Gå til innhold

Hvilke helt vanlige ting kan ikke du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke høyre/venstre, må alltid tenke meg om og allikevel blir det ofte feil. 

Kan ikke lukeparkere

Kan ikke slå hjul 

Kan ikke røre tærne uten å bøye knærne

Noen andre? Bare for gøy 😊

Skrevet

Skrive så folk kan lese hva som står der.

Mannen min sier jeg burde vært lege, så stygt skriver jeg!

Skrevet

Hoderegning, helt enkel hoderegning. Altså, jeg teller på fingrene i hodet!! 😂

Jeg kan heller ikke slå hjul

Plystre sånn høyt med fingrene i munnen 

og sikker masse mer 😆

Anonymkode: 7d72c...426

Skrevet

Jeg kunne heller ikke forskjell på høyre og venstre men jeg lærte meg det på engelsk fordi om du løfter tommel og pekefinger blir det en L for Left som da er venstre på Norsk 😊

Ett annet tips som er en lett måte å huske det på er tenke på den hånden du skriver med. Jeg feks skriver med høyre, sa bare tenker jeg på den hånden jeg skriver med og da vet jeg at det er høyre.

Skrevet

-Hoderegning . Må fysisk telle fingre, klarer ikke i hodet. Foreldrene mine mener nå som jeg er voksen at jeg garantert har dyskalkuli(store problemer hele livet med matematikk, høyre/vestre/kunne ikke klokka før jeg var 12) 😅 Har heldigvis ikke vært et stort problem i voksen alder da jeg ikke ville bli fysiker.

-lukeparkering, trenger laaang tid

-pakke bilen på en logisk/praktisk måte.

- Synge en ren tone😅

Anonymkode: 2bef9...bc5

Skrevet

Klarer bare å knipse med en hånd. Sliter skikkelig med høyre og venstre. 

Anonymkode: e6843...6d1

Skrevet

synge - kan ikke treffe rett tone om det så sto om livet

pakke koffert/bag - ser alltid ut som om jeg skal flytte, har alikevel ikke med meg alt jeg trenger

plystre

rulle tunga

danse - danser like ubehjelpelig som jeg synger desverre

Anonymkode: 9b7e8...ea5

Skrevet

Jeg kan heller ikke høyre/venstre. Jeg er tvehendt. Jeg lærte metoden å lage L med begge hendene, men det er uendelig upraktisk og farlig å gjøre mens man kjører bil feks. 

Jeg kan ikke lage pose-saus. Den blir klumpete eller for tynn eller for tykk eller noe annet. Jeg følger alltid anvisningen. Unntaket er bearnaise

Jeg kan ikke hoderegning eller regne med store tall. Den store gangetabellen er et mareritt. Men har dyskalkuli da.

Jeg kan ikke skumlese

Jeg kan ikke jogge. Kan gå og løpe, men ikke jogge

Jeg kan ikke si «kjevle»

Anonymkode: 94072...360

Skrevet

Jeg kan ikke lukte. Er født uten luktesans. Et usynlig «handicap» 

Anonymkode: 03f2e...a3e

Skrevet

Jeg er skikkelig dårlig på å skrelle poteter. Jeg får det jo til, men kløner veldig og bruker lang tid. 

Skrevet

Forskjellen på høyre og venstre,  lukeparkere,  slå hjul, stå på hender.

Skrevet

Er det normalt å kunne slå hjul? Jeg kan heller ikke det. Og sliter med å lukke venstre øye alene. Høyre går bra. Og begge. 

Anonymkode: 1b85b...bf5

Skrevet

Som flere her inne: enkel hoderegning og gangetabellen ! Det verste med det er at jeg er lærer! Heldigvis ikke mattelærer- men likevel 🙈 Flaut!! 

Anonymkode: 74895...5bb

Skrevet

Jeg kan ikke kaste sånn man kaster med liten ball (overarmskast). Har aldri fått det til. Jeg er heller ikke allverdens god til å ta imot.

Skrevet

Jeg kan ikke knipse, får det virkelig ikke til!

Anonymkode: 36e1f...df2

Skrevet

Stryking! Altså, jeg ser på meg selv som et godt husmoremne, men dette med stryking går bare ikke. Klarer såvidt å stryke en firkantduk om jeg tar meg godt tid, men en skjorte for eksempel? Nope. 

Anonymkode: 1c824...925

Skrevet

Lage mat etter oppskrift. Det blir faen meg alltid noe tull!

Følge fartsgrensen når jeg kjører. Klin umulig, mannen har lagt inn fartssperre nå, for blir jeg tatt en gang til så ryker lappen. 

Anonymkode: 0b00a...2b2

Skrevet
2 timer siden, Nyttårs barn skrev:

Skrive så folk kan lese hva som står der.

Mannen min sier jeg burde vært lege, så stygt skriver jeg!

Haha, den kommentaren har jeg også fått! Helt forferdelig håndskrift😆

Når det gjelder skribleriene til leger derimot, har jeg skjlnt nå i ettertid, når mer og mer av det skriftlige skjer på PC...at det like mye handler om at de skriver 80% på latin😅😜

Anonymkode: 7da9c...c9c

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lage mat etter oppskrift. Det blir faen meg alltid noe tull!

Følge fartsgrensen når jeg kjører. Klin umulig, mannen har lagt inn fartssperre nå, for blir jeg tatt en gang til så ryker lappen. 

Anonymkode: 0b00a...2b2

🤣

Skrevet

Rockering har jeg aldri skjønt meg på. Jeg har heller aldri klart teknikken med å klatre i tau eller høydehopp.

Og så klarer jeg kun å plystre innover😳

Skrevet

Kunne slå hjul i barndom og ungdomstid - gjelds det? 
Kan ikke finne fram på steder. Bruker Google maps helt til jeg har vært der 5-6 ganger og har lært meg ruta utenat, jeg er virkelig stedblind. Før maps kom, måtte jeg telle gater og blinke meg ut små huskepunkter, som «stor gul bygning, kastanjetre, p-plass og så er vi der». Men hvis noen malte det gule huset, mistet jeg tråden igjen. 

Skrevet
7 timer siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev:

Jeg kunne heller ikke forskjell på høyre og venstre men jeg lærte meg det på engelsk fordi om du løfter tommel og pekefinger blir det en L for Left som da er venstre på Norsk 😊

Ett annet tips som er en lett måte å huske det på er tenke på den hånden du skriver med. Jeg feks skriver med høyre, sa bare tenker jeg på den hånden jeg skriver med og da vet jeg at det er høyre.

Jeg tenker at right=riktig fordi jeg er høyrehendt og da er det den «riktige» hånda å gjøre ting med. Din L var også smart. 

Jeg kan ikke plystre med fingre i munnen.

Jeg kan nesten ikke svinge på hoftene, i følge fysioterapeuten er beina mine skrudd rett i ryggen. 😂

Anonymkode: 0540c...6aa

Skrevet

Jeg klarer ikke å uttale kj-, skj- og sj-lyden ulikt. Alt blir det samme. 

Anonymkode: e6843...6d1

Skrevet

Jeg kan ikke kjøre bil, og jeg er skikkelig dårlig til å stryke.

Skrevet

Kan ikke blunke med høyre øye, klarer det med venstre. Klarer ikke å beregne tid. Jeg tror jeg beregner god tid, men så blir det på hengende håret hver gang 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...