Gå til innhold

Hvor mye kantareller i en porsjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg plukket en del kantareller i går. Det er alt for mye til å spise opp nå, men hvor store porsjoner er det passe å fryse ned? 

Jeg er vant til å ha bare litt kantareller som ltt eksklusivt tilbehør, men nå trenger jeg ikke tenke sånn. Dere som bruker mye sopp. Hvor mye har dere i en pakke?

Anonymkode: 440b4...757

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri målt/veid det jeg bruker, men uansett om det er en soppstuing eller stekt sopp så kommer det jo an på hvor mange som skal spise...

Husk å dele den i mindre biter, og at sopp du fryser rå helst skal brukes innen 3 mnd.

Anonymkode: 66d3e...051

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har aldri målt/veid det jeg bruker, men uansett om det er en soppstuing eller stekt sopp så kommer det jo an på hvor mange som skal spise...

Husk å dele den i mindre biter, og at sopp du fryser rå helst skal brukes innen 3 mnd.

Anonymkode: 66d3e...051

Takk.

Jeg har fosset et par kilo av de fineste rå. De er det jo lett å ta igjen passe mengde av, men det er værre med det jeg forveller. Vi er to voksne og to tenåringer til vanlig.

Skrevet

Forvell det og frys bort i ca litersboks.

Skrevet
1 minutt siden, sug lut skrev:

Forvell det og frys bort i ca litersboks.

Takk

Skrevet

Jeg forveller alltid først, og så fryser jeg det i 2 dl bokser. Bedre med flere små bokser, da kan man heller ta opp flere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...