Gå til innhold

Flere som blir svimle av vanlige ting som å sitte på en huske, se på barna kjøre karusell og slikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var barn elsket jeg slike ting, men etter jeg ble voksen blir jeg utrolig fort svimmel av alt som har med hopping og snurring å gjøre. Det er faktisk nok at jeg gir barna fart på en huske! Flere som har der slik, og hva er grunnen?

Anonymkode: dbd8b...0ef

Skrevet

Ja.

Anonymkode: 59175...e2d

Skrevet

Oh ja. Jeg blir sykt svimmel og uvel. Hvis jeg stuper kråke ser jeg ut som en fyllik etterpå. 

Skrevet

Jeg hadde det sånn da jeg hadde krystallsyke, tålte ikke å se på noe som bevegde seg, særlig ikke rundt og rundt🤢🤢🤢

Men tåler det dårligere nå enn jeg gjorde for 10-15 år siden, selv med krystallene på plass. 

Anonymkode: 58153...329

Skrevet

Absolutt, tåler mindre og mindre med alderen. Kan være kvalm en time etterpå om jeg husker (sakte!) et par minutter. 🤪

Anonymkode: 6da3f...a41

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Absolutt, tåler mindre og mindre med alderen. Kan være kvalm en time etterpå om jeg husker (sakte!) et par minutter. 🤪

Anonymkode: 6da3f...a41

Hva er greia med det?! Kan vi gjøre noe med det? Jeg er 40 og har vært slik i iallefall 10 år..

Skrevet (endret)

Dere som har det slik, blir dere raskt bilsyke også? Jeg er en sånn som ikke tåler noe som går rundt, karuseller etc., og jeg blir i tillegg utrolig fort bil- og båtsyk. Kan ikke se på mobilen når jeg sitter i en bil, strikke eller sitte vendt feil vei på bussen, feks. Vil tro det er en sammenheng? 

Endret av Bjæk
Skrevet
2 minutter siden, Bjæk skrev:

Dere som har det slik, blir dere raskt bilsyke også? Jeg er en sånn som ikke tåler noe som går rundt, karuseller etc., og jeg blir i tillegg utrolig fort bil- og båtsyk. Kan ikke se på mobilen når jeg sitter i en bil, strikke eller sitte vendt feil vei på bussen, feks. Vil tro det er en sammenheng? 

Jepp, jeg har d akkuratt som deg 😕

Skrevet
11 minutter siden, Bjæk skrev:

Nei, jeg blir faktisk ikke spesielt bilsyk 🤔

Skrevet
53 minutter siden, Bjæk skrev:

Jeg ble fort bilsyk før, men det avtok da jeg var i 20-årene. Nå skal det en del til, type for et par år siden i Kreta på noen skikkelig humpete og svingete veier oppover et fjell i en Jeep, satt sidelengs bakerst. Kan til og med sitte litt med mobilen på buss osv. Men ett snurr rundt på gulvet og jeg er dritkvalm i en time 😅

Anonymkode: 31367...451

Skrevet

Her kom både det, og det å bli bilsyk etter graviditet. Før elska jeg karuseller som går rundt, og jeg er delvis oppvokst i lastebil der jeg konstant leste i bøker. Men nå går det ikke lenger. Helt krise under graviditet, blir bilsyk etter 5 minutter. Bedre nå, men alikevel ille. Var med barna på de små tekoppene, trodde jeg skulle kaste opp. Så noe skjedde under graviditetene, og det har ikke gitt seg. 

Anonymkode: cb66d...7c1

Skrevet

Har det likedan. Blir svimmel veldig lett bare jeg husker, hopper på trampoline eller snurrer et par ganger rundt!

jeg elsket jo de «verste» karusellene da jeg var yngre! Men nå er det altså helt omsnudd.. er 39..

Anonymkode: 01eea...e63

Skrevet

Var borti «virus på balansenerven» for 7-8 år siden. Etter det blir jeg veldig fort svimmel. For lenge i bil, heis, karusell, rulletrapp....

I dag var vi ute å fisket med ungene. Var litt bølger. Gjett hvem som hang over ripa å spydde 😂

Anonymkode: f6127...3aa

Skrevet

Jeg vet jeg fikk det først da jeg var gravid første gang. Veldig konkret, jeg tok den «huskekarusellen» på tusenfryd rett før jeg ble gravid, og så noen måneder etter. Jeg eeelsket slike ting som gikk rundt og rundt før, og syns den karusellen var herlig første gang. Noen måneder etter, da jeg var blitt gravis, var det grusomt og jeg ønsket bare at den skulle stoppe...  Det har blitt verre og verre ved de to neste graviditetene, og nå klarer jeg ikke ta èn snurr på gulvet engang. Og tar jeg heis går det rundt lenge etterpå. Trodde det var bare meg som hadde det sånn...

Anonymkode: c5c6c...e89

Skrevet

Man kan trene seg opp ved å huske/ snurre litt hver dag. 

Anonymkode: 5d638...5d2

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man kan trene seg opp ved å huske/ snurre litt hver dag. 

Anonymkode: 5d638...5d2

Hvor lang tid tar det før man blir bedre? 😊

Anonymkode: 01eea...e63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...