Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #1 Skrevet 26. juli 2020 Hei. Holdt på å slå ett veldig høyt gress i dag. Da jeg var ferdig så jeg på armen at jeg hadde fått ett stikk. Det så egentlig ut som ett typisk myggstikk med en liten hevelse og akkurat der stiller var var huden litt lysere. Men jeg hovnet straks veldig opp og håndleddet mitt ble hovent og varmt. Nå i kveld har hevelsen flyttet på seg, nærmere albuen og jeg har ubehag /lette smerter i hele armen. Det klør ikke og selve stikkområdet er varmt og hovent. Kjenner nesten ut som jeg har falt og forslått med kraftig . Noen som vet? Anonymkode: c23fe...7e3
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #2 Skrevet 26. juli 2020 Slik har jeg hatt det mye av livet av myggbitt. Noen år virker det som om de er verre, og noen myggtyper gir større reaksjoner enn andre, virker det som. Om dette er helt uvanlig ved myggbitt for deg ville jeg tatt en telefon til legevakten for å høre med dem, for da kan det være du har en så stor reaksjon at du kanskje bør ha behandling, eller kanskje du kan ha fått noen bakterier som bør behandles. Er du usikker, ring legevakten for å spørre. Anonymkode: d7fb2...bb1
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #3 Skrevet 26. juli 2020 Veps? Jeg er livredd for å bli stukket av veps, jeg kan bli syk av myggstikk, og tør overhodet ikke å teste ut hvor dårlig jeg kan bli av vepsestikk. Anonymkode: a636e...2bb
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #4 Skrevet 26. juli 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Veps? Jeg er livredd for å bli stukket av veps, jeg kan bli syk av myggstikk, og tør overhodet ikke å teste ut hvor dårlig jeg kan bli av vepsestikk. Anonymkode: a636e...2bb Det er veldig individuelt, så selv om du blir syk av myggstikk (det blir jeg også) så er det ikke sikkert du vil reagere særlig på veps. Jeg reagerer f.eks. langt mindre og kortere på veps enn på myggbitt. Noen kan ha det på andre måter. Vepsebitt svir imidlertid langt mer med det samme, så om det var veps Hi ble bitt av så vil jeg tro hun ville merket det idet hun ble bitt, ikke først etterpå. Anonymkode: d7fb2...bb1
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #5 Skrevet 26. juli 2020 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Slik har jeg hatt det mye av livet av myggbitt. Noen år virker det som om de er verre, og noen myggtyper gir større reaksjoner enn andre, virker det som. Om dette er helt uvanlig ved myggbitt for deg ville jeg tatt en telefon til legevakten for å høre med dem, for da kan det være du har en så stor reaksjon at du kanskje bør ha behandling, eller kanskje du kan ha fått noen bakterier som bør behandles. Er du usikker, ring legevakten for å spørre. Anonymkode: d7fb2...bb1 Kan myggstikk gi smerter i hele armen og ikke bare der den har stukket? Jeg snakket med legevakten tidligere i dag og de sa bare jeg skulle avvente og se om jeg ble dårlig. At sterke reaksjoner etter stikk kommer spm oftest innen en halvtime, så de trodde ikke det var noen fare. Men har virkelig ubehag i armen og den er skikkelig varm. Skal ringe lege i morgen om jeg ikke er bedre Anonymkode: c23fe...7e3
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #6 Skrevet 26. juli 2020 Ta en allergitablett, om det er en allergisk reaksjon kan det hjelpe. Anonymkode: fd2ea...d88
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #7 Skrevet 26. juli 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan myggstikk gi smerter i hele armen og ikke bare der den har stukket? Jeg snakket med legevakten tidligere i dag og de sa bare jeg skulle avvente og se om jeg ble dårlig. At sterke reaksjoner etter stikk kommer spm oftest innen en halvtime, så de trodde ikke det var noen fare. Men har virkelig ubehag i armen og den er skikkelig varm. Skal ringe lege i morgen om jeg ikke er bedre Anonymkode: c23fe...7e3 I fjor så gikk jeg et heftig stikk eller bitt bak på leggen, aner ikke hva det var. Tenkte først klegg, men så ble det hovent , varmt og rødt, og det spredte seg, det ble en svær blodfylt blemme. Det var vondt, det verket skikkelig. Legen min hadde aldri sett en sånn reaksjon før. Jeg tenker at du kan ha blitt stukket av noe helt annet enn mygg, men aner ikke hva. Anonymkode: 46bcb...650
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #8 Skrevet 26. juli 2020 Jeg.ble en gang stukket av noe som så ut som en mygg. Reaksjonen var annerledes, foten var vond og hoven. Jeg kunne ikke ta på skoen, siden foten hadde vokst til dobbel størrelse. En kur med antibiotika hjalp, smertene forsvant og hevelsen gikk ned. Jeg har aldri, hverken før eller siden hatt tilsvarende reaksjon på insektbitt. Jeg har lurt litt på om jeg ble bitt av en syk mygg. Anonymkode: 9bce1...65a
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #9 Skrevet 26. juli 2020 Takk alle men Det er vel ikke farlig siden jeg ikke føler meg syk på noen måte? Er ikke tungpustet eller noe Anonymkode: c23fe...7e3
