Gå til innhold

Eggløsningstest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat hatt mens. Siste dag med blod var søndag, brunlig utflod mandag. 
Men i dag fikk jeg noe jeg trodde var eggløsningsslim? Så jeg dro på normal for å kjøpe tester.. Kan noen hjelpe meg med resultatet? Aldri prøvd dette før. Ser en svak strek. Antar det betyr at det er en god stund til selve eggløsningen. Men betyr det at jeg er i den fruktbare fasen, eller? 😂 

Anonymkode: 5626c...634

Skrevet

Legger ved bilde.. Dårlig kamera på mobilen

CBB8FCE5-2739-48A9-8337-1F99426EF16C.jpeg

Skrevet

Nei, du har nok veldig lav sannsynlighet for å bli gravid nå.

Anonymkode: 2425c...5bf

Skrevet

EL-tester er positive et par dager før EL. EL-slim betyr at du er fruktbar nå, så det kan godt hende du bare har testet et par dager for sent og dermed ikke har utslag på testen. Evt er du en av dem som har EL-slim i flere dager før EL. 

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, du har nok veldig lav sannsynlighet for å bli gravid nå.

Anonymkode: 2425c...5bf

Ok, takk for svar! Antar jo i teorien at eggløsning er om en ukes tid. Ergo ikke i ‘fruktbar periode’ før om 3 dager! 😊 Men ble bare usikker pga slimet

Skrevet
1 minutt siden, Pobie skrev:

EL-tester er positive et par dager før EL. EL-slim betyr at du er fruktbar nå, så det kan godt hende du bare har testet et par dager for sent og dermed ikke har utslag på testen. Evt er du en av dem som har EL-slim i flere dager før EL. 

For sent?? Når har jeg hatt eggløsning da? 🙃 Akkurat ferdig med mens omtrent! Jeg blir ikke klok på syklus, eggløsning og greier. Men ja, jeg har pleid å ha slim i flere dager. Vet ikke hva som er normalt? Har 4 eggløsningstester igjen. Kan kanskje ta hver dag de neste 4 dagene?!

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

For sent?? Når har jeg hatt eggløsning da? 🙃 Akkurat ferdig med mens omtrent! Jeg blir ikke klok på syklus, eggløsning og greier. Men ja, jeg har pleid å ha slim i flere dager. Vet ikke hva som er normalt? Har 4 eggløsningstester igjen. Kan kanskje ta hver dag de neste 4 dagene?!

Du regner syklus fra første dag med blod, ikke siste. Du er jo på syklus dag 10 eller noe? Mente ikke at du allerede har hatt el, mente du har testet for sent til å få utslag på testen, som er tilfelle hvis du har el idag eller imorgen. 

Skrevet
17 minutter siden, Pobie skrev:

Du regner syklus fra første dag med blod, ikke siste. Du er jo på syklus dag 10 eller noe? Mente ikke at du allerede har hatt el, mente du har testet for sent til å få utslag på testen, som er tilfelle hvis du har el idag eller imorgen. 

Åja, beklager! Jeg skjønner ikke dette, så syns det er vanskelig å forstå. I såfall er jeg fruktbar nå da?? Trodde jeg hadde EL på syklusdag 17, jeg da... Hmm. 
Dag 10 er riktig da første dag var 4.august! 
Om det var for sent å teste, vil da de testene jeg evt tar de neste dagene være enda svakere da kanskje? 

Skrevet

Ta en ny test i morgen, ikke med morgenurin, og se hvordan den blir. Det er ikke uvanlig at man tester svak positivt i noen dager før eggløsning. Sterkt positivt betyr at du har eggløsning innen 24 timer og er aller mest fruktbar. Etter det vil testen bli negativ igjen fram til enten neste gang du nærmer deg eggløsning, eller du er gravid. 

Anonymkode: 15519...ebe

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta en ny test i morgen, ikke med morgenurin, og se hvordan den blir. Det er ikke uvanlig at man tester svak positivt i noen dager før eggløsning. Sterkt positivt betyr at du har eggløsning innen 24 timer og er aller mest fruktbar. Etter det vil testen bli negativ igjen fram til enten neste gang du nærmer deg eggløsning, eller du er gravid. 

Anonymkode: 15519...ebe

Takk for svar! Tenkte å ta en ny test i morgen, ca rundt kl 13, slik som i dag! Og evt ta tester hver dag kl 13 i noen dager fremover :) Så får vi se

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Åja, beklager! Jeg skjønner ikke dette, så syns det er vanskelig å forstå. I såfall er jeg fruktbar nå da?? Trodde jeg hadde EL på syklusdag 17, jeg da... Hmm. 
Dag 10 er riktig da første dag var 4.august! 
Om det var for sent å teste, vil da de testene jeg evt tar de neste dagene være enda svakere da kanskje? 

Hvis du vanligvis har el på dag 17 er det ikke for tidlig å teste. Da burde du få positiv test på dag 15 eller 16. 

Skrevet
9 minutter siden, Pobie skrev:

Hvis du vanligvis har el på dag 17 er det ikke for tidlig å teste. Da burde du få positiv test på dag 15 eller 16. 

Jeg skal ha el på dag 17 i følge appen min bare. Men jeg vet jo ikke om den er riktig? Der har jeg bare lagt inn hvor lang syklus jeg har, og når mensen starter/slutter. Så regner vel den ut estimert el 😂 Vet ikke om den er til å stole på..

Skrevet

Tatt ny test i dag, men den er like svak. Kanskje svakere? Har det noe å si, eller går den litt ‘opp og ned’ før den plutselig blir positiv? 😂

0DC10305-7944-4A54-A7FA-D703218E925F.jpeg

Skrevet

Kom også litt mer slim da jeg var på do nå. Klart og seigt.... Men svaaaak strek på testen! Haha. Skjønner ingenting!

Skrevet

Hvis noen leser dette, så er jeg veldig takknemlig for et svar! Hadde som sagt veldig svak eggløsningstest tidligere i dag. Men da jeg kom ut av dusjen hadde jeg mer slim. Typ det på bildet, nederst til høyre... Jeg bare lurer på om jeg kan være fruktbar nå, eller om det er noen kvinner som bare har sånt slim i mange dager før fruktbarhet?? 🆘

ED67BCDC-C971-40AF-9BE8-18303EDD2764.jpeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...