Gå til innhold

Tegnebrett, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter som snart blir 11 år og som ønsker seg tegnebrett. Hun bruker flere timer omtrent hver dag på å tegne eller male, så jeg tenker at det kan være en fin gave fordi hun da kan jobbe videre med tegninger på en annen måte i tillegg til vanlig tegning og maling, men jeg har null kunnskap selv. Noen som har erfaringer og vil dele litt? Hva er lurt å se etter? Spiller pris stor rolle når hun er så ung? Hun er ganske flink for alderen.

Anonymkode: 55449...16c

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144405579-tegnebrett-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har egentlig null peiling, men har vokst opp med en pappa som er arkitekt. Vi arvet og fikk noen brett av han som han ikke brukte lenger og vi likte spesielt godt at det var klyper man kunne feste arkene med og sånne "skinner" til å feste linjaler i. 

Men jeg har ikke peiling på vanlig tegning altså. 

Anonymkode: 13743...593

Det holder med et lite tegnebrett, sånn som dette. Jeg har mer erfaring med nettbrett som er PC, som har slikt "innebygget". Jeg hadde en HP tx1000 når det kom ut. Mange år siden. Asus P121. HP TX2. Med en lang rekke flere. Men det er noe annet. Du trenger ikke noe mer enn dette, for disse er veldig nøyaktige, gode å bruke, har massevis av muligheter, og koster ikke all verdens. Får heller se på noe dyrere når hun er blitt større og blitt vant med å bruke tegnebrett.

Disse har altså sånn at de føler hvor hardt en trykker når en tegner... mye av muligheter.

https://www.komplett.no/product/989955/datautstyr/pc-tilbehoer/tegnebrett/tegnebrett/wacom-intuos-small-tegnebrett

Anonymkode: 50372...264

• 1 år senere...

Jeg har en gammel XP-Pen drawing pad , (modell: Deco 01, A4 str) og den er super - kan anbefale XP-Pen på det sterkeste - enkel å bruke er den også! Har dessverre ikke prøvd de nyere modellene (min er 3-4år) - men XP-Pen generelt er bra.

https://www.storexppen.eu/articles/7-beste-billig-xppen-digitalt-tegnebrett-og-tegneskjerm-for-nybegynnere.html

Endret av dasaobi

Vår datter er lik som din, og ønsket seg også tegnebrett. Etter en del undersøkelser og innspill fra hennes forventinger, innså vi likevel at vanlig tegnebrett ikke ble rett løsning. De må kobles opp mot PC og datteren vår ville gjerne av og til sitte i sofaen osv også. De som var helt frie, ble voldsomt dyre. Til slutt endte vi opp med å kjøpe en Samsung Tab (8?) med tegnepenn. Den var ikke akkurat billig den heller, men til gjengjeld hadde den alle ønskelige funksjoner + at hun kan bruke den som et vanlig nettbrett også. Hun fikk den for 1,5 år siden og bruker den fortsatt flere timer hver dag. Nå har hun avansert fra å bare tegne, til å sette sammen filmer med ting hun selv tegner. Hun er 12 år. Hun maler for øvrig også på lerret utenom. 

Anonymkode: 52ab0...1d4

Annonse

Jeg ville kjøpt en iPad og kjøpt appen Procreate. Hvis du vil bruke litt mer penger anbefaler jeg en kamvas pro 16. Mye enklere og gøyere når man kan tegne på en skjerm. Har prøvd sånne Wacom tegnebrett flere ganger og de er unøyaktige og vanskelig å bruke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...