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #10 Skrevet 26. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kan myggstikk gi smerter i hele armen og ikke bare der den har stukket? Jeg snakket med legevakten tidligere i dag og de sa bare jeg skulle avvente og se om jeg ble dårlig. At sterke reaksjoner etter stikk kommer spm oftest innen en halvtime, så de trodde ikke det var noen fare. Men har virkelig ubehag i armen og den er skikkelig varm. Skal ringe lege i morgen om jeg ikke er bedre Anonymkode: c23fe...7e3 Ja, det kan det. Jeg har heldigvis begynt å reagerer litt mindre på myggbitt, men har store deler av livet fått store hevelser. Typisk for meg var å få et myggbitt ved håndleddet og så bli hoven til albuen. Da jeg var litt yngre kunne jeg også bli hoven helt opp til skulderen. Ble da også varm og hoven, rød, noen ganger fikk jeg også små blodutredelser. Hevelsene kunne fortsette å øke i mange timer, noen ganger et døgn. Da ble armen også vond, det var spreng i den og den kunne bli delvis nummen om hevelsene klemte på nerver. Nå får jeg mindre hevelser enn tidligere, men får jeg 3-4 knottbitt eller myggbitt på samme tid får jeg ordentlig sykdomsfølelse (omtrent som influensa), og det sitter i i flere dager. MEN, jeg har hatt ganske ekstreme reaksjoner på mygg. Så lenge du ikke har hatt det slik før så tenker jeg at dette ikke er en "normalreaksjon". Du sier at du har snakket med legevakten tidligere i dag, men har du snakket med dem etter at armen ble så hoven og ubehaget og varmen økte? Hvis ikke ville jeg vurdert å ta en ny telefon til dem, siden dette ikke er normalt for deg. Anonymkode: d7fb2...bb1
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #11 Skrevet 26. juli 2020 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk alle men Det er vel ikke farlig siden jeg ikke føler meg syk på noen måte? Er ikke tungpustet eller noe Anonymkode: c23fe...7e3 Men hold øye med det og ikke vær redd for å ringe legevakten igjen hvis det trengs Anonymkode: 46bcb...650
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2020 #12 Skrevet 27. juli 2020 20 hours ago, Anonym bruker said: Hei. Holdt på å slå ett veldig høyt gress i dag. Da jeg var ferdig så jeg på armen at jeg hadde fått ett stikk. Det så egentlig ut som ett typisk myggstikk med en liten hevelse og akkurat der stiller var var huden litt lysere. Men jeg hovnet straks veldig opp og håndleddet mitt ble hovent og varmt. Nå i kveld har hevelsen flyttet på seg, nærmere albuen og jeg har ubehag /lette smerter i hele armen. Det klør ikke og selve stikkområdet er varmt og hovent. Kjenner nesten ut som jeg har falt og forslått med kraftig . Noen som vet? Anonymkode: c23fe...7e3 Flått kanskje? Anonymkode: e270a...32f
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2020 #13 Skrevet 27. juli 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Flått kanskje? Anonymkode: e270a...32f Gjør ett flåttbitt vondt? Har aldri hatt flått før så jeg aner ikke. Armen er varm, rød og veldig vond. Hjelper litt med smertestillende. Men det klør ikke i det hele tatt. Anonymkode: c23fe...7e3
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2020 #14 Skrevet 27. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Gjør ett flåttbitt vondt? Har aldri hatt flått før så jeg aner ikke. Armen er varm, rød og veldig vond. Hjelper litt med smertestillende. Men det klør ikke i det hele tatt. Anonymkode: c23fe...7e3 Tok du ikke kontakt med lege i dag? Du kan ha fått et bitt som har påført deg farlige bakterier. Kan være du trenger antibiotika! Få det sjekket så det ikke går over i blodforgiftning! Anonymkode: d7fb2...bb1
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2020 #15 Skrevet 27. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Gjør ett flåttbitt vondt? Har aldri hatt flått før så jeg aner ikke. Armen er varm, rød og veldig vond. Hjelper litt med smertestillende. Men det klør ikke i det hele tatt. Anonymkode: c23fe...7e3 Er den like ille enda? Har du ikke vært i kontakt med lege i dag? Anonymkode: 46bcb...650
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #16 Skrevet 28. juli 2020 11 hours ago, Anonym bruker said: Gjør ett flåttbitt vondt? Har aldri hatt flått før så jeg aner ikke. Armen er varm, rød og veldig vond. Hjelper litt med smertestillende. Men det klør ikke i det hele tatt. Anonymkode: c23fe...7e3 Jeg fikk veldig vondt, var veldig rød og fikk feber, jeg reagerer også på mygg, så reagerte ikke så mye,men til slutt måtte jeg gå, men var heldigvis ikke noe sykdommer i den flåtten,men hvis det er det du har bør du ta kontakt med legen så fort som mulig Anonymkode: e270a...32f
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #17 Skrevet 28. juli 2020 Slutt å si myggbitt. Mygga biter ikke, den stikker. Anonymkode: a4214...977
tante grusom master of law Skrevet 28. juli 2020 #18 Skrevet 28. juli 2020 Barna mine har begge blitt bitt av hoggorm i armen, og de har hatt lignende symptomer.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #19 Skrevet 28. juli 2020 2 timer siden, tante grusom master of law skrev: Barna mine har begge blitt bitt av hoggorm i armen, og de har hatt lignende symptomer. Ser du ikke bittet ganske godt da, eller kan det forveksles med stikk? Anonymkode: 46bcb...650
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #20 Skrevet 28. juli 2020 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ser du ikke bittet ganske godt da, eller kan det forveksles med stikk? Anonymkode: 46bcb...650 Du ser to små merker med noen millimeters avstand. De trenger ikke være veldig synlige. Anonymkode: 9d9bc...859
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå