Gå til innhold

Tips til hvordan få klær til å lukte godt etter tørketrommel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I det siste har vi slitt med at klær lukter selv om de er vasket. De har også vært i tørketrommel. Vi har kjørt flere renser på vaskemaskin, både med eddik og kjøpt rens. Nå har vi hengt opp klærne og det lukter foreløpig ikke, men må vente til de er helt tørr. Så er redd det er tørketrommelen som er problemet. Er mengder med klær og liten plass, så vi trenger den. Vi har renset og vasket det vi kan på den og. Noen som har tips til hva som kan brukes eller gjøres? Sett det er noe papir som kan legges i for bedre duft? Men finner de ikke til salgs noe sted. Er en elektroluks. 

Anonymkode: d486b...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tøm lofilteret og vanntanken med en gang. Og la den stå åpen når den ikke er i bruk 

Anonymkode: f7b1a...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss stinker klærne råttent av Comfort tøymykner, mens alle andre merker går supert. Så bruket dere Comfort, bytt!

Anonymkode: a06d7...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut skyllemiddel. Du trenger ikke det når du har tørketrommel og skyllemiddel lukter aldri godt.

Så kjører du vaskemaskinen først på 90 grader og en klunk klor. Selv om klor ikke er miljøvennlig, så tipper jeg å fjerne flere liter skyllemiddel fra vasken årlig sparer miljøet mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter det litt surt? 

Her blir store hettegensere o.l luktende om maskinen er for full. 

Nå sommerstid tørker jeg klærne ute, da lukter de ikke, men det er mindre klær i maskinen om gangen, fjerne lo og la dørene på maskinene stå åpne når de ikke er i bruk og er skyllemiddel som fjerner lukt det som hjelper her 

Jeg bruker denne nå, men om du googler tøymykner som fjerner vond lukt kommer det opp flere 

https://kolonial.no/produkter/2611-comfort-comfort-fresh-tech/

Anonymkode: e608c...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...