Gå til innhold

Samboeren vil ikke jeg skal klippe meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi ble sammen hadde jeg halvlangt hår som ikke nådde helt ned til skuldrene en gang. Han skrøt flere ganger av hvor fint langt hår er og ville jeg skulle spare det til lengre. Jo lengre det blir jo mindre trives jeg. Har i tillegg lagt inn noen striper og det blir så inni granskogen flokete når jeg vasker det. Orker dermed ikke vaske oftere enn en gang eller to i uken. 

Har så lyst til å få det klipt bort. Googler etter korte fikse frisyrer og tror jeg vil kle det. Men samboeren sier NEI 🤨 

Jeg vet jeg kan bestemme selv, og han har jo til nød sagt de ordene selv også, men vet han blir sur og vil kanskje miste lysten på meg. 

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 2b160...e71

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg ville klipt meg. Du går vel ikke i klær han liker som du selv mistrives i? 

Anonymkode: 0ba47...59a

Skrevet

Jeg hadde klippet håret og dumpa dusten.

Skrevet

Hadde klippet meg bare på trass! 

Anonymkode: fab85...d4a

Skrevet

Han sier nei? Han har vel absolutt ingenting med hvordan du ønsker å ha håret ditt?

Skrevet

Mannen min foretrekker at jeg har langt blondt hår. Det betyr ikke at jeg ikke eksperimenter med andre frisyrer og farger. Har hatt langt hår, kort hår, blondt hår, brunt hår, rødt hår, rosa hår. Han er jo ikke mindre glad i meg selv om jeg ikke alltid har langt blondt hår😀

Anonymkode: c7fcf...024

Annonse

Skrevet

Han mister lysten på deg? Han tenker ikke over at kontrollerende og sur mann er noe av det minst sexy som finnes?

Skrevet

Jeg ville klipt meg. Regner med det er deg som person han liker, ikke håret ditt. Om så er tilfelle, good riddance. 

Anonymkode: c1b23...a48

Skrevet

Jeg hadde klipt meg

Anonymkode: a7a04...8c4

Skrevet

Elsker han deg eller elsker han håret? Elsker han håret får han bare få seg langt hår selv. Elsker han deg er håret irrelevant. Håret er ikke deg. Du er fortsatt deg om du klipper deg, eller om du så mister alt hår. Da er du fortsatt deg. Elsker han deg eller elsker han håret?

Anonymkode: 4f6c4...e72

Skrevet

Han elsker meg visstnok, men har sine fikse ideer. Opplevde å høre damer skal ha langt hår i datingtiden min før ham også. Så flere har sagt til meg at det må jeg ha. Er visst mer sexy og kvinnelig. 

Men er som sagt lei, og tenker at plutselig bare gjør jeg det. Vil han ikke ha meg da så får han droppe meg 🤭

Skrevet

Du hadde jo kort hår da dere møttes og han falt for deg? Hadde han ikke lyst på deg da?

Anonymkode: 08b99...682

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Han elsker meg visstnok, men har sine fikse ideer. Opplevde å høre damer skal ha langt hår i datingtiden min før ham også. Så flere har sagt til meg at det må jeg ha. Er visst mer sexy og kvinnelig. 

Men er som sagt lei, og tenker at plutselig bare gjør jeg det. Vil han ikke ha meg da så får han droppe meg 🤭

Man har jo lov å ha preferanser, men de kan ikke komme som krav. 

Hva tenker han om at du ønsker at han skal ha langt hår/skjegg/tatovering/muskler/lange negler osv? Ting han ikke vil trives med, men som er en forutsetning for at du vil være sammen med han?

Annonse

Skrevet

Barbermaskinen hadde jeg funnet frem. Ingen skal bestemme hvordan jeg har håret mitt

Anonymkode: 4b57d...048

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barbermaskinen hadde jeg funnet frem. Ingen skal bestemme hvordan jeg har håret mitt

Anonymkode: 4b57d...048

Hehe satt og tenkte på å gjøre "en Britney Spears" en kveld jeg skulle børste ut flokene etter en vask 😆

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du hadde jo kort hår da dere møttes og han falt for deg? Hadde han ikke lyst på deg da?

Anonymkode: 08b99...682

Halvlangt. Han hadde veldig lyst på meg da ja 😛 Nå har jeg lyst til å klippe litt kortere. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hadde klippet meg bare på trass! 

Anonymkode: fab85...d4a

Dette! Samboeren liker ikke at jeg farger håret og at jeg bruker øredobber. Guess what, jeg fikser håret og bruker øredobber for min egen del, og mister han lysten på meg for det så mister jeg lysten tilbake!

Anonymkode: a2806...eb7

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Da vi ble sammen hadde jeg halvlangt hår som ikke nådde helt ned til skuldrene en gang. Han skrøt flere ganger av hvor fint langt hår er og ville jeg skulle spare det til lengre. Jo lengre det blir jo mindre trives jeg. Har i tillegg lagt inn noen striper og det blir så inni granskogen flokete når jeg vasker det. Orker dermed ikke vaske oftere enn en gang eller to i uken. 

Har så lyst til å få det klipt bort. Googler etter korte fikse frisyrer og tror jeg vil kle det. Men samboeren sier NEI 🤨 

Jeg vet jeg kan bestemme selv, og han har jo til nød sagt de ordene selv også, men vet han blir sur og vil kanskje miste lysten på meg. 

Hva ville dere gjort? 

Ditt hår og du bestemmer, det er ikke hans sak

Anonymkode: 89075...a74

Skrevet

Jeg tror jeg hadde klipt håret til ca. samme lengde du hadde da dere møttes. Og så kan du heller ta det kortere etterhvert. Virker som om det blir for stor forandring for ham om du går fra virkelig langt til kort-kort ;)

Anonymkode: ab836...b43

Skrevet
7 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Hva tenker han om at du ønsker at han skal ha langt hår/skjegg/tatovering/muskler/lange negler osv? Ting han ikke vil trives med, men som er en forutsetning for at du vil være sammen med han?

Nå må du ikke blande sammen da...

At en mann sier ifra om hvordan han vil at kjæresten skal kle seg/ha håret er manssjåvistisk. Helt på sin plass at de fleste innleggene foreslår å klippe seg og noen til og med flytte fra mannen.

At en kvinne sier ifra om hvordan hun vil at kjæresten skal kle seg/ha håret/skjegget er for alles beste. Alle kvinner jeg kjenner har svært god kontroll på hvordan mannen kler/klipper seg.

Anonymkode: eb2c2...c6c

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At en mann sier ifra om hvordan han vil at kjæresten skal kle seg/ha håret er manssjåvistisk. Helt på sin plass at de fleste innleggene foreslår å klippe seg og noen til og med flytte fra mannen.

At en kvinne sier ifra om hvordan hun vil at kjæresten skal kle seg/ha håret/skjegget er for alles beste. Alle kvinner jeg kjenner har svært god kontroll på hvordan mannen kler/klipper seg.

Tull! Bortsett fra én mann jeg var sammen med en gang som så minst 20 år eldre enn han var med skjegg, så har jeg aldri brydd meg.

Har aldri lagt meg borti hvordan noen av de jeg har vært sammen med har kledd seg eller klipt seg, og jeg vet ikke om noen av mine venninner som gjør det heller. Noen har menn som ikke bryr seg og som selv kjøper litt for sjelden klær, der tar damene av og til ansvar for å kjøpe inn et par plagg i ny og ne, men de vet jo at mennene deres setter pris på det fordi de da slipper å tenke på det selv eller gå i butikker.

Har du vurdert å bytte miljø?

Anonymkode: ab836...b43

Skrevet

Gåe litt mot strømmen her. Mannen min vil heller ikke at jeg skal klippe meg. Han liker rett og slett ikke kort hår på damer og spesielt Ikke når man bikker midten av 30-årene. Han liker at det er langt og fint. Jeg klipper tuppene en eller to ganger i året og har det for det meste oppsatt. Har nå hår til midten av korsryggen og det er faktisk ganske ålreit å ha langt hår. Det er mer kledelig det enn kort på undertegnede, men dette er forskjellig fra person til person. Du får be samboeren din gre ut alle flokene med tangle teezer så blir det glatt og fint. Jeg bruker argan oil shampoo, balsam i nederste halvdel av håret  i tillegg til hårolje nederste halvdel i håndkletørt hår. Bruker deretter børsten eller hårføner og børste. Vasker 1-2 ganger i uken og bruker batiste tørrshampoo mellom ved behov. Du bestemmer over ditt eget hår og gjør det du vil, men om han virkelig liker den delen av deg så kanskje det kan være greit å vurdere lengden kanskje?

Anonymkode: 07c7f...b0e

Skrevet
10 hours ago, Anonym bruker said:

Hva ville dere gjort? 

Vet du ikke selv hva du skal gjøre? Siden du må spørre på ett forum? Hvor mange år er du? Kan du ikke bestemme over deg selv? Hva hadde du sagt til din samboer om han ønsket og forandre seg på en måte som du ikke hadde likt da? 

Anonymkode: ad92a...23a

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da har du en ganske annen type omgangskrets enn meg. 

Skrevet

Hadde bestilt frisørtime til uka og klipt meg! 

Jeg har hatt langt hår, kort hår, striper, kort lugg, lang lugg, bob... Nå har jeg halvlangt til skuldrene.
Uansett hvilken frisyre så har jeg aldri fått noen negativ kommentar eller fått høre om langt eller kort er finest på damer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...