Gå til innhold

Er det normalt å ha angst hver morgen før jobb?

Anbefalte innlegg

Hadde det likt som deg, i tillegg til oppkast. Varte i flere år. Følte til slutt at jeg hver dag skulle dø av hjertebank og ekstra systoler. Sov fra jeg kom hjem til jeg skulle opp dagen etter. Gikk til legen, hadde skyhøyt blodtrykk. Det forsvant heldigvis  med sykmelding. Kroppen var i alarmberedskap 24/7.  Har ført i til blant annet PTSD.  Nå har jeg vært ute av arbeidslivet i 7 år, og jeg tåler fremdeles ikke belastning. Får skyhøyt blodtrykk, oppkast, hjertebank, migrene, diaré osv., med en gang jeg prøver meg i arbeidslivet. Hverdagen må være planlagt, forutsigbar og inneholde få elementer. 
Hos meg skyldes det sammensatte årsaker/traumer, men jobbsituasjonen ble utslagsgivende. Skulle ønske jeg tok tak da jeg merket at det buttet skikkelig i mot, i stedet for å utsette det i det lengste. Tror jeg hadde klart å snu det hvis jeg tik grep før. 
Så lenge du har det Slik hver dag, bør du absolutt snakke med legen. 

Anonymkode: ce2fd...339

Fortsetter under...

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke at det ikke skal være slik... har hatt det sånn i 16 år nå.

HI

Anonymkode: df08a...21a

Da er du i feil jobb.

Oppsøk en karriereveileder, og se på hvilke muligheter som finnes 😊

Anonymkode: ca9ce...e32

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan jo kutte ned på stillingsprosent, men da  jeg jobbet deltid før (er lærer), var det like mye jobb likevel og jeg var like angstfylt, bare at lønnen var dårligere. Bytte jobb er umulig her jeg bor, det er ekstremt stor arbeidsledighet... og kan heller ikke flytte. Jeg føler meg låst i en drittsituasjon..

HI

Kanskje det er læreryrket i seg selv. At du føler for mye ansvar i tillegg til dit eget?  Kanskje skifte bransje? Ta et år med noe helt annet, med litt mindre ansvar?:)

Anonymkode: 4822f...9a8

Har det sånn også. Angst! Selv om jeg elsker jobben min! Og jeg MÅ være der, da vi er så få som kan det jeg gjør. Det er et Ekstremt stort ansvar, og hver dag er jeg redd for at liv skal gå tapt. Eller at jeg skal gjøre noe feil, som går ut over en pasient. Min kunnskap er ferskvare, så sykemelding er ikke et alternativ. Jeg tvinger meg til å gå på jobb hver dag, og er overlykkelig for hver dag som går bra. 
Jeg har ikke noe liv i tillegg til jobb, da. Jeg er helt utslitt etter hver arbeidsdag, og jeg må legge meg tidlig hver kveld for å klare neste dag. Jeg sover, spiser middag, rydder litt og legger meg. 

Anonymkode: ae1cb...c43

På 3.8.2020 den 12.25, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt det i årevis. Klarer ikke puste, vondt i brystet med stramming, hjerteklapp, gruer meg til alt. Gruer meg til stresset med å komme oss ut døra, levering i bhg, alt jeg må gjøre på jobb, osv. Har fortalt meg selv at alle har det sånn, at det er helt vanlig, men begynner å bli lei av å føle meg elendig hver morgen nå. Så - hvordan er det vanlig å ha det på morgenen i hverdagen? 

Jeg har det også sånn..grusomt.

Anonymkode: 9c616...c16

På 3.8.2020 den 19.16, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke normalt. 

Jeg har flyttet og  byttet jobb for et halvt år siden og hele kroppen forteller meg nå at jeg må bytte igjen. I min gamle jobb kunne jeg kjenner litt ulyst mandag morgen, men på i min nye jobb så blir jeg både aktivert og daff samtidig.

På min jobb er det sladrete kolleger som sluker energi. De snakker negativt om alt og alle.

Jeg ser etter ny jobb ja. Det burde du også gjøre. Jeg savner min gamle jobb!

Anonymkode: f7130...1b1

Akkurat samme her, bortsett fra flyttingen. Har verdens mest negative kolleger !! Gruer mer. Brukte 2 uker av ferien bare for å roe meg. Nå går siste uka til å grue meg til å begynne. veit ikke hva jeg skal gjøre...😪

Anonymkode: 9c616...c16

Annonse

På 3.8.2020 den 17.12, Anonym bruker skrev:

Sier du at det går an å ha en nøytral holdning til jobben? Sånn som du beskriver at du har det nå, skulle jeg gitt mye for å hatt. Jeg er sånn passelig redd hver morgen, og anspent gjennom hele dagen. Er lærer, og må være 100% ‘på’ ovenfor elever og kollegaer hele arbeidsdagen. Til og med lunsjpausen er et energisluk for meg. Det eneste som redder meg er ferien, men i år har jeg ikke slappet av i ferien heller... er bare redd. Og annen jobb er umulig å finne.

HI

Jeg spiste aldri lunch sammen med kolleger, jeg brukte tiden uten elever alene for å hente meg inn og lade. Ca halvparten av mine kolleger gjorde det samme. Jeg spiste med de andre når jeg hadde fri før og etter lunch (aldri). 

Bytt skole, eller trinn? 

Endret av Lektor Doppler med tillegg

hei, jeg har hatt slik du beskriver det... nesten daglig i lang tid. nå ble jeg permitert i mars pga covid. ble kalt tilbake neste uke men jeg sa opp jobben forrige uke. det er helt sikkert jobben du ikke trives med! jeg var også "deprimert" i 3 mnd på denne arbeidsplassen. bare skriv til meg privat så kan vi snakke om det :)  jeg har ogs¨gått på angstkurs som kommunen tilbyr.. jeg vet mye om dette og det er slitsomt og neppe normalt!bytt  jobb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...