Anonym bruker Skrevet 30. juli 2020 #1 Skrevet 30. juli 2020 Altså vi flyttet hit «utepålandet» fra Bærum. Vi har fire barn veldig spredt i alder. Eldste er 15 år, hun er veldig prektig, utrolig skole flink, høflig, pent kledd og foreldre elsker henne. I følge meg er hun nærmest for prektig for alderen. Så har hun fått seg venner her både gutter og jenter. Det virker rett og slett som ett styr hver gang! Altså mødrene vil ikke ha barna sine med på noe! Jeg sminket en av jenetene da de begge ønsket det. Vi hadde ansiktsmaske, sminking, fiksing av hår osv. Jenta skulle stolt vise det til sin mor og moren klikket i vinkel. Så mye at min datter ville jeg skulle hente henne for det var så ubehagelig for henne. En annen gang skulle vi invitere en av gutte vennene hennes på middag. Altså ordentlig hjemmelaget middag og jeg skulle hente og kjøre. Moren nektet, så sa hun ja så nei i siste liten. Han ble kjempe lei seg! Men fikk helt til slutt lov allikevel. Dette er to av mange mange tilfeller siste par månedene med mange av hennes nye venner. Eller han mellomste som uansett hvor han er så må han hjem når de skal spise... her er alltid folk velkommene uansett hva. Blir selvsagt tilbudt mat og jeg ser ikke vitsen med å oppføre meg slik. Nå har jentene og faktisk gutte vennnene hennes begynt å spørre meg om ting som strengt tatt hadde vert foreldre «mat». Så damer hvorfor er dere så strenge med barna?? Jeg forstår det ikke. Anonymkode: 771e6...756
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2020 #2 Skrevet 30. juli 2020 Haha! Ja. Det er sikkert helt konge å få en ny mor i nabolaget som vet bedre enn de øvrige foreldrene, kjenner barna bedre og har bedre oversikt over barnas behov. Det er sikkert helt konge å ha en ny mor i nabolaget, som skryter egne evner og barn opp i skyene uten noen form for selvinnsikt eller forståelse for det virkelige liv. Du høres slitsom ut. La de andre familiene beholde sine rutiner, og slutt å tro at alle skal tilpasse seg deg. Anonymkode: 4edbe...2d2
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2020 #3 Skrevet 30. juli 2020 Jeg har ikke personlig hatt noe særlig kontakt med mødrene her. Jeg har tilbudt meg om å snakke med flere av de. Har jo selv lyst til å bli kjent med de. Altså jeg har absolutt ikke vert bedrevitende på noe som helst måte og forsvarer mødrene alltid foran både min datter og vennene! Men inni meg forstår jeg det bare ikke. Enda ett eksempel er en av venninnene hennes som ikke fikk feiret bursdagen sin fordi hun i følge mor hadde oppført seg dårlig første delen av skole året. Og dette var familie feiring ikke fest med venner. Altså jeg kommer omtrent ikke på noe som hadde vert alvorlig nok å ikke feire en så viktig bursdag som 15. Års dagen. Anonymkode: 771e6...756
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2020 #4 Skrevet 30. juli 2020 Men sånn er det da vel ikke de fleste steder? Det var vel ikke sånn dere bodde før? Her har jeg barn på 19 år og 13 år. Og fra de gikk i barnehage, har venner vært velkomne hjem til oss, og de får tilbud om middag og. Og sånn er det for flertallet av vennene deres og. Og vi er ikke strenge. Men jeg har bodd på bygda, det varte ikke lenge, der løp de jo unna da vi kom, skulle tro vi var farlige. Og på små steder, er det ofte skeptiske til nye i starten. Så blir det bedre med tiden. Anonymkode: 07138...854
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2020 #5 Skrevet 30. juli 2020 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men sånn er det da vel ikke de fleste steder? Det var vel ikke sånn dere bodde før? Her har jeg barn på 19 år og 13 år. Og fra de gikk i barnehage, har venner vært velkomne hjem til oss, og de får tilbud om middag og. Og sånn er det for flertallet av vennene deres og. Og vi er ikke strenge. Men jeg har bodd på bygda, det varte ikke lenge, der løp de jo unna da vi kom, skulle tro vi var farlige. Og på små steder, er det ofte skeptiske til nye i starten. Så blir det bedre med tiden. Anonymkode: 07138...854 Ja det kan hende det er det som er årsaken. Men tror de er sånn mot alle. Flere har sagt at vennene er redd mødre deres. Altså ikke rart at barna gjør mye foreldrene aldri for vite. Hos oss forteller de oss alt. Nesten for mye, men mye bedre den veien en andre veien! Det ironiske med det er at min datter var så fortvilet før vi flyttet at jeg var så streng 😂. Hun har endret mening for å si det sånn. Når jeg ringer står det verdens beste mamma. Når vennene hennes så det kunne de ikke forstå hvorfor. Datteren min bare jammen hun eeer det 🤣 Anonymkode: 771e6...756
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2020 #6 Skrevet 30. juli 2020 H ir omtrent i landet er dette? Bare så jeg ikke kommer på å flytte dit🤪 Anonymkode: 5efe6...e5f
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2020 #7 Skrevet 30. juli 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: H ir omtrent i landet er dette? Bare så jeg ikke kommer på å flytte dit🤪 Anonymkode: 5efe6...e5f 😂😂gamle Buskerud men etter Drammen. Vi flyttet hit pga av jobb faktisk. Både jeg og mannen jobber på samme sted som flyttet hit. Pendlet en del men orket ikke det i lengden. Anonymkode: 771e6...756
Nyttårs barn Skrevet 30. juli 2020 #8 Skrevet 30. juli 2020 Det kan tenkes det er skepsis mot nykommere, eller så kan dere bare ha vært uheldige. Om dere bor i gamle nedre eller øvre eiker så er det nok ganske bygdepreg mange steder, hvor de kanskje er litt skeptiske til Bærum(blærum)
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2020 #9 Skrevet 30. juli 2020 11 minutter siden, Nyttårs barn skrev: Det kan tenkes det er skepsis mot nykommere, eller så kan dere bare ha vært uheldige. Om dere bor i gamle nedre eller øvre eiker så er det nok ganske bygdepreg mange steder, hvor de kanskje er litt skeptiske til Bærum(blærum) Ja kan være det. Håper ikke folk er skeptiske til oss da vi er absolutt ikke noe snobbete «blærums» folk. Anonymkode: 771e6...756
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2020 #10 Skrevet 30. juli 2020 Jeg er ikke så streng, og her er huset alltid åpent. Men hadde jeg bare sagt ja hadde vi hatt 4 ekstra gjenstår rundt bordet hver middag (og det er nabohus barna som oftest). Jeg tenker det er forskjell på om de kan rusle rett over gaten på middag til seg selv, eller om de har vært med hjem etter skolen og bor lenger unna.. Jeg er og opptatt av at barna mine ikke alltid skal spise middag hos andre, det må være en naturlig «skifte på det». Kan si nei om de ringer og spør om å spise middag der for 3 dag på rad. Da inviterer jeg de hit heller. Anonymkode: 05e37...3f8
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2020 #11 Skrevet 30. juli 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Altså vi flyttet hit «utepålandet» fra Bærum. Vi har fire barn veldig spredt i alder. Eldste er 15 år, hun er veldig prektig, utrolig skole flink, høflig, pent kledd og foreldre elsker henne. I følge meg er hun nærmest for prektig for alderen. Så har hun fått seg venner her både gutter og jenter. Det virker rett og slett som ett styr hver gang! Altså mødrene vil ikke ha barna sine med på noe! Jeg sminket en av jenetene da de begge ønsket det. Vi hadde ansiktsmaske, sminking, fiksing av hår osv. Jenta skulle stolt vise det til sin mor og moren klikket i vinkel. Så mye at min datter ville jeg skulle hente henne for det var så ubehagelig for henne. En annen gang skulle vi invitere en av gutte vennene hennes på middag. Altså ordentlig hjemmelaget middag og jeg skulle hente og kjøre. Moren nektet, så sa hun ja så nei i siste liten. Han ble kjempe lei seg! Men fikk helt til slutt lov allikevel. Dette er to av mange mange tilfeller siste par månedene med mange av hennes nye venner. Eller han mellomste som uansett hvor han er så må han hjem når de skal spise... her er alltid folk velkommene uansett hva. Blir selvsagt tilbudt mat og jeg ser ikke vitsen med å oppføre meg slik. Nå har jentene og faktisk gutte vennnene hennes begynt å spørre meg om ting som strengt tatt hadde vert foreldre «mat». Så damer hvorfor er dere så strenge med barna?? Jeg forstår det ikke. Anonymkode: 771e6...756 Hvorfor spør du oss? Vi er ikke sånn. Spør heller de to mødrene som er rare. Anonymkode: 81ef5...62f
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2020 #12 Skrevet 30. juli 2020 Jeg bor ikke der du bor og er ikke streng. Hvorfor sier du at jeg er det? For et rart innlegg. Anonymkode: ac40b...099
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2020 #13 Skrevet 30. juli 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke personlig hatt noe særlig kontakt med mødrene her. Jeg har tilbudt meg om å snakke med flere av de. Har jo selv lyst til å bli kjent med de. Altså jeg har absolutt ikke vert bedrevitende på noe som helst måte og forsvarer mødrene alltid foran både min datter og vennene! Men inni meg forstår jeg det bare ikke. Enda ett eksempel er en av venninnene hennes som ikke fikk feiret bursdagen sin fordi hun i følge mor hadde oppført seg dårlig første delen av skole året. Og dette var familie feiring ikke fest med venner. Altså jeg kommer omtrent ikke på noe som hadde vert alvorlig nok å ikke feire en så viktig bursdag som 15. Års dagen. Anonymkode: 771e6...756 Vet du hva hun faktisk hadde gjort for få den straffen? Anonymkode: 9d2e6...aba
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2020 #14 Skrevet 30. juli 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja det kan hende det er det som er årsaken. Men tror de er sånn mot alle. Flere har sagt at vennene er redd mødre deres. Altså ikke rart at barna gjør mye foreldrene aldri for vite. Hos oss forteller de oss alt. Nesten for mye, men mye bedre den veien en andre veien! Det ironiske med det er at min datter var så fortvilet før vi flyttet at jeg var så streng 😂. Hun har endret mening for å si det sånn. Når jeg ringer står det verdens beste mamma. Når vennene hennes så det kunne de ikke forstå hvorfor. Datteren min bare jammen hun eeer det 🤣 Anonymkode: 771e6...756 For meg så hører det mer ut som du er venninne med dattera di enn å vêr en mor. Får det er ikke vanlig å kalle sin mor for verdens beste mamma i den alderen. Anonymkode: c6d11...142
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2020 #15 Skrevet 30. juli 2020 Om det er gamle Nedre eller Øvre Eiker så er det vistnok er veldig tøft ungdomsmiljø på flere av de stedene. Så kan være derfor de er så strenge. Har ikke så store barn enda, men vet at jeg kommer til å følge ekstra mye med når de blir større. Være for streng er jo mot sin hensikt, men en mellomting er nok det lureste. Anonymkode: b3759...a75
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2020 #16 Skrevet 30. juli 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor spør du oss? Vi er ikke sånn. Spør heller de to mødrene som er rare. Anonymkode: 81ef5...62f Til nå har jeg vel telt 10 så det er ikke bare de to. Tenkte kanskje at de mødrene som er strenge kan forklare hva som er årsaken til at de er slik. For det finnes sikkert en grunn. Hvilken det har jeg ikke skjønt ennå men noe må det jo være. Jeg personlig hadde belønnet den oppførselen disse ungdommene har og ikke straffet den. De er alle sammen veldig flinke ikke fester de ikke drikker de, trener mye osv. Anonymkode: 771e6...756
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2020 #17 Skrevet 30. juli 2020 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: For meg så hører det mer ut som du er venninne med dattera di enn å vêr en mor. Får det er ikke vanlig å kalle sin mor for verdens beste mamma i den alderen. Anonymkode: c6d11...142 Hæ hvorfor ikke? Er det ett problem for deg at min datter liker meg? Ja jeg har en vennlig tone. Men jeg er også streng på visse ting. Blant annet skolearbeid og festing, drikking. Hun hadde i fjor 5.4 i snitt og ønsker å oppnå mer dette året for å komme inn på en veldig bra privat videregående. Hvorfor skal jeg klage når jeg ikke trenger det? Så lenge hun ikke gjør noe for å bryte tilliten til oss. Dette gjelder forøvrig også nest eldste som kom inn her om dagen og klaget at alle vennene hans var blitt venn med pappa og ikke han. 🤪 så det er jo tydeligvis noe vi gjør veldig annerledes.... men hva det aner jeg ikke Anonymkode: 771e6...756
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2020 #18 Skrevet 30. juli 2020 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om det er gamle Nedre eller Øvre Eiker så er det vistnok er veldig tøft ungdomsmiljø på flere av de stedene. Så kan være derfor de er så strenge. Har ikke så store barn enda, men vet at jeg kommer til å følge ekstra mye med når de blir større. Være for streng er jo mot sin hensikt, men en mellomting er nok det lureste. Anonymkode: b3759...a75 Ifølge min datter er det mye mye mer festing, drikking, dop!! Og knulling rundt i Bærum i den alderen enn her vi bor nå. Noe hun (dessverre) har vist med på snappene og vloggene. Da har jeg sagt meningen min om at det hadde vert mitt barn hadde det blitt husarrest til den dagen hun fylte 18! Så jeg er jo streng selvsagt, på slike ting. Men når hun skal ut og løpe med venninne eller dra på senteret for å kjøpe seg en is liksom. Anonymkode: 771e6...756
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2020 #19 Skrevet 30. juli 2020 Hva hadde du ventet i Blærum. Anonymkode: 68432...89b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå