Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #1 Skrevet 26. juli 2020 Jeg har blitt spurt om å være toastmaster i bryllupet til et familiemedlem. Men hva er egentlig oppgavene til en toastmaster? 🤔 Anonymkode: c8d08...c75
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #2 Skrevet 26. juli 2020 Da jeg var det hadde jeg ansvar for å introdusere talerne. Du har også ansvar for at talene ikke blir for lange, så jeg ba alle ta tiden på sin tale og gi beskjed til meg i god tid før dagen, legg på et par minutter, det går alltid kjappere når man øver alene Der jeg så at talene ble altfor lange ba jeg rett og slett folk om å kutte ned.( Svigerinna til venninna til bruden trenger ikke holde en tale på ti minutter) Jeg hadde også en liten inforunde på starten om nødutganger og litt om historien til bygget vi var i (hold det kort, og litt morsomt, folk er sultne). Ellers lagde jeg heftene med de sangene som skulle synges under middagen. Organiserte også et par leker utover kvelden Anonymkode: 7986d...be4
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #3 Skrevet 26. juli 2020 Det er kanskje den viktigste jobben i et bryllup og det er et enormt ansvar. Er toastmasteren dårlig kan det legge en demper på hele bryllupet. Toastmaster skal ha kontroll på «alt» og sørge for flyt i bryllupet. Presentasjon av talere, meny osv. Anonymkode: a6276...3c9
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #4 Skrevet 26. juli 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er kanskje den viktigste jobben i et bryllup og det er et enormt ansvar. Er toastmasteren dårlig kan det legge en demper på hele bryllupet. Toastmaster skal ha kontroll på «alt» og sørge for flyt i bryllupet. Presentasjon av talere, meny osv. Anonymkode: a6276...3c9 Dette! Det glemte jeg jo å skrive. Lover at jeg var mer organisert som toastmaster enn det virker som nå 🙈 Menyen skal presenteres, musikken likeså, du skal også vite når brudeparet ankommer lokalet og introdusere de som ektepar osv. Jeg ville googlet litt på nettet, det er mange gode tips der ute, og det finnes sjekklister for toastmastere, noe er litt utdatert, men det finner du ut av underveis Anonymkode: 7986d...be4
Himmel og hav Skrevet 26. juli 2020 #5 Skrevet 26. juli 2020 I tillegg til det over: holde kontakten med kjøkkenet slik at alle har noe i glasset når det skal skåles, at det ikke flyr serveringspersonale rundt under talene, at de rekker å servere alle og at alle får spise før du introduserer noen osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå