Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #1 Skrevet 6. august 2020 To av hennes beste venner har sett alle sesongene sammen med foreldrene sine. Og min har så lyst til å se. Jeg kan ikke huske at den er så skummel. Hun er ikke lettskremt, men jeg er litt usikker allikevel. Hva syns dere? Anonymkode: 1ec4d...a6a
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #2 Skrevet 6. august 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: To av hennes beste venner har sett alle sesongene sammen med foreldrene sine. Og min har så lyst til å se. Jeg kan ikke huske at den er så skummel. Hun er ikke lettskremt, men jeg er litt usikker allikevel. Hva syns dere? Anonymkode: 1ec4d...a6a Jeg syns absolutt ikke det.. Anonymkode: 4be69...526
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #3 Skrevet 6. august 2020 Hvor ser dere den? Anonymkode: 77f18...85f
gærne ko Skrevet 6. august 2020 #4 Skrevet 6. august 2020 Nei, det synes eg var tidlig. Har sett første sesong og den er ganske ekkel.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #5 Skrevet 6. august 2020 Min 14åring var vel litt over ti år da vi så første sesong. Det var dårlig research av meg, jeg hadde ikke fått med meg aldersgrensen da vi startet (synes den så så uskyldig ut fra infoen på Netflix 😄). Sjekket nærmere etter første episode, syntes den var i skumleste laget. Da var hun allerede hektet og fikk under sterk tvil se resten sammen med meg. Det gikk fint, men ikke en serie jeg anbefaler til den gjengse 10åring, kjenner voksne menn som synes den er for skummel. Min hadde alt vært igjennom alt av Marvel (inkludert sniksett Deadpool som hun egentlig ikke fikk se pga. aldersgrense). Hun er fortsatt hektet og har sett alle sesongene. Anonymkode: 60e29...988
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #6 Skrevet 6. august 2020 Nei, ikke tale om at min 10-åring hadde fått se den. Er ikke skummel? Eh, jo! Anonymkode: cbc43...e6c
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #7 Skrevet 6. august 2020 Min 11-åring og hennes venner elsker Stranger things. Hun synes ikke det var skummelt i det hele tatt. Venter og venter på nesten sesong. Anonymkode: ef3fb...70d
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #8 Skrevet 6. august 2020 Nei. Ikke greit. Skikkelig ekkel. Anonymkode: 1c5a7...25f
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #9 Skrevet 6. august 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min 11-åring og hennes venner elsker Stranger things. Hun synes ikke det var skummelt i det hele tatt. Venter og venter på nesten sesong. Anonymkode: ef3fb...70d Min 11 åring har også sett den. Og elsker den. Vi så den først, så vi visste hva det gikk i. Jeg synes virkelig ikke den er skummel. Anonymkode: c81b1...373
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #11 Skrevet 6. august 2020 Absolutt ikke. Ærlig talt. Anonymkode: aacbf...29f
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #12 Skrevet 6. august 2020 Hva er så skummelt med den?? Anonymkode: 672b6...a4a
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #13 Skrevet 6. august 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er så skummelt med den?? Anonymkode: 672b6...a4a Tuller du? Anonymkode: cbc43...e6c
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #14 Skrevet 6. august 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er så skummelt med den?? Anonymkode: 672b6...a4a Har du sett den? Anonymkode: 1c5a7...25f
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #16 Skrevet 7. august 2020 20 hours ago, Anonym bruker said: To av hennes beste venner har sett alle sesongene sammen med foreldrene sine. Og min har så lyst til å se. Jeg kan ikke huske at den er så skummel. Hun er ikke lettskremt, men jeg er litt usikker allikevel. Hva syns dere? Anonymkode: 1ec4d...a6a Kommer an på barnet tenker jeg, her har våre sett alle sesongene med oss voksne, de er 10 og 13 Anonymkode: 69068...51b
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #17 Skrevet 7. august 2020 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Har du sett den? Anonymkode: 1c5a7...25f Jeg har sett den. Ikke spesielt skummel. Anonymkode: c81b1...373
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #18 Skrevet 7. august 2020 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har sett den. Ikke spesielt skummel. Anonymkode: c81b1...373 Hva er da dine kriterier for skummelt for en 10-åring hvis det å bli sugd inn i en annen dimensjon av et monster IKKE er skummelt? Anonymkode: cbc43...e6c
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #19 Skrevet 7. august 2020 Haha! Jeg sluttet å se på den fordi jeg syns den ble litt for skummel. Spesielt når mora begynner å innse/tror hun ser sønnen sin i veggen, og veggen beveger seg mens lyset blinker. Dette er ikke noe for en 10 åring mener nå jeg 🙄 Anonymkode: 052c9...88c
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #20 Skrevet 7. august 2020 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er da dine kriterier for skummelt for en 10-åring hvis det å bli sugd inn i en annen dimensjon av et monster IKKE er skummelt? Anonymkode: cbc43...e6c Det er vel noe med å vite at det kun er filmeffekter som gjør at det ikke går inn på meg. Datteren min er lik. Hun synes det er veldig gøy å se hvordan de bygger opp en filmscene, med alt fra effekter til sminke. Derimot har jeg mistet både nattesøvn og matlyst av å lese eller se dokumentarer om ting som faktisk skjer i verden i dag. Enkelte bilder setter seg på hjernen for alltid. Her om dagen så jeg dokumentaren om rohingya-minoriteten i Myanmar. Du kjenner det knuser deg fra innsiden. Det er noe jeg aldri ville vist datteren min på 11, trenger ikke miste troen på menneskeheten riktig ennå. Anonymkode: c81b1...373
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #21 Skrevet 7. august 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er vel noe med å vite at det kun er filmeffekter som gjør at det ikke går inn på meg. Datteren min er lik. Hun synes det er veldig gøy å se hvordan de bygger opp en filmscene, med alt fra effekter til sminke. Derimot har jeg mistet både nattesøvn og matlyst av å lese eller se dokumentarer om ting som faktisk skjer i verden i dag. Enkelte bilder setter seg på hjernen for alltid. Her om dagen så jeg dokumentaren om rohingya-minoriteten i Myanmar. Du kjenner det knuser deg fra innsiden. Det er noe jeg aldri ville vist datteren min på 11, trenger ikke miste troen på menneskeheten riktig ennå. Anonymkode: c81b1...373 Nå er det ganske vanlig at barn ikke helt klarer å skille filmeffekter og virkelighet selv om de vet at det bare er nettopp filmeffekter. Det har noe med at fantasien trigges og spørsmålet om dette kunne skjedd på ordentlig likevel ubevisst fester seg. Vi har fire barn. To har utrolig livlig og god fantasi, to helt normal fantasi. De to med livlig fantasi tåler svært dårlig skumle filmer ol. og kan få mareritt i månedsvis av det. Det er forsåvidt greit at noen foreldre lar egne barn se ting de egentlig er for unge til (i forhold til aldersgrense), men jeg sliter litt med at noen av disse tror at andre barn tåler det samme som deres og derfor lar dem se ting der som de overhode ikke tåler. Nå sier jeg ikke at du gjør dette altså, men det er faktisk litt problematisk i forhold til ulikt syn på hva som er skummelt for et barn. Anonymkode: cbc43...e6c
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #22 Skrevet 7. august 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå er det ganske vanlig at barn ikke helt klarer å skille filmeffekter og virkelighet selv om de vet at det bare er nettopp filmeffekter. Det har noe med at fantasien trigges og spørsmålet om dette kunne skjedd på ordentlig likevel ubevisst fester seg. Vi har fire barn. To har utrolig livlig og god fantasi, to helt normal fantasi. De to med livlig fantasi tåler svært dårlig skumle filmer ol. og kan få mareritt i månedsvis av det. Det er forsåvidt greit at noen foreldre lar egne barn se ting de egentlig er for unge til (i forhold til aldersgrense), men jeg sliter litt med at noen av disse tror at andre barn tåler det samme som deres og derfor lar dem se ting der som de overhode ikke tåler. Nå sier jeg ikke at du gjør dette altså, men det er faktisk litt problematisk i forhold til ulikt syn på hva som er skummelt for et barn. Anonymkode: cbc43...e6c Jeg spør alltid foreldre først hvis de ønsker å se noe over aldersgrense. Har også ett barn som ikke er like rasjonell. Anonymkode: c81b1...373
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #23 Skrevet 8. august 2020 På 6.8.2020 den 23.28, Anonym bruker skrev: Tuller du? Anonymkode: cbc43...e6c Nei. Syns ikke den var skummel. Anonymkode: 672b6...a4a
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #24 Skrevet 8. august 2020 Jeg synes den var veldig skummel, særlig første sesong. Det at det faktisk også handler om et barn som forsvinner, må jo gjøre det enda skumlere for barn å se på. Jeg gleder meg til å se med min sønn, men venter til han er gammel nok. Anonymkode: 464d3...e7d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #25 Skrevet 8. august 2020 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Haha! Jeg sluttet å se på den fordi jeg syns den ble litt for skummel. Spesielt når mora begynner å innse/tror hun ser sønnen sin i veggen, og veggen beveger seg mens lyset blinker. Dette er ikke noe for en 10 åring mener nå jeg 🙄 Anonymkode: 052c9...88c Haha, nøyaktig det samme gjorde jeg! Fikk ikke om natta heller. Men jeg er lettskremt! Anonymkode: c7f5f...a2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå