Gå til innhold

Ungdomsskole - start 17/8 og lite info...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Sønnen begynner i 8. klasse mandag 17/8 og vi har fått så lite info fra ungdomsskolen, er det normalt? Vi vet ennå ikke når han skal møte opp, eksakt hvor, ikke noe generell info om overgangen fra barne- til ungdomsskolen osv... Vi fikk en 10 min lang youtube video om valgfag på ungdomsskolen på vårparten og that’s it, er dette vanlig?

Skal selvfølgelig kontakte skolen og spørre dem om det jeg lurer på, men synes det er litt rart at vi ikke har hørt noe?

Anonymkode: f157f...e76

Fortsetter under...

Skrevet

Hos oss legges informasjonen ut på skolens nettside. Du finner helt sikkert ut når det ringer inn til første time der. 

Men sannsynligvis vil du ikke få mer info før lærerne er tilbake fra ferie, 2-3 arbeidsdager før elevene starter. 

Anonymkode: 0437d...241

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hos oss legges informasjonen ut på skolens nettside. Du finner helt sikkert ut når det ringer inn til første time der. 

Men sannsynligvis vil du ikke få mer info før lærerne er tilbake fra ferie, 2-3 arbeidsdager før elevene starter. 

Anonymkode: 0437d...241

Takk for svar, du har sikkert rett mtp lærerne og når de er tilbake. Har sjekket nettsiden, ikke noe info der. For lillebror som fortsatt går på barneskolen så har vi fått masse info allerede, men helt tyst fra ungdomsskolen. Synes det er litt rart...

Skrevet

Her vi bor får man ingen spesiell info i forbindelse med skolestart på ungdomsskolen. 

De møter kun opp til normal skoletid og fikser og ordner alt sammen med lærerne. 

Anonymkode: ea6fd...5cb

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei dere!

Sønnen begynner i 8. klasse mandag 17/8 og vi har fått så lite info fra ungdomsskolen, er det normalt? Vi vet ennå ikke når han skal møte opp, eksakt hvor, ikke noe generell info om overgangen fra barne- til ungdomsskolen osv... Vi fikk en 10 min lang youtube video om valgfag på ungdomsskolen på vårparten og that’s it, er dette vanlig?

Skal selvfølgelig kontakte skolen og spørre dem om det jeg lurer på, men synes det er litt rart at vi ikke har hørt noe?

Han skal vel møte opp når skolen begynner, vanskeligere enn det er det vel ikke. Hva slags info om overgang fra barne. til ungdomsskole forventer du?

Anonymkode: 3e5c3...249

Skrevet

Vi fikk brev tidlig i sommer med beskjed om dato og tidspunkt for oppmøte. Det forventet jeg at vi på en eller annen måte skulle få beskjed om. Det sto det også dato og tidspunkt for foreldremøte nå i høst. Det sto også når de starter og slutter på skolen til vanlig. Jeg ante ikke når 1. time starter før vi fikk brevet og kan ikke skjønne at det er noe alle burde vite, så det er ikke "bare å møte opp når skolen begynner".

Klassene får de vite 1. skoledag. 

Anonymkode: 985f0...8a9

Annonse

Skrevet

Her har vi fått 2 lange mailer, pluss at vi har fått klasselister. Alt untatt klasselistene ligger og åå hjemmesiden til skolen. 

Skrevet

Min datter begynner i første klasse på barneskolen neste mandag og vi har ikke fått noen info. Vet ikke hvilken klasse og hvilken lærer, i følge en ansatt i barnehagen får de vite det første skoledag (så ikke foreldrene skal prøve å bytte visstnok). Men vi vet ikke noe annet heller og det står ikke noe på skolens nettside. Uproft 

Anonymkode: 89a1d...ab6

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han skal vel møte opp når skolen begynner, vanskeligere enn det er det vel ikke. Hva slags info om overgang fra barne. til ungdomsskole forventer du?

Anonymkode: 3e5c3...249

Her skal ikke de som starter i 8kl møte opp før kl 10.30 mandag 17. 8, resten av skolen starter 09.00. 

Skrevet

Dårlig med så lite info .

Anonymkode: e0663...e76

Skrevet

Jeg har også en som skal begynne i 8. klasse, og vet ikke når han skal være der første skoledag. Vi vet klassene, men vi foreldre har ikke fått informasjon om kontakt- og timelærere. Elevene møtte én lærer før sommeren. På skolens hjemmeside står det at alle vil få beskjed om når de skal møte første skoledag, ikke noe mer. Kan ikke helt skjønne at det skal være så vanskelig å være litt tidligere ute med informasjon, men det kommer vel. Har en som skal begynne i 10. klasse også, så kjenner det igjen. Under koronastenging før sommeren fikk vi minst ukentlig informasjon fra barneskolen, fra ungdomsskolen svært lite. 

Skrevet

Viss du ikke har hørt noe til onsdags morgen så ringer du til skolen. Sjekk nettsiden først, ofte kommer det info der denne uka.

ikke så rart at det ikke er gitt info tidligere pga korona, mye kan endre seg de siste ukene før skolestart. Valgfag har vel ungdommen selv valgt på skolen? Regner med barneskolen har hjulpet med å sende inn ønsker? 

Anonymkode: 6cae6...acd

Skrevet

Vi har ikke fått noe info fra skolen om oppmøte, klasser eller lignende. Men jeg har lest i avisa (!) at det i løpet av denne uken skal komme info om skolestart. Jeg syns ikke det er rart egentlig, lærerne kommer vel tilbake på jobb denne uken og man vil kanskje se an smittesitussjonen lengst mulig? 

Anonymkode: dddca...4e2

Annonse

Skrevet

Ingen informasjon her heller, har følt på litt uro angående det. men får vell avvente ut uka. fikk kun ett brev om hvilken skole han skal gå på..... 😮 

Anonymkode: 0e64f...091

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar, du har sikkert rett mtp lærerne og når de er tilbake. Har sjekket nettsiden, ikke noe info der. For lillebror som fortsatt går på barneskolen så har vi fått masse info allerede, men helt tyst fra ungdomsskolen. Synes det er litt rart...

Det er nok fordi at på barneskolen/mellomtrinnet, så var det lærere på jobb allerede fra forrige uke. Ihvertfall så er det sånn her. Har også en som skal på ungdomskolen i år og vi har heller ikke hørt noe, ikke er nettsiden oppdatert heller,men renger med det kommer noe ilp av uken.

Anonymkode: 35ad7...e81

Skrevet

Vi fikk informasjon om oppmøte, valgfag, kontaktlærere og klasseinndeling på fredag.

Skrevet

De fleste lærere begynner på jobb denne uka. Ledelsen begynte forrige uke.

Det som faktisk er viktig å huske med årets oppstart, er at det er midt i en pandemi. Det betyr at når lærerne gikk på sommerferie, visste de ikke hvordan høsten ville bli. Det har de siste ukene vært endel oppblomstring i smitte, som kan påvirke oppstarten på skolen. Da tenker jeg ikke at skolene blir stengt, men logistikk rundt åpningen. Kan et helt trinn møtes samtidig? Må hver klasse få et klokkeslett de møter på? Hva med friminutt? Dette vil variere fra skole til skole.

Skolen må også legge detaljeplaner rundt friminutt og matpauser. Hvordan skal gym, heimkunnskap og fremmedspråk arrangeres? Det er mange detaljer som skal legges, og det er fremdeles ei uke til skolestart.

Jeg ville ha sett an dagen i morgen. Dersom det ikke blir lagt ut noe på kommunens eller skolens hjemmeside til da, ville jeg sendt mail til skolen og hørt.

Anonymkode: ccb9a...edd

Skrevet

Vær litt tålmodig da! Det er fortsatt en hel uke igjen. Ledelsen begynte igjen sist uke og lærerne denne uken. De har jo ikke hatt så mye tid til å lage til noe. Det kommer nok noe på hjemmesiden til skolen like før helgen, eller en mail. 

Anonymkode: da34f...53b

Skrevet

Her begynner de på torsdag og oppmøtested og tid er lagt frem på nettsiden, resten får vi nok vite etterhvert 

Ingen vits å stresse, de får infoen de trenger når de begynner på skolen. 

Anonymkode: 353ae...6f9

Skrevet (endret)

Gitt at du vet dato og hvor skolen ligger og veien dit, og vi snakker om en variasjon i oppmøtetid på et par timer, max, er det virkelig ikke noe å hisse seg opp over ei uke før det er aktuelt.

Endret av sug lut
Skrevet

Jeg har også en som begynner på ungdomsskolen nå. Vi har ikke fått noe som helst info. Ikke om hvilken klasse han skal gå i (det er 5 klasser på hvert trinn), ikke noe om valgfag og ikke noe om oppmøte. Synes det er litt dårlig.

Anonymkode: f9020...765

Skrevet

Lærere starter på jobb i dag eller i morgen, men denne typen informasjon kommer fra ledelsen, ikke lærerne.

Anonymkode: dd3e5...855

Skrevet

Takk for svar alle. Ser an en dag eller to og tar det derfra 😊 HI 

Skrevet
32 minutter siden, sug lut skrev:

Gitt at du vet dato og hvor skolen ligger og veien dit, og vi snakker om en variasjon i oppmøtetid på et par timer, max, er det virkelig ikke noe å hisse seg opp over ei uke før det er aktuelt.

Er ikke så veldig hissig heller... Må være slitsomt for deg å være så sur hele tiden.

Skrevet

Vi har fått klasseliste, og vi skal på møte med kontaktlærer dagen før de starter. Alle de nye elevene skal på møte med sin kontaktlærer 1-2 dager før skolestart. 

Anonymkode: fe33f...f77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...