bli en god husmor en dag. 

Pirkus. Føler meg ikke som en husmor, nei. Ung er jeg, og ser ikke for meg å bli husmor før om mange år. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Pirkus. Føler meg ikke som en husmor, nei. Ung er jeg, og ser ikke for meg å bli husmor før om mange år. 

Hvis du tar deg av hus og hjem, er du husmor. Ingen er husmor av yrke lenger. Lær deg hva ord betyr før du bruker dem. 

Skrevet
2 timer siden, Mia_73 skrev:

Jeg klarer fint høyre og venstre men får bare ikke til babord og styrbord. Vi er båtfolk men her svikter jeg. Er ikke så flink til å fortøye noe man burde være når man har båt.

Dårlig på organisere tid. Jeg er alltid ut i siste liten. Helt vanlig at jeg kommer 5 minutter for sent, men jeg ringer straks jeg har startet bilen. Kommer ikke veldig mye for sent, men disse 5 minutter. Skjønner det ikke.

Jeg fikser ikke toro-kakeblanding. Flink til å bake ellers men kake fra pose blir bare hard og tørr.

Må ha hendene på sykkelen. Kan ikke en gang klø på nese mens jeg sykler, da må jeg stoppe.

Blir aldri vant med smak av kaffe. Å ikke drikke kaffe som voksen er nesten et sosialt handicap i Norge.

På veldig mange mindre båter er roret på styrbord side, dvs. på høyre side når du står med nesa mot baugen. Skriver du med høyre så er det også enkelt å huske at styrbord er samme side som du skriver med (så lenge du står med nesa mot baugen).

Øve på fortøyning og på knuter kan du gjøre hjemme på vinteren. Frem med en knutebok og øv, bruk litt tykk hyssing eller tynt tau, og fortøy alt du finner rundt deg - en stolrygg, foten til mannen, arma til ene barnet, stålampa, moppeskaftet... hva som helst ;)

Anonymkode: 989b6...d5b

Skrevet
På 21.8.2020 den 22.11, Mia_73 skrev:

Jeg kan ikke høyre og venstre, og har ikke båt, men jeg kan lettere huske at styrbord er på høyre side, for det er ofte (som oftest?) der du styrer båten fra. Jeg kan ikke høyre og venstre fordi læreren min på barneskolen lærte meg at V-en i venstre var den samme som V-en i vindu, og alle klasserommene våre på skolen hadde vinduene til venstre for oss slik vi satt. På samme måte hadde alle klasserommene døra til høyre, og Ø-en i dør var den samme som Ø-en i høyre. Så jeg må alltid plassere meg i klasserommet for å huske forskjellen. 

Dessuten mener jeg vi burde slutte å kalle det høyre og venstre, men heller venstre og høyre. For venstre er den første hånda og høyre er den andre hånda (om en tenker leseretning, slik det er logisk for oss å lese). 😂😅 #sakenjegbrennerfor #viktigesaker

Skrevet (endret)
11 minutter siden, LME1001 skrev:

Jeg kan ikke høyre og venstre, og har ikke båt, men jeg kan lettere huske at styrbord er på høyre side, for det er ofte (som oftest?) der du styrer båten fra. Jeg kan ikke høyre og venstre fordi læreren min på barneskolen lærte meg at V-en i venstre var den samme som V-en i vindu, og alle klasserommene våre på skolen hadde vinduene til venstre for oss slik vi satt. På samme måte hadde alle klasserommene døra til høyre, og Ø-en i dør var den samme som Ø-en i høyre. Så jeg må alltid plassere meg i klasserommet for å huske forskjellen. 

Dessuten mener jeg vi burde slutte å kalle det høyre og venstre, men heller venstre og høyre. For venstre er den første hånda og høyre er den andre hånda (om en tenker leseretning, slik det er logisk for oss å lese). 😂😅 #sakenjegbrennerfor #viktigesaker

Som oftest er det det ja. Har vært i mange fritidsbåter, og blir overrasket når roret er på babord side. Har lagd noen regler for meg selv for å huske det, blant annet at roret i båter ikke er på samme side som rattet i en bil. 

Endret av Blop
Skrevet

Jeg kan ikke

knipse,

plystre,

koke ris,

sove 🤣

og sikkert mye annet. 

Anonymkode: 8efac...01a

Skrevet
På 19.8.2020 den 10.31, Anonym bruker skrev:

Jeg kan ikke suge en pikk, jeg bare slikker på den som det skulle vært en is. Prøvd å lære meg det, men får det ikke til. Har mistet noen potensielle kjærester på grunn av det... 

Anonymkode: 529ae...f99

Du kan ikke jobbe som prostituert altså? Grusomt!

Anonymkode: ff694...e55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...