Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #1 Skrevet 16. august 2020 Har flere ganger stått i butikken og tenkt at nå skal jeg kjøpe inn detsom trengs til den dagen 12åringen får mensen, men det er så mye å velge i at jeg bare lar være, klarer ikke bestemme meg 🙈 Noen som har gode tips til hvilke bind eller evt tamponger jeg bør ha liggende? Anonymkode: a9d6d...b1e
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #2 Skrevet 16. august 2020 Min på samme alder foretrekker alltid å gå med nattbind. Hun føler det er mye tryggere enn «de små bindene». Nekter å prøve tampong. Så her hjemme går det kun i (tynne) nattbind 😄 Anonymkode: 3bbac...19a
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #3 Skrevet 16. august 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min på samme alder foretrekker alltid å gå med nattbind. Hun føler det er mye tryggere enn «de små bindene». Nekter å prøve tampong. Så her hjemme går det kun i (tynne) nattbind 😄 Anonymkode: 3bbac...19a Takk for svar, da rasker jeg med en sånn neste gang jeg er i butikken 😊 Anonymkode: a9d6d...b1e
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #4 Skrevet 16. august 2020 Jeg ville tatt med en pakke vanlige bind (mindre, ikke nattbind) med vinger også. Anonymkode: 24b4d...88d
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #5 Skrevet 16. august 2020 Mine på 11 og 13 bruker dette bindet i tillegg til nattbindet som vist ovenfor. Har også kjøpt inn tamponger som på bildet. Greit å ha til den dagen de vil prøve det. Anonymkode: 6375a...eca
SharonNeedles Skrevet 16. august 2020 #6 Skrevet 16. august 2020 For en snodig problemstilling. Kan du ikke bare kjøpe inn forskjellige typer bind og tamponger og legge i en skuff på badet? Har dere ikke hatt en samtale om menstruasjon enda, så er det fint å ha det nå. Fortell alt som trengs å vite om det og vis hvor ting ligger.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #7 Skrevet 16. august 2020 Har du ikke mensen selv? Veldig rart å ikke skjønne at man kjøper inn litt av hvert? Truseinnlegg, vanlige bind og nattbind til å starte med. Ob kommer vel litt senere, det er ikke mange som starter med det med det samme. Anonymkode: e3a37...52e
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #8 Skrevet 16. august 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Har flere ganger stått i butikken og tenkt at nå skal jeg kjøpe inn detsom trengs til den dagen 12åringen får mensen, men det er så mye å velge i at jeg bare lar være, klarer ikke bestemme meg 🙈 Noen som har gode tips til hvilke bind eller evt tamponger jeg bør ha liggende? Anonymkode: a9d6d...b1e 😱😂😂😂😂😂😂😂 Anonymkode: 0660c...fa3
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #9 Skrevet 16. august 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du ikke mensen selv? Veldig rart å ikke skjønne at man kjøper inn litt av hvert? Truseinnlegg, vanlige bind og nattbind til å starte med. Ob kommer vel litt senere, det er ikke mange som starter med det med det samme. Anonymkode: e3a37...52e Var ikke jeg som skrev, men jeg har en datter på 11 år og har lurt litt på det samme. Ikke fordi jeg ikke vet at litt ulikt er bra, men utvalget har nok endret seg siden sist jeg hadde skikkelig mensen. De siste 18 årene har jeg knapt hatt mensen, har hatt hormonspiral mellom og etter graviditetene og blitt gravid på første forsøk hver gang. Får bare noen dråper om så mye. Anonymkode: 6302a...fa2
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #10 Skrevet 16. august 2020 Det kommer vel også an på hvor mye en blør,nytter ikke med truseinnlegg hvis det flommer over. Datteren i huset bruker det samme som meg. Hos 12 åringen her går det i nattbind og dagbind og begge deler med vinger. Always ultra lilla og blå pakker. For 12 åringen har funnet ut at det er bedre å gardere seg, fremfor å blø gjennom på skolen. Men sånn på slutten av mensperioden, så er truseinnlegg greit. Har også kjøpt et sånt stort tisseunderlag som legges på hele madrassen under lakenet og det har jeg ikke angret på, for det går til stadighet igjennom ilp av en natt. Anonymkode: acc59...bbd
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #11 Skrevet 16. august 2020 Jeg hadde kjøpt inn truseinnlegg, den rosa pakka med bind som lagt ut over, og den tynne nattbindet. Jeg var 10 da jeg fikk mensen. Noen ganger kom det veldig lite, så kjekt med truseinnlegg også. Anonymkode: a78e5...1eb
CherryC Skrevet 16. august 2020 #12 Skrevet 16. august 2020 Kjøp inn litt forskjellige typer så hun får prøve seg frem når den tid kommer.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #13 Skrevet 16. august 2020 Jeg ville kjøpt inn noen slike truser. Bra for miljøet, og hun har dem alltid tilgjengelig😊 (Ville nok kjøpt inn en pakke vanlige bind i tillegg) https://www.shethinx.com/pages/btwn Anonymkode: 40e63...b5f
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #14 Skrevet 16. august 2020 Datteren min er snart 11, fikk mensen rett etter hun fylte 10. Hun bruker bare nattbind. Fungerer bra. 🙂 Anonymkode: 977cf...1f0
Blop Skrevet 16. august 2020 #15 Skrevet 16. august 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: 😱😂😂😂😂😂😂😂 Anonymkode: 0660c...fa3 Det var dette du kunne bidra med?
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #16 Skrevet 16. august 2020 Jeg kjøpte flere slag, både små og tynne, men også noen litt større uten å være de veldig store. Det har blitt brukt opp og jeg har fått beskjed om hvem jeg skal fylle opp med. Dette har fungert greit med begge ungene. Anonymkode: 0d107...483
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #17 Skrevet 16. august 2020 Har erfaring med at always er det beste merket. Nattbind på dag og natt for ekstra beskyttelse. Anonymkode: 39d25...6e9
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #18 Skrevet 16. august 2020 Min datter bruker også nattbind de første 3-4 dagene, fordi hun blør mye. Alltid libresse, hun har always men føler de er litt mer «plastikk». Ellers har hun ikke prøvd tampong enda. også bør du ha naproxen i hus👍🏻 Anonymkode: ab535...8a7
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #19 Skrevet 16. august 2020 Støtter de som sier at du bør kjøpe inn litt forskjellig, både av merker og størrelser, og la henne finne ut hva hun foretrekker selv. Dette er veldig smak og behag. Jeg foretrekker Always og OB-tamponger, og min datter foretrekker Libresse og Tampax. Anonymkode: 4e2bd...49d
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #20 Skrevet 16. august 2020 Sikkert en helt latterlig tanke, men hva med å involvere dattera her??? Ta henne med å handle inn? Hun vet sikkert litt hva andre bruker osv. Kjøp inn litt forskjellig så hun kan teste. Anonymkode: 823d2...88b
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #21 Skrevet 16. august 2020 Her er en hylle på badet fylt med litt forskjellig, umulig å vite hva de vil like før de har prøvd. Har to jenter på 11 og 13 år, ingen av dem har fått mensen enda, men jeg har måttet fylle på med truseinnlegg for begge har tidvis en del utflod så det skjer ting. Har både små og store bind, og både tampax og ob, de får prøve seg frem. Min erfaring er at ungjenter i dag er veldig åpne om disse tingene. Niesen min som fikk mensen da hun var 11 spurte nå etter ladycup, hun er nå 14 år. Anonymkode: 4d189...c35
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #22 Skrevet 16. august 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Har du ikke mensen selv? Veldig rart å ikke skjønne at man kjøper inn litt av hvert? Truseinnlegg, vanlige bind og nattbind til å starte med. Ob kommer vel litt senere, det er ikke mange som starter med det med det samme. Anonymkode: e3a37...52e Kan jo være en enslig far da.., Anonymkode: 64f4d...e92
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #23 Skrevet 16. august 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville kjøpt inn noen slike truser. Bra for miljøet, og hun har dem alltid tilgjengelig😊 (Ville nok kjøpt inn en pakke vanlige bind i tillegg) https://www.shethinx.com/pages/btwn Anonymkode: 40e63...b5f Disse er bra for å hindre at hun blør gjennom - men bør ha bind i tillegg. Mange jenter blør veldig kraftig den første tiden.. Anonymkode: 64f4d...e92
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #24 Skrevet 16. august 2020 Glad du skrev denne tråden, jeg har ei jente på 11 som har både pupper og kviser nå, så venter bare på at denne dagen skal komme. Selv har jeg brukt kopp de siste årene og er nå litt utdatert på hva som er nytt. Trusene ser jo kjekke ut, men holder de tett da tro? Husker selv jeg var redd for lekkasje frem til jeg startet med ladycup. Anonymkode: 697e1...d08
Anonym bruker Skrevet 16. august 2020 #25 Skrevet 16. august 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Glad du skrev denne tråden, jeg har ei jente på 11 som har både pupper og kviser nå, så venter bare på at denne dagen skal komme. Selv har jeg brukt kopp de siste årene og er nå litt utdatert på hva som er nytt. Trusene ser jo kjekke ut, men holder de tett da tro? Husker selv jeg var redd for lekkasje frem til jeg startet med ladycup. Anonymkode: 697e1...d08 Før vi kjøpte trusene blødde hun gjennom flere ganger, også på skolen. Skikkelig kjipt, for hun fikk mensen i 5. klasse.. Nå bruker hun trusene med bind, og slipper uhell. De skal tåle opp til 4 tamponger, så det er sikkert trygt å bruke dem uten bind også, men hun vil ha den ekstra tryggheten. Anonymkode: 64f4d...e92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå