Gå til innhold

Strømme går jeg bruker stekeovnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg prøver å ta på stekeovnen på over og undervarme så går strømmen hver gang. Faren min sa at jeg kan prøve å enten bare bruke overvarme eller bare undervarme å kanskje det virker da. Men kan jeg steike pizza da? Skal jeg bruke overvarme eller undervarme da? Hadde lovet sønnen min den obligatoriske lørdagspizzaen men det ser ikke lovende ut :(

Anonymkode: 70b91...301

Fortsetter under...

Skrevet

Hadde aldri turt å bruke stekeovnen når den slår ut sikringene på den måten der. Ring en elektriker eller kjøp en ny, og ikke bruk den du har i mellomtiden.

Skrevet

Ring elektrikker.

Anonymkode: f2779...cb0

Skrevet

Er det veldig lav kurs på sikringen på kjøkkenet?

Hvis det er lav kurs og ganske ny ovn bruker ovnen mye strøm på oppvarmingen. Jeg har slitt med det samme selv, der jeg bodde tidligere. Fant da ut at programmet over og undervarme var det som brukte mest strøm, så varmet alltid ovnen opp på et annet program og skrudde over til over og undervarme når ovnen var varm og jeg satte inn maten. Da gikk sikringen aldri. Men måtte passe på å ikke bruke noe annet strøm samtidig, kun lys.

Anonymkode: eb699...44b

Skrevet

Er det en gammel ovn?

Hadde aldri brukt en eldre ovn som slår ut sikringen, det tyder jo på at noe er galt med ovnen og systemet i huset med å slå av når noe er galt virker.

Anonymkode: 1e4e0...838

Skrevet

Altså hadde jeg hatt pengene til det så hadde jo jeg gjort det for mange månender siden. Har overhodet ikke penger til at en elektriker skal si det vet ganske sikkert vet fra før av,at vi bare må bytte varmeelement i ovnen.

Annonse

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det veldig lav kurs på sikringen på kjøkkenet?

Hvis det er lav kurs og ganske ny ovn bruker ovnen mye strøm på oppvarmingen. Jeg har slitt med det samme selv, der jeg bodde tidligere. Fant da ut at programmet over og undervarme var det som brukte mest strøm, så varmet alltid ovnen opp på et annet program og skrudde over til over og undervarme når ovnen var varm og jeg satte inn maten. Da gikk sikringen aldri. Men måtte passe på å ikke bruke noe annet strøm samtidig, kun lys.

Har hatt i mange år å da har jeg brukt mange andre ting som bruker strøm samtidig. Å platene virker helt fint,er kun stekeovnen som ikke virker på over og undervarme.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det en gammel ovn?

Hadde aldri brukt en eldre ovn som slår ut sikringen, det tyder jo på at noe er galt med ovnen og systemet i huset med å slå av når noe er galt virker.

Ikke sånn veldig gammel nei.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har hatt i mange år å da har jeg brukt mange andre ting som bruker strøm samtidig. Å platene virker helt fint,er kun stekeovnen som ikke virker på over og undervarme.

Da er det ovnen det er noe galt med ja. Kjøp ny, eller se på finn.no

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det ovnen det er noe galt med ja. Kjøp ny, eller se på finn.no

Altså hadde jeg hatt råd til ny så hadde jeg kjøpt det for ett halvt år siden når dette startet. Vi har kun sosialhjelp nå så den dekker så vidt husleie,mat og strøm. Så har ikke pengene til å kjøpe brukt heller. Derfor jeg lurte på om jeg kan steike pizza med bare undervarme eller overvarme. 

Skrevet

Da kan det være jordingsfeil (hvis det er automatsikringer med jordvern). Jeg ville ikke brukt stekeovnen. Søn på Finn/Facebook kjøp/salg om noe. Gir bort en eldre ovn. Bedre med en gammel som funker. 

Anonymkode: 10664...05e

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså hadde jeg hatt råd til ny så hadde jeg kjøpt det for ett halvt år siden når dette startet. Vi har kun sosialhjelp nå så den dekker så vidt husleie,mat og strøm. Så har ikke pengene til å kjøpe brukt heller. Derfor jeg lurte på om jeg kan steike pizza med bare undervarme eller overvarme. 

Da ville jeg satt pizzaen på nest nederste rille i 9 minutt med undervarme, og så flyttet den opp til nest øverste med overvarme til osten var fin. 

Men ovnen din har antagelig jordfeil, og det kan medføre fare å bruke denne.

Skrevet

"Beklager lille venn, ovnen er ødelagt og det er farlig å bruke den da, så jeg får ikke laget pizza. Men er det noe annet du har lyst på?"

Har dere besteforeldre i nærheten kan dere jo steke pizza der? Søsken, venner? Må da være noen som kan låne bort ovnen en halvtime så kan dere ta med pizzaen hjem og spise den...

Annonse

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange gir bort på finn.

Istedenfor å steke på over og undervarme hadde jeg da heller laget den i stekepanne med lokk over. Ostesmørbrød blir veldig bra på den måten, så må da gå fint med pizza også.

Skrevet

Se på Finn.no om noen gir vekk en komfyr. Jeg er medlem i en del hjelpesider før mennesker som har stram økonomi, og mange der spør om folk har komfyrer, vaskemaskiner osv å gi vekk og har vel aldri opplevd at noen ikke får. Finnes det noe slikt i området du bor? 

Anonymkode: 864f6...bf4

Skrevet

Bestill pizza.. sjekk justeat, noen ganger leveres det til og med gratis 😁

Anonymkode: ead0e...98e

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bestill pizza.. sjekk justeat, noen ganger leveres det til og med gratis 😁

Anonymkode: ead0e...98e

Har dessverre ikke råd til det ettersom jeg er uten jobb nå. Derfor vi skulle ha frossenpizza imorgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...