Soma17 Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 Hei. Fikk ikke innvilget permisjonen for 1 skoledag grunnet jeg jobber aften og ikke dag. Er det mulig? kan noen svare sånn at jeg vet at innlegget er sykelig. Er ny her. tusen takk
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #3 Skrevet 17. august 2020 Hvis du har fri første skoledag på dagtid, og du skal jobbe etter skoletid, så vil jeg si det er innafor å nekte permisjonen. Du trenger jo ikke permisjon fra jobben når du ikke jobber Anonymkode: cf231...708
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #4 Skrevet 17. august 2020 Hvorfor skal du ha permisjon når det ikke kolliderer med opplegget på skolen? Anonymkode: 183f7...f51
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #5 Skrevet 17. august 2020 Selvfølgelig får du ikke det så lenge det ikke er i arbeidstiden Anonymkode: eff78...27a
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #6 Skrevet 17. august 2020 Selvsagt får du ikke det! Så lenge det ikke er i arbeidstiden? Syns du virkelig det var rart?? Anonymkode: bcb29...952
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #7 Skrevet 17. august 2020 Det er da helt selvsagt! Første skoledag er over når seinvakten begynner. Anonymkode: 8d632...008
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #8 Skrevet 17. august 2020 Hvorfor i alle dager skal du ha fri fra en jobb som skjer etter skoletid? Du kan jo fint følge henne på skolen og gå på jobb etterpå... Her er det du som er helt på jordet altså, man søker da ikke permisjon fra jobb for å delta på noe som skjer før arbeidstid. Anonymkode: e3e33...13d
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #9 Skrevet 17. august 2020 Hvorfor skulle du ha permisjon? Er det kveldsskole da, eller? Anonymkode: 31b21...569
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #10 Skrevet 17. august 2020 Enig med de andre her. Synes det er rart å søke om det i det hele tatt i din situasjon. Anonymkode: 82c56...b0f
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #11 Skrevet 17. august 2020 Når er første skoledag ferdig, når begynner vakta di, og hvor lang tid tar det å reise? Hvis det ikke er vanskelig å få til begge deler skjønner jeg ikke problemet. Jeg hadde ikke tenkt tanken på å søke permisjon en seinvakt for noe jeg skulle på formiddagen. Anonymkode: 5d4f8...805
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #12 Skrevet 17. august 2020 En begrepsforståelse jeg ser at endel har problemer med er forskjellen på hva man har krav på og hva man kan be om. Et tips, les om velferdspermisjon. Jeg har gitt ansatt fri for dette en gang, fordi barnet ble inndelt puljevis ved bhg start og deres barn fikk ettermiddagspulje. Vakten startet før barnet var ferdig. Men her handler det om dialog med leder. Den ansatte i eksempelet over forsto godt at hn ikke hadde krav på det i utgangspunktet,men kom med en velbegrunnet søknad som ble tatt til vurdering. Anonymkode: fd94b...caf
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #13 Skrevet 17. august 2020 Jeg ser ingen grunn til å ha ta ut permisjon når en faktisk jobber kveldsvakt. Jeg byttet fra tidlig vakt til kvelds for å være med på første skoledag med begge ungene. Vi var vel tre stk som gjorde dette samme dag, mens to hadde permisjon. Så vi var leder, mellomleder og meg som hadde kveldsvakt disse dagene. To av de jobber aldri kveld, men det ble enklest og det passet slik. Har en sjef som har oppstart med barn i barnehage omdagen. Han jobber heller aldri kveld eller helg, men det gjør han i disse tider. Anonymkode: c697d...fe8
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #14 Skrevet 17. august 2020 Permisjon er jo for dersom trenger det når arbeidstiden kolliderer med det å være med barnet på første skoledag. Merkelig å forvente fri på kveldstid da... Anonymkode: 965b7...006
Soma17 Skrevet 17. august 2020 Forfatter #15 Skrevet 17. august 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor i alle dager skal du ha fri fra en jobb som skjer etter skoletid? Du kan jo fint følge henne på skolen og gå på jobb etterpå... Her er det du som er helt på jordet altså, man søker da ikke permisjon fra jobb for å delta på noe som skjer før arbeidstid. Anonymkode: e3e33...13d Går det bra med deg? det var et spørsmål siden jeg er usikker. Jeg har ikke laget noen form for drama som fortjener din reaksjon. Spurte om det er mulig siden jeg kjenner En kollega som fikk det innvilget selv om hun jobbet aften.
Soma17 Skrevet 17. august 2020 Forfatter #16 Skrevet 17. august 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: En begrepsforståelse jeg ser at endel har problemer med er forskjellen på hva man har krav på og hva man kan be om. Et tips, les om velferdspermisjon. Jeg har gitt ansatt fri for dette en gang, fordi barnet ble inndelt puljevis ved bhg start og deres barn fikk ettermiddagspulje. Vakten startet før barnet var ferdig. Men her handler det om dialog med leder. Den ansatte i eksempelet over forsto godt at hn ikke hadde krav på det i utgangspunktet,men kom med en velbegrunnet søknad som ble tatt til vurdering. Anonymkode: fd94b...caf Ok. Tusen takk for svar 😊
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #17 Skrevet 17. august 2020 Velferdspermisjon i forbindelse med for eksempel skolestart og barnehagestart gis kun i de tilfellene oppfølgingen av barnet sammenfaller med arbeidet. Om ditt barn starter på skole på formiddagen hvor du har fri har du ikke krav på fri fra din kveldsvakt da de to tingene ikke sammenfaller. Hadde ditt barn først begynt på ettermiddagen (det gjorde de for mitt barn) for eksempel når din vakt hadde begynt ville du ha krav på fri. Anonymkode: 7e38d...3cd
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #18 Skrevet 17. august 2020 Første skoledag i første klasse er da virkelig mer enn bare oppmøte på skolen. Etter opplegget på skolen er ferdig drar vi alltid ut med søsken og besteforeldre for i spise middag ute. Feirer det som en merkedag. Har alltid tatt fri hele dagen for dette, det skjer jo bare en gang at de begynner på skolen. Anonymkode: cb740...ac8
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #19 Skrevet 17. august 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Første skoledag i første klasse er da virkelig mer enn bare oppmøte på skolen. Etter opplegget på skolen er ferdig drar vi alltid ut med søsken og besteforeldre for i spise middag ute. Feirer det som en merkedag. Har alltid tatt fri hele dagen for dette, det skjer jo bare en gang at de begynner på skolen. Anonymkode: cb740...ac8 Å gå ut å spise for å feire det, er ikke noe man får permisjon for. Anonymkode: 8f27d...e0b
Soma17 Skrevet 17. august 2020 Forfatter #20 Skrevet 17. august 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Første skoledag i første klasse er da virkelig mer enn bare oppmøte på skolen. Etter opplegget på skolen er ferdig drar vi alltid ut med søsken og besteforeldre for i spise middag ute. Feirer det som en merkedag. Har alltid tatt fri hele dagen for dette, det skjer jo bare en gang at de begynner på skolen. Anonymkode: cb740...ac8 Helt enig. Ja det er det jeg tenker også. Det er en spesiell dag for barnet og foreldre, derfor får man lønnet permisjon den dagen. Ikke bare for å følge barnet til skolen hvis ikke da hadde man fått bare noen timer til det formålet og kommet rett etter det til jobben.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #21 Skrevet 17. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Å gå ut å spise for å feire det, er ikke noe man får permisjon for. Anonymkode: 8f27d...e0b Permusjon uten lønn er helt innenfor for å feire barnet i en slik anledning. Permisjon vil ikke automatisk si fri med lønn, det hadde jeg ikke forventet. Anonymkode: cb740...ac8
sug lut Skrevet 17. august 2020 #22 Skrevet 17. august 2020 (endret) 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Første skoledag i første klasse er da virkelig mer enn bare oppmøte på skolen. Etter opplegget på skolen er ferdig drar vi alltid ut med søsken og besteforeldre for i spise middag ute. Feirer det som en merkedag. Har alltid tatt fri hele dagen for dette, det skjer jo bare en gang at de begynner på skolen. Anonymkode: cb740...ac8 Og det synes du arbeidsgiver skal forholde seg til? Det er bortimot det dummeste jeg har lest her i dag. Endret 17. august 2020 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #23 Skrevet 17. august 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Permusjon uten lønn er helt innenfor for å feire barnet i en slik anledning. Permisjon vil ikke automatisk si fri med lønn, det hadde jeg ikke forventet. Anonymkode: cb740...ac8 Jeg regnet med at det var snakk om permisjon med lønn, men det var kanskje ikke det. Anonymkode: 8f27d...e0b
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #24 Skrevet 17. august 2020 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Første skoledag i første klasse er da virkelig mer enn bare oppmøte på skolen. Etter opplegget på skolen er ferdig drar vi alltid ut med søsken og besteforeldre for i spise middag ute. Feirer det som en merkedag. Har alltid tatt fri hele dagen for dette, det skjer jo bare en gang at de begynner på skolen. Anonymkode: cb740...ac8 Det burde jo selvfølgelig arbeidsgiver gi fri til. Resturant-besøk. Skulle bare mangle... Anonymkode: d554a...320
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #25 Skrevet 17. august 2020 50 minutter siden, Soma17 skrev: Helt enig. Ja det er det jeg tenker også. Det er en spesiell dag for barnet og foreldre, derfor får man lønnet permisjon den dagen. Ikke bare for å følge barnet til skolen hvis ikke da hadde man fått bare noen timer til det formålet og kommet rett etter det til jobben. Sånn gjorde vi det med eldste, jeg hadde dagvakt og fikk permisjon for opplegget med foreldreinvolvering på skolen. Gikk deretter på jobb, hentet på SFO og vi dro på restaurant. Med yngste hadde jeg seinvakt, og restaurantbesøket måtte vente. Kunne ikke falle meg inn å be om fri til det. Jeg har heller ikke hørt om andre som har fått fri for slikt. Derimot er det mange som tar fri hele dagen når de har dagvakt, og som dermed får seg noen timer alene etter at foreldreinvolveringen er over. Sjefen sier ikke noe, men det er mindre godvilje å få i ettertid når man er en sånn en. En som krever uten å yte. Anonymkode: 8d632...008
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå