Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #1 Skrevet 29. juli 2020 Hvordan er arbeidsdagen? Kan man fritt sjonglere fleksitiden? Er det et høyt arbeidspress, eller slipper dere lønnsomhetskravene slik som private bedrifter, som faktureringsgrad. Anonymkode: 067b5...9f7
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #2 Skrevet 29. juli 2020 Har jobbet som saksbehandler i barneverntjenesten i noen år. Høyt arbeidspress, lav bemanning, og alt for stor mengde familier (saker) pr saksbehandler. Du pushes ikke av lønnsomhet og fakturering, men av frister og lovkrav. Men ellers veldig ok mtp frihet. Man booker egne møter, drifter egne saker, legger inn avspasering når man ønsker, begynner og slutter sent eller tidlig... Anonymkode: 88d86...875
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #3 Skrevet 29. juli 2020 Samme som hun over. Ekstremt mye å gjøre, men gode muligheter for fleksibilitet. Anonymkode: 0bbc4...ead
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #4 Skrevet 29. juli 2020 Ok, så det er ikke veien å gå hvis jeg ønsker meg ut av lange dager og overtidstimer for å bli ajour? Anonymkode: 067b5...9f7
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #5 Skrevet 29. juli 2020 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ok, så det er ikke veien å gå hvis jeg ønsker meg ut av lange dager og overtidstimer for å bli ajour? Anonymkode: 067b5...9f7 Det kan sikkert være det hvis du jobber redusert stilling. Anonymkode: c5a36...926
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #6 Skrevet 29. juli 2020 Saksbehandler i barnevernet her og i 12 år, i ulike barneverntjenester. Samme som de over. Høy grad av fleksibilitet i forhold til når du vil jobbe, men du kan jobbe til du smeller.. Du blir ikke ajour. Jeg jobbet døgnet rundt de første årene, nå jobber jeg nesten ikke overtid (med mindre det er noe akutt). Det jeg ikke får gjort i arbeidstiden den dagen, får jeg ikke gjort før dagen etter. 👍🏻 Anonymkode: 33d0a...f44
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #7 Skrevet 29. juli 2020 Jeg er saksbehandler i kommunen og jobber med bostøtte og økonomisk rådgiving. Vi har hele tiden høyt press på oss for å få ferdig saker, korte ned ventetiden og helst også bidra på andre kollegers områder. Vi har blitt nedbemannet jevnt og trutt de siste fem årene mens antall oppgaver og saker har økt og kommunen tror fortsatt at vi sitter og strikker i kontortida og har masse ledig kapasitet de kan tyne ut av oss. Vi har fleksitid, men har kjernetid mellom 9 og 14.30, så det er ikke så voldsom fleksing vi kan få gjort. Anonymkode: ff484...b3e
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #8 Skrevet 29. juli 2020 Så med andre ord, ikke en jobb å søke hvis en ønsker seg bort fra overtid og konstant kamp mot tiden? Lei av å ha en haltende fritid pga jobb som tar altfor mye plass. Lønnen er ikke viktig. Sove godt om natten og ha litt overskudd betyr mer. Kanskje like greit å starte opp noe selv. Anonymkode: 067b5...9f7
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #9 Skrevet 29. juli 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er saksbehandler i kommunen og jobber med bostøtte og økonomisk rådgiving. Vi har hele tiden høyt press på oss for å få ferdig saker, korte ned ventetiden og helst også bidra på andre kollegers områder. Vi har blitt nedbemannet jevnt og trutt de siste fem årene mens antall oppgaver og saker har økt og kommunen tror fortsatt at vi sitter og strikker i kontortida og har masse ledig kapasitet de kan tyne ut av oss. Vi har fleksitid, men har kjernetid mellom 9 og 14.30, så det er ikke så voldsom fleksing vi kan få gjort. Anonymkode: ff484...b3e Ser over alt at dette blir mer og mer normalen, ikke mye igjen av «etaten» med Atle Antonsen, for å sette det på spissen. Det var vel engang i forrige årtusen, selv om mange tror fremdeles at jobb i kommune er det samme som å ta med strikketøy på jobben. Får dere mye oppgaver på sparket, eller er det ryddig fordelt? Opplever at jeg ofte blir satt til å ta over når noen er sykemeldte eller blir flyttet til andre steder, det er utrolig slitsomt når det blir mye av det. I hvert fall hvis en kollega ikke har hatt god kontroll og alt flyter. Anonymkode: 067b5...9f7
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #10 Skrevet 29. juli 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ser over alt at dette blir mer og mer normalen, ikke mye igjen av «etaten» med Atle Antonsen, for å sette det på spissen. Det var vel engang i forrige årtusen, selv om mange tror fremdeles at jobb i kommune er det samme som å ta med strikketøy på jobben. Får dere mye oppgaver på sparket, eller er det ryddig fordelt? Opplever at jeg ofte blir satt til å ta over når noen er sykemeldte eller blir flyttet til andre steder, det er utrolig slitsomt når det blir mye av det. I hvert fall hvis en kollega ikke har hatt god kontroll og alt flyter. Anonymkode: 067b5...9f7 Det er i egentlig ryddig fordelt, men vi er jo i utgangspunktet for få til å løse den mengden oppgaver som er. Med alle på jobb så går det på et vis. Blir det fravær, så må ting rokkes om på og alt som kan skyves på uten store konsekvenser blir liggende. Vi har alle primæroppgaver og har to eller tre andre områder vi kan trå til på ved behov, og det skjer oftere enn det som nok er tenkt. En av de tingene jeg har som biståoppgave var det anslått at jeg skulle gjøre noen timer annenhver måned. Jeg gjør det nesten på fast basis hver 14. dag. Vi burde egentlig slutte å få det til å gå rundt, for kjenner jeg budsjetthøvlerne rett så ryker det nok en halv stilling til over nyttår når en av nestenpensjonistene går ned til 50%. Anonymkode: ff484...b3e
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #11 Skrevet 29. juli 2020 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er i egentlig ryddig fordelt, men vi er jo i utgangspunktet for få til å løse den mengden oppgaver som er. Med alle på jobb så går det på et vis. Blir det fravær, så må ting rokkes om på og alt som kan skyves på uten store konsekvenser blir liggende. Vi har alle primæroppgaver og har to eller tre andre områder vi kan trå til på ved behov, og det skjer oftere enn det som nok er tenkt. En av de tingene jeg har som biståoppgave var det anslått at jeg skulle gjøre noen timer annenhver måned. Jeg gjør det nesten på fast basis hver 14. dag. Vi burde egentlig slutte å få det til å gå rundt, for kjenner jeg budsjetthøvlerne rett så ryker det nok en halv stilling til over nyttår når en av nestenpensjonistene går ned til 50%. Anonymkode: ff484...b3e Har dere mye overtid? Er i en bransje nå hvor de 200 timene i arbeidsmiljøloven sjelden holder til alle oppgavene. Anonymkode: 067b5...9f7
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #12 Skrevet 29. juli 2020 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har dere mye overtid? Er i en bransje nå hvor de 200 timene i arbeidsmiljøloven sjelden holder til alle oppgavene. Anonymkode: 067b5...9f7 Nei, overtid er strengt regulert, men det blir en del plusstimer. Der strykes alt over 50 timer to ganger i året... Anonymkode: ff484...b3e
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #13 Skrevet 29. juli 2020 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, overtid er strengt regulert, men det blir en del plusstimer. Der strykes alt over 50 timer to ganger i året... Anonymkode: ff484...b3e Hva gjør dere når dere har oppgaver som krever mer tid enn dere har til rådighet? Bare nysgjerrig på hvordan det løses. I privat bransje har mange ført skyggeregnskap på overtid 😔 ofte ender man opp med å jobbe timer som aldri blir registrert. Anonymkode: 067b5...9f7
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #14 Skrevet 29. juli 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva gjør dere når dere har oppgaver som krever mer tid enn dere har til rådighet? Bare nysgjerrig på hvordan det løses. I privat bransje har mange ført skyggeregnskap på overtid 😔 ofte ender man opp med å jobbe timer som aldri blir registrert. Anonymkode: 067b5...9f7 Vi kan få overtid, men det må gå via leder og det skal være prøvd andre måter å løse det på først. Anonymkode: ff484...b3e
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #15 Skrevet 29. juli 2020 Vi får overtid godkjent kun i ekstreme tilfeller, men jobben er full av flinke piker som gjør den på fritida. Anonymkode: 0bbc4...ead
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #16 Skrevet 29. juli 2020 Jeg jobber som saksbehandler i organisasjonen. (Arkivet). Jeg trives svært godt! Kan flekse - og avspasere nesten som jeg vil. Vi er 8 stk på avdelingen, det er nok en fordel at vi er flere som kan jobbe når andre tar ferie/avspasering. Føler vi har mer enn nok å gjøre men likevel legger jeg alt av jobb fra meg i det jeg går ut døra på jobb. (Kommunalt ansatt.) Kan styre min egen dag og hvor mye jeg skal gjøre og i hvilket tempo. Jeg blir nok her i flere år til😊 (Jeg er i grunn og bunn barnehagelærer - og skal jeg sammenligne denne jobben og barnehagen så er det som natt og dag. Jeg kommer hjem MYE mindre utslitt og masse overskudd til familien/venner. Var ikke sånn i barnehagen. Der var jeg bundet til å være på avdeling til fast tid. Smile, prate, møte voksne og barn. Kjøkkentjeneste. Pedagogisk ansvar. Personal ansvar. Ringe vikarer. Lage ukeplan/mnds plan.. Foreldresamtaler. Møter på ettermiddagen. Foreldre som kunne ringe på kvelden.. Med andre ord mye mer travelt. Lite kunne jeg styre dagen min i barnehagen. Kjenner jeg IKKE angrer ett sekund på jobb bytte.) Anonymkode: 0b5de...187
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #17 Skrevet 29. juli 2020 Vi får overtid - men går alltid via leder. Jobber jeg ekstra fordi jeg vil og ser jeg har behov for det så skriver jeg timer og avspaserer. Det funker utmerket for meg! Anonymkode: 0b5de...187
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #18 Skrevet 29. juli 2020 I sjeldne tilfeller kan man få overtidsbetalt, men da må det være godt begrunnet og godkjennes av leder. Men alle timer jobbet registreres i tidbank og kan brukes til fleks og avspasering. Man jobber ikke gratis. Men blir ofte lang juleferie for å rekke å ta ut avspaseringen før det som overstiger max-antallet slettes uten betaling ved nyttår. Anonymkode: 88d86...875
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2020 #19 Skrevet 30. juli 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber som saksbehandler i organisasjonen. (Arkivet). Jeg trives svært godt! Kan flekse - og avspasere nesten som jeg vil. Vi er 8 stk på avdelingen, det er nok en fordel at vi er flere som kan jobbe når andre tar ferie/avspasering. Føler vi har mer enn nok å gjøre men likevel legger jeg alt av jobb fra meg i det jeg går ut døra på jobb. (Kommunalt ansatt.) Kan styre min egen dag og hvor mye jeg skal gjøre og i hvilket tempo. Jeg blir nok her i flere år til😊 (Jeg er i grunn og bunn barnehagelærer - og skal jeg sammenligne denne jobben og barnehagen så er det som natt og dag. Jeg kommer hjem MYE mindre utslitt og masse overskudd til familien/venner. Var ikke sånn i barnehagen. Der var jeg bundet til å være på avdeling til fast tid. Smile, prate, møte voksne og barn. Kjøkkentjeneste. Pedagogisk ansvar. Personal ansvar. Ringe vikarer. Lage ukeplan/mnds plan.. Foreldresamtaler. Møter på ettermiddagen. Foreldre som kunne ringe på kvelden.. Med andre ord mye mer travelt. Lite kunne jeg styre dagen min i barnehagen. Kjenner jeg IKKE angrer ett sekund på jobb bytte.) Anonymkode: 0b5de...187 Hva består arbeidsoppgavene av når man jobber i arkivet? Anonymkode: 067b5...9f7
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2020 #20 Skrevet 30. juli 2020 Saksbehandler i staten... Har normtidskrav (tidsfrister) og det er produksjonskrav. Da styrt av lovverk. Mange saker per saksbehandler. Mye møter å annet som spiser opp en del av tiden til produksjon, då er litt stressende til tider. Har fleksitid, men får mer minustid enn plusstid 😅 har barn bhg og skole, så må ofte dra tidligere å slikt. De barnløse på jobb har myye plusstid😜 Trives for det da😊Men det er høye forventninger, he he. Anonymkode: 8f1be...208
Anonym bruker Skrevet 1. august 2020 #21 Skrevet 1. august 2020 På 30.7.2020 den 8.10, Anonym bruker skrev: Hva består arbeidsoppgavene av når man jobber i arkivet? Anonymkode: 067b5...9f7 Vi registrerer all inkommen papirpost i eget saksarkiv. Vi registrerer byggsøknader. Vi skanner inn alt vi får i personalmapper, barnehagemapper og elevmapper. Alle dokumenter som er arkiv verdige skal vi registrere. Vi legger ut postliste på nettsiden og vi besvarer en felles mail. Vi rådgiver saksbehandlere i registrering av nye saker. Anonymkode: 0b5de...187
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå