Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 Økonomien tåler ikke frisørbesøk til 1000kr i måneden lenger, så tenkte å begynne å farge selv hjemme. Har begynt å få noen grå hår, så farger håret i ca samme farge som min naturlige. Hvordan finner jeg korrekt farge? Og hvilket merke ser mest naturlig ut? Liker at det ikke er så blankt. Bør jeg ta hele håret hver 5. uke, eller holder det å ta bare ettervekst? Bør vel iallefall ta hele håret første gangen slik at alt blir i samme farge? Anonymkode: d6b44...471
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #2 Skrevet 3. august 2020 Da mine grå kom, farget jeg hele håret i samme farge. Tok vare på den flasken man blander alt i, vasket den og da jeg kjøpte ny neste gang, blandet jeg halvparten av fargen i den tomme beholderen, slik at jeg kunne spare den andre halvdelen i den nye pakken , til neste farging av utvekst. Billig og veldig enkelt. Anonymkode: e07ef...3f8
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #3 Skrevet 3. august 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da mine grå kom, farget jeg hele håret i samme farge. Tok vare på den flasken man blander alt i, vasket den og da jeg kjøpte ny neste gang, blandet jeg halvparten av fargen i den tomme beholderen, slik at jeg kunne spare den andre halvdelen i den nye pakken , til neste farging av utvekst. Billig og veldig enkelt. Anonymkode: e07ef...3f8 Det var kjempelurt! Takk for tips! 😃 hvilket merke bruker du? Er jo en jungel der ute 🤷🏻♀️ Anonymkode: d6b44...471
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 Farg bare etterveksten etter første runde som hun over sier. Sett fargen i etterveksten, og når det er 10 min igjen av virketiden, masserer du opp fargen eller grer den litt over i det andre med en grov kam Anonymkode: dc117...c2b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #5 Skrevet 3. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Farg bare etterveksten etter første runde som hun over sier. Sett fargen i etterveksten, og når det er 10 min igjen av virketiden, masserer du opp fargen eller grer den litt over i det andre med en grov kam Anonymkode: dc117...c2b Takk for tips! Trenger alle jeg kan få 😄 håper det blir bra! Trenger fortsatt tips til hvilket merke som ser mest naturlig ut? 😃 Anonymkode: d6b44...471
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #6 Skrevet 3. august 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var kjempelurt! Takk for tips! 😃 hvilket merke bruker du? Er jo en jungel der ute 🤷🏻♀️ Anonymkode: d6b44...471 Jeg bruker stort sett L'Oréal sitt merke, selv om jeg liker best Korres fra Vita. Korres er litt dyrere (men av og til på tilbud) og den renner ikke når man farger, men begge deler går fint å bruke. Sistnevnte har ikke så mange farger å velge mellom, men min hårfarge var blandt utvalget. L'Oréal har flere farger å velge mellom. Anonymkode: e07ef...3f8
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #7 Skrevet 3. august 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg bruker stort sett L'Oréal sitt merke, selv om jeg liker best Korres fra Vita. Korres er litt dyrere (men av og til på tilbud) og den renner ikke når man farger, men begge deler går fint å bruke. Sistnevnte har ikke så mange farger å velge mellom, men min hårfarge var blandt utvalget. L'Oréal har flere farger å velge mellom. Anonymkode: e07ef...3f8 Takk 😃😃 Anonymkode: d6b44...471
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #8 Skrevet 3. august 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for tips! Trenger alle jeg kan få 😄 håper det blir bra! Trenger fortsatt tips til hvilket merke som ser mest naturlig ut? 😃 Anonymkode: d6b44...471 Garnier nutrisse bruker jeg. Den dekker de to grå jeg har. Brukte den på håret til moren min, og bruker den på håret til ei venninne. Den dekker deres grå. Anonymkode: dc117...c2b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #9 Skrevet 3. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Garnier nutrisse bruker jeg. Den dekker de to grå jeg har. Brukte den på håret til moren min, og bruker den på håret til ei venninne. Den dekker deres grå. Anonymkode: dc117...c2b Så bra! Høres lovende ut 😄 Anonymkode: d6b44...471
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #10 Skrevet 3. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Så bra! Høres lovende ut 😄 Anonymkode: d6b44...471 Det kommer jo an på hvilken farge du skal farge det til også. Mørkt, lyst eller noe i mellom. Sort? Hvis det ikke dekker, kan du bruke «beiseteknikk» Anonymkode: dc117...c2b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #11 Skrevet 3. august 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kommer jo an på hvilken farge du skal farge det til også. Mørkt, lyst eller noe i mellom. Sort? Hvis det ikke dekker, kan du bruke «beiseteknikk» Anonymkode: dc117...c2b Skal ha det naturlig mørkebrunt, helst litt kald farge hva er beiseteknikk? Anonymkode: d6b44...471
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #12 Skrevet 3. august 2020 Fargen blir ofte mye mørkere enn angitt, så det er lurt å velge et hakk lysere enn du er selv. La den sitte lengst innerst, og ca. 10 min utover første gang. Senere farger du kun innerst, ellers risikerer du å få veldig mørk farge etterhvert Anonymkode: ae21e...5f4
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #13 Skrevet 3. august 2020 Jeg farger aldri mer enn ettervekst, det ser mest naturlig ut. Hvis du drar fargen ut etter 10 min, vil det ytterste bli alt for mørkt etterhvert. Jeg bruker loreal og er fornøyd med den. Til meg har korres en farge som er riktigere, men den dekker ikke det grå like godt, så derfor unngår jeg den. På Vita pleier de oftest å kunne hjelpe til med å finne riktig farge. Anonymkode: 9ade5...521
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #14 Skrevet 3. august 2020 Det aller rimeligste, og så godt som alltid også det peneste, er å la de grå hårene få være som de er. Da får du etter hvert flotte striper. Hilsen helgrå, snart hvit. Anonymkode: 71c30...244
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #15 Skrevet 3. august 2020 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skal ha det naturlig mørkebrunt, helst litt kald farge hva er beiseteknikk? Anonymkode: d6b44...471 Da bruker du bare fargekremen, altså den i tube, på håret først. Så tar du resterende fra tuben i vannstoffet (det tynne) og tar det i håret Etter at kremen har virket i 10 min Anonymkode: dc117...c2b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #16 Skrevet 3. august 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det aller rimeligste, og så godt som alltid også det peneste, er å la de grå hårene få være som de er. Da får du etter hvert flotte striper. Hilsen helgrå, snart hvit. Anonymkode: 71c30...244 Dette stemmer ikke for alle, jeg begynte først å bli grå i luggen, så har det gradvis flyttet seg bakover. Nå er jeg helt hvit til ca midt oppå hodet, så er jeg grå et lite stykke, før jeg har min gamle farge i bakhodet. Stripete hår er fint, men flekkete hår er ikke fint... Anonymkode: 9ade5...521
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #17 Skrevet 3. august 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da bruker du bare fargekremen, altså den i tube, på håret først. Så tar du resterende fra tuben i vannstoffet (det tynne) og tar det i håret Etter at kremen har virket i 10 min Anonymkode: dc117...c2b Aldri hørt om. Hørtes litt risky ut? Jeg har mørk mørk brunt hår, mye grått, men null problem med å dekke det med Loreal. Ville prøvd på vanlig måte først iallefall! Og bare ta ettervekst etter første runde, hos meg ble håret svart til slutt med å farge hele håret noen ganger. Anonymkode: 256ef...52f
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #18 Skrevet 3. august 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Da mine grå kom, farget jeg hele håret i samme farge. Tok vare på den flasken man blander alt i, vasket den og da jeg kjøpte ny neste gang, blandet jeg halvparten av fargen i den tomme beholderen, slik at jeg kunne spare den andre halvdelen i den nye pakken , til neste farging av utvekst. Billig og veldig enkelt. Anonymkode: e07ef...3f8 Det anbefales vel å kaste det som blir igjen etter fargingen, bør ikke spare. Kjemikaliene tåler ikke bestandig å stå så lenge. Anonymkode: 8019f...653
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #19 Skrevet 3. august 2020 Du må ikke finne på å farge hele håret flere ganger, da blir det sort til slutt. Farge kun etterveksten etter første gang. Hvis du vil ha en kald farge så må du unngå de som heter gylden eller lignende. Anonymkode: 79d98...af4
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #20 Skrevet 3. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du må ikke finne på å farge hele håret flere ganger, da blir det sort til slutt. Farge kun etterveksten etter første gang. Hvis du vil ha en kald farge så må du unngå de som heter gylden eller lignende. Anonymkode: 79d98...af4 Okey, men denne første gangen tar jeg alt? Også dropper jeg å dra ut fargen i lengdene nestegang, tar utelukkende etterveksten? Anonymkode: d6b44...471
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #21 Skrevet 3. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Okey, men denne første gangen tar jeg alt? Også dropper jeg å dra ut fargen i lengdene nestegang, tar utelukkende etterveksten? Anonymkode: d6b44...471 Hvis resten er farget brunt fra før, ville jeg vært forsiktig med å farge hele. Det kan fort bli sort. Anonymkode: 79d98...af4
Anonym bruker Skrevet 4. august 2020 #22 Skrevet 4. august 2020 jeg burker Loeral casting 600 . setter den i etterveksten og har i ca 20 min? setter så resten i lengdene i 5 min? det står på pakken hvordan du farver etterveksten. jeg har brunt hår med grå ettervekst. denne vaskes ut ila ca 6 uker Fikk god hjelp på vita til å velge rett farve. Anonymkode: ca53b...026
Anonym bruker Skrevet 4. august 2020 #23 Skrevet 4. august 2020 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Aldri hørt om. Hørtes litt risky ut? Jeg har mørk mørk brunt hår, mye grått, men null problem med å dekke det med Loreal. Ville prøvd på vanlig måte først iallefall! Og bare ta ettervekst etter første runde, hos meg ble håret svart til slutt med å farge hele håret noen ganger. Anonymkode: 256ef...52f Det er ikke risky. Det er det frisører gjør. Vi lærte det på frisørlinjen. Man tar bare ettervekst etter første runde, men grer Eller masserer det også litt ut i lengdene slik at overgangen til det som allerede er farget blir jevn. Det blir en form for striper egentlig der fargen er blitt litt blass. Grått hår kan hos noen dekkes helt av vanlig farge. Hos andre dekkes det nesten ikke. Jeg hadde en kunde som hadde så vanskelig hår at både jeg og de andre i salongen slet med å få dekket det. Til slutt fant vi rett metode. Og det må alle gjøre for sitt hår. Så hadde jeg andre kunder det ikke var noe problem med. Hår er forskjellig Anonymkode: dc117...c2b
Anonym bruker Skrevet 4. august 2020 #24 Skrevet 4. august 2020 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Det anbefales vel å kaste det som blir igjen etter fargingen, bør ikke spare. Kjemikaliene tåler ikke bestandig å stå så lenge. Anonymkode: 8019f...653 De kan stå så lenge du vil, bare de ikke er blitt blandet. Når fargestoff og fremkallingsvæske er blandet, derimot, må de brukes med en gang. Anonymkode: 6b26c...714
Anonym bruker Skrevet 4. august 2020 #25 Skrevet 4. august 2020 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Grått hår kan hos noen dekkes helt av vanlig farge. Hos andre dekkes det nesten ikke. Jeg hadde en kunde som hadde så vanskelig hår at både jeg og de andre i salongen slet med å få dekket det. Til slutt fant vi rett metode. Og det må alle gjøre for sitt hår. Så hadde jeg andre kunder det ikke var noe problem med. Hår er forskjellig Anonymkode: dc117...c2b «Glasshår» Anonymkode: 6b26c...714
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå