CherryC Skrevet 19. august 2020 #26 Skrevet 19. august 2020 Lage hvit saus eller koke risengrynsgrøt. Blir mislykka 90% av tilfellene.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #27 Skrevet 19. august 2020 Slå hjul - har aldri i hele mitt liv fått til noe som ligner en gang 😅 Bruke rockering lappe sykkeldekk Anonymkode: 5155f...309
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #28 Skrevet 19. august 2020 Jeg slet med høyre/venstre som barn. Av noen merkelig årsak fikk jeg lære meg hvilken side av veien der vi bodde som var venstre og hvilken side som var høyre. Jeg husker ikke hvem som lærte meg, nabojenta, foreldre, eller noen annen. Men hver gang jeg blir usikker så husker jeg den veien, ser for meg at jeg er der alene, og husker med en gang hvilken side som var venstre og deretter hvilken som var høyre, og så... Jeg får ikke til å plystre med fingre i kjeften. Andre får det til å se så lett ut. Når jeg forsøker blir det bare *blååås* *blååååås* uten at det kommer noen lyd. Samme hvordan jeg former fingrene. Knipse med begge hendene. Jeg får til med høyrehånden, men ikke den venstre. Jeg gikk i kor som barn, der vi sang minst to timer i uken. Da sang jeg rent uten problemer. Men så må noe ha skjedd, for i dag klarer jeg ikke å synge noe som helst uten å høres ut som en kråke. Kraa kraaaaa... Balansen min er blitt skikkelig dårlig. Jeg klarer ikke å stå på ett ben mens jeg lukker øynene. Det tar bare noen sekunder så faller jeg over. Ingenting galt i nervesystemet, jeg har sjekket i forbindelse med MR for å se om jeg var syk i hodet :P, men alt er fysisk på riktig plass. Så det er bare treningssak. Jeg klarer ikke å klatre i tau med bare overkroppen (armene og hendene). Anonymkode: a9d35...881
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #29 Skrevet 19. august 2020 Jeg kan ikke plystre og knipse. så kan jeg ikke kjenne igjen ansikter, særlig om jeg møter de på et sted de ikke pleier. Jeg har gått til fysioterapeut 2 ganger i uka i 2 år nå. Møtte fysioterapeuten på kjøpesenteret og hadde ingen anelse om hvem som sa hei til meg. Skjønte ikke hvem det var før ho spurte på neste time om jeg hadde det travelt på senteret. Anonymkode: 520e7...d7e
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #30 Skrevet 19. august 2020 Kan verken plystre eller knipse med fingrene. 😂 Anonymkode: 8c0e8...ade
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #31 Skrevet 19. august 2020 Er dessverre født uten et snev av retningssans.... Anonymkode: 38a74...c70
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #32 Skrevet 19. august 2020 Sykle, ble aldri komfortabel med det. Altså, jeg kan sykle langsomt og vinglete en kort strekning, men selv som voksen føler jeg meg ikke "sykkelsterk" nok til å sykle i storbyen Kan ikke stå på hodet - er det noe "alle" kan? Er dårlig til å merke at tiden går, må liksom aktivt gå inn for å sjekke klokka - eller gjerne ha noen som hjelper meg å passe på. Anonymkode: 54a41...dcc
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #33 Skrevet 19. august 2020 Herligheten, det er så mye jeg ikke kan. Sliter med høyre og venstre, men tar det fort når jeg tenker på hvilken hånd jeg skriver med. Dårlig retningssans, avhengig av google maps når jeg kjører på ukjente plasser. Synger som ei kråke. Dessverre elsker jeg å synge. Stryke. Duken er ikke like skrukkete etterpå, men får istedenfor fine, rette streker 🙈 Slå hjul. Er ingen turner. Greier å blunke med venstre øye, når jeg blunker med høyre øye må jeg skrukke hele høyre del av ansiktet for å få det til. Tegne og skrive pent. Sliter med skj-,kj-,sj-lyder. Får det som regel til, men plutselig blir det feil, og jeg vet ikke hvorfor. Greier ikke å styre det. Kan ikke knipse med venstre hånd. Kan såvidt plystre vanlig. Har ingen sjans på å plystre med fingra. Lukeparkere gjør jeg aldri, så vet ikke om jeg får det til. Greier kun å flette helt enkle fletter. Ikke sånne fletter der man får med alt håret, fletter mer og mer osv. Husker ikke hva det heter heller. Vaske vinduer. Altså, det blir reinere. Men det blir alltid igjen en flekk eller en stripe. Gå på ski. Jeg går litt, men har ikke teknikken inne, så jeg glir ikke så mye. Sykle. Jeg greier å sykle, men er klønete. Og må trille i oppoverbakker. Anonymkode: 11405...605
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #34 Skrevet 19. august 2020 Jeg kan ikke sminke meg. Enten stikker jeg mascaraen i øyet, eller så kliner jeg på for mye øyeskygge, leppestift utover leppene... Nei, bare glem det. Blir horete uansett. Danse. Eier ikke rytmesans. Har prøvd meg på flossing, men det bare går ikke. Det rare er at jeg er et råskinn ellers musikalsk. Spiller de fleste låter riktig på piano kun etter å ha hørt de en gang. Tennis. Greier ikke dette med vinkelen på racketen. Ballen fyker hit og dit. Samme med golf. Anonymkode: 80b39...cb1
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #35 Skrevet 19. august 2020 Jeg kan ikke suge en pikk, jeg bare slikker på den som det skulle vært en is. Prøvd å lære meg det, men får det ikke til. Har mistet noen potensielle kjærester på grunn av det... Anonymkode: 529ae...f99
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #36 Skrevet 19. august 2020 Høyre og venstre. Må alltid tenke meg godt om🙈Blir helt stressa hvis noen ber meg se til høyre f.eks Anonymkode: 5b519...d4c
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #37 Skrevet 19. august 2020 Jeg har retningssans og evne til å navigere i naturen. Men ikke i en by. Der er jeg lost. Jeg kan ikke svømme. Jeg får ikke til å jogge. Kan gå eller løpe. Anonymkode: 44f98...dd4
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #38 Skrevet 19. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan ikke sminke meg. Enten stikker jeg mascaraen i øyet, eller så kliner jeg på for mye øyeskygge, leppestift utover leppene... Nei, bare glem det. Blir horete uansett. Danse. Eier ikke rytmesans. Har prøvd meg på flossing, men det bare går ikke. Det rare er at jeg er et råskinn ellers musikalsk. Spiller de fleste låter riktig på piano kun etter å ha hørt de en gang. Tennis. Greier ikke dette med vinkelen på racketen. Ballen fyker hit og dit. Samme med golf. Anonymkode: 80b39...cb1 Jeg kan heller ikke sminke meg! Anonymkode: c772a...3a6
Juliea Ruler Skrevet 19. august 2020 #39 Skrevet 19. august 2020 Kan ikke plystre vanlig, kun innover. ikke veldig god på stryking, men løser det med steamer. Har dårlig kroppskoordinasjon. Altså har god kroppskontroll, men sliter veldig med å lære meg dansetrinn som vil armer og ben skal beveges ulikt, men samtidig. så aerobics, step, eller lære med danser klarer jeg ikke. Enten går fokuset til bens eller armene. jeg er også veldig dårlig på å klappe i takt. Mister takten og klapper for fort eller et klapp her og et klapp der. Er i tilegg dårlig på og/å. Alle overnevnte ting forventes det vel og kunne som voksen. slå hjul og slike ting ser jeg ikke på som «vanlige ting alle kan» 🤣
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #40 Skrevet 19. august 2020 Høyre/venstre. Må skrive i lufta for å finne det ut. Jeg er veldig god i matte, men sliter med enkel hoderegning. Ansiktsblind. Det er veldig pinlig og jeg blir tatt for å være overlegen. De nærmeste vet om det og synes det er morsomt. Grøt, hvit saus o.l blir brent 9/10 ganger. Legger ikke merke til om folk har klippet håret før det har gått et par uker. Gjelder også fra langt til kort hår, farget hår, skjegg osv Anonymkode: 2edb3...ecc
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #41 Skrevet 19. august 2020 Kan ikke knipse eller plystre. Men jeg kan slå hjul da, og stå på hendene. 😂 Anonymkode: 8866d...374
Gjest Skrevet 19. august 2020 #42 Skrevet 19. august 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg klarer ikke å klatre i tau med bare overkroppen (armene og hendene). Anonymkode: a9d35...881 Det er det vel nesten ingen voksne som klarer? Sønnen min er ung, sprek og lett, studerer idrett og har øvd i flere uker for å klare det, altså. Han øvde såkalte «towel pull-ups» for å styrke grepet først.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #43 Skrevet 19. august 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Herligheten, det er så mye jeg ikke kan. Sliter med høyre og venstre, men tar det fort når jeg tenker på hvilken hånd jeg skriver med. Dårlig retningssans, avhengig av google maps når jeg kjører på ukjente plasser. Synger som ei kråke. Dessverre elsker jeg å synge. Stryke. Duken er ikke like skrukkete etterpå, men får istedenfor fine, rette streker 🙈 Slå hjul. Er ingen turner. Greier å blunke med venstre øye, når jeg blunker med høyre øye må jeg skrukke hele høyre del av ansiktet for å få det til. Tegne og skrive pent. Sliter med skj-,kj-,sj-lyder. Får det som regel til, men plutselig blir det feil, og jeg vet ikke hvorfor. Greier ikke å styre det. Kan ikke knipse med venstre hånd. Kan såvidt plystre vanlig. Har ingen sjans på å plystre med fingra. Lukeparkere gjør jeg aldri, så vet ikke om jeg får det til. Greier kun å flette helt enkle fletter. Ikke sånne fletter der man får med alt håret, fletter mer og mer osv. Husker ikke hva det heter heller. Vaske vinduer. Altså, det blir reinere. Men det blir alltid igjen en flekk eller en stripe. Gå på ski. Jeg går litt, men har ikke teknikken inne, så jeg glir ikke så mye. Sykle. Jeg greier å sykle, men er klønete. Og må trille i oppoverbakker. Anonymkode: 11405...605 Wow! Du beskriver jo meg! Unntaket er at jeg klarer å lage pariserflette (er den du mener). Til gjengjeld er jeg fullstendig tonedøv, noen skal synge/spille ekstremt falskt for at jeg skal oppdage det selv, nå ser jeg mer på uttrykket til dem rundt meg at noen f.eks. synger falskt enn at jeg hører det selv. Anonymkode: d30e5...f96
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #44 Skrevet 19. august 2020 Jeg er også ansiktsblind. Det er utrolig pinlig! Anonymkode: 37689...bac
Gjest KenCreek Skrevet 19. august 2020 #45 Skrevet 19. august 2020 Jeg kan ikke hoppe ut i vann. Basseng eller hav eller noe. Jeg går rett under, og klarer ikke å skjønne hva som er opp og ned i vannet. Har aldri forstått hvordan noen kan hoppe uti et basseng, uten å gå rett til bunns.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #46 Skrevet 19. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg er også ansiktsblind. Det er utrolig pinlig! Anonymkode: 37689...bac Hvis jeg var ansiktsblind så ville jeg ha vært veldig åpen om det, for da er det lettere for folk å forstå. Da blir det også lettere å møte andre, fordi de da kan si "Hei, Tone, vi møttes hos Silje for tre uker siden, og vi snakket om...". Jeg tenker det blir langt lettere både for deg og for andre som lurer på om du kjenner dem igjen i dag eller om du bare er overlegen eller bare ikke kjente dem igjen. Så vær åpen om det, det er jo flere andre som har det slik og det er ikke noe å skamme seg for! Sånn ellers fikk denne tråden meg til å føle at det er mye jeg kan Men uansett hva jeg gjør så har jeg aldri greid å plystre høyt med to fingre i munnen, det er komplett ubegripelig for meg hvordan det er mulig. Veldig merkelig, for vanlig plystring er jeg veldig god på. Har i det siste tenkt at jeg som barn var som en apekatt, klatret lett opp tauene i gymsalen, helt opp til taket. Nå er jeg ikke i stand til å heve kroppen en gang. Så jeg har besluttet at høsten 2020 skal jeg fokusere på mer styrke i rygg og armer, det trengs - selv om jeg ikke har tro på at jeg vil greie å klatre i tau igjen Anonymkode: 989b6...d5b
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #47 Skrevet 19. august 2020 15 timer siden, Anonym bruker skrev: synge - kan ikke treffe rett tone om det så sto om livet pakke koffert/bag - ser alltid ut som om jeg skal flytte, har alikevel ikke med meg alt jeg trenger plystre rulle tunga danse - danser like ubehjelpelig som jeg synger desverre Anonymkode: 9b7e8...ea5 Å rulle tungen er forresten ikke noe man kan lære seg. Enten kan man det, eller ikke. Det skyldes et gen, enten har man genet, eller ikke. Anonymkode: a9093...30c
Mostly Harmless Skrevet 19. august 2020 #48 Skrevet 19. august 2020 14 timer siden, Pashla skrev: Men hvis noen malte det gule huset, mistet jeg tråden igjen. Haha! For meg var det at bonden endelig hadde fått skrotet den rustne, gamle traktoren sin som gjorde at jeg ikke fikk svingt til høyre der jeg skulle. Jeg mener, den traktoren hadde sikkert stått der i tredve år! Da burde den registreres som kulturminne og fredes.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #49 Skrevet 19. august 2020 Jeg kan ikke knipse. Jeg kan bare blinke med det høyre øyet. Jeg kan ikke krysse tærne på venstre fot. Jeg kan høyre og venstre, men må tenke meg litt om. Kan ikke plystre med fingrene. Har aldri klart å stupe kråke, er stiv som en stokk. Jeg er ansiktsblind når det gjelder afrikanere spesielt. Det er virkelig pinlig i jobben min. Anonymkode: 27df6...8cd
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #50 Skrevet 19. august 2020 Høyre- venstre, klarer jeg kun etter en tenkepause. Er ekstremt dårlig på navn og ansikter. Jeg klarer ikke armhevinger eller situps. Har slitt med det hele livet, selv om jeg er fysisk sterkere enn de fleste kvinner. Klarer heller ikke rekke ned til gulvet med strake ben. Jeg kan ikke bake gjærbakst. Det blir knallhardt selv om jeg følger oppskriften, og bruker alle triks🙈 Anonymkode: 08be7...a0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå