Gå til innhold

Tusenfryd i disse dager og noen som kan anbefale ting å gjøre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal reise med min 15 åring til oslo neste uke. Hadde planlagt en tur til tusenfryd men er blitt så usikker etter å ha lest om minst 1 time kø på hver eneste karusell og ofte opp mot 2 timer og. Husker ikke hvor jeg leste det. Men er det noen som har vært der nylig og kan fortelle litt om hvordan det var. Og så lurer jeg på om det er noe annet dere kan anbefale. Vi tenker å ta turen til frognerparken og ekebergsletta. Skal prøve vr gamezone (eller hva det nå heter) og escaperoom. Noe annet? vi skal være der fra tirsdag 28.07 til mandag 03.08.

Anonymkode: bb9bf...723

Skrevet

Festningen er fin, særlig om dere tar en guidet runde og får med dere fangehull osv. Den er massiv, og imponerende, den ble tross alt bygget lenge før man hadde maskiner til å hjelpe seg med å løfte steinene... 

Ellers er reptilparken fin om han liker sånt. 

En is på Aker brygge må man selvfølgelig ha. 

Fra Aker brygge går også båtene ut til øyene, ta en rundtur eller gå av på en av øyene og bli en stund. 

Jeg hadde droppet tusenfryd i år, men har da ikke vært der selv. Bare hørt hva andre sier... Les anmeldelsene på Facebooksiden deres ihvertfall. 

Anonymkode: ac992...673

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Festningen er fin, særlig om dere tar en guidet runde og får med dere fangehull osv. Den er massiv, og imponerende, den ble tross alt bygget lenge før man hadde maskiner til å hjelpe seg med å løfte steinene... 

Ellers er reptilparken fin om han liker sånt. 

En is på Aker brygge må man selvfølgelig ha. 

Fra Aker brygge går også båtene ut til øyene, ta en rundtur eller gå av på en av øyene og bli en stund. 

Jeg hadde droppet tusenfryd i år, men har da ikke vært der selv. Bare hørt hva andre sier... Les anmeldelsene på Facebooksiden deres ihvertfall. 

Takk for flotte tips. Aker brygge er et must. Vi skal bo like ved så tenkte å være der ofte, litt sånn innimellom tingene vi gjør. Festningen ble jeg veldig interessert i, det skal jeg sjekke ut, han liker sånne ting. Reptilpark visste jeg ikke oslo har så det vil han sikkert. Ja, jeg så det var noe som het 2 timers fjordcruise, er det det samme som du mener?

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for flotte tips. Aker brygge er et must. Vi skal bo like ved så tenkte å være der ofte, litt sånn innimellom tingene vi gjør. Festningen ble jeg veldig interessert i, det skal jeg sjekke ut, han liker sånne ting. Reptilpark visste jeg ikke oslo har så det vil han sikkert. Ja, jeg så det var noe som het 2 timers fjordcruise, er det det samme som du mener?

Festningen ligger rett ved Aker brygge, og er kjempespennende om man liker litt historisk sus 😊

https://www.visitoslo.com/no/produkt/?tlp=2978773&name=Akershus-festning

Når det gjelder skjærgården så er det flere muligheter, og et totimers cruise er sikkert fint. Deilig å komme seg ut på vannet litt. 

Skrevet

Vi var på Tusenfryd i juni, og opplevde ikke mer kø enn normalt, tenkte heller det var litt mindre, men det er sikkert mer i fellesferie. Merk at man må bestille billett på forhånd, fordi det er begrenset antall de slipper inn. Det er mange strender i Oslo og kort vei til marka med gåturer. Eller hva med sykkeltur+bad på Bygdøy? Hvis dere liker bading kan det kanskje også være morsomt å prøve flytende badstu, for eksempel Kok. Sjekk også ut utleie av sup, evnt kajakk. Jeg tror de leier ut ved Aker brygge. Tidligere har de også leid ut gammeldagse robåter ved Sørenga, men jeg vet ikke om det er operativt i år. Jeg vil også anbefale Fangene på Fortet i Nydalen, det er veldig gøy og perfekt for en tenåring. Hvis dere vil ut til øyene anbefaler jeg vanlig rutebåt, for eksempel til Hovedøya. 

Skrevet

For en regnværsdag vil jeg også foreslå Snø (innendørs skianlegg) og trampolinepark. 

Skrevet

Vi var på tusenfryd på onsdag, og jeg har aldri opplevd at det har vært så lite kø der. Vi har årskort så vi er der normalt sett 1-2 ganger i mnd. På noen av de største attraksjonene er det selvfølgelig en del kø, men det er det når alt er normalt også. Det var helt fantastisk der nå, man slapp jo å gå og stå i kø uansett hva man hadde lyst til.

Anonymkode: b6c8c...dbb

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Festningen ligger rett ved Aker brygge, og er kjempespennende om man liker litt historisk sus 😊

https://www.visitoslo.com/no/produkt/?tlp=2978773&name=Akershus-festning

Når det gjelder skjærgården så er det flere muligheter, og et totimers cruise er sikkert fint. Deilig å komme seg ut på vannet litt. 

Det ligger så nærme ja, da blir det festningen på oss 🙂

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi var på tusenfryd på onsdag, og jeg har aldri opplevd at det har vært så lite kø der. Vi har årskort så vi er der normalt sett 1-2 ganger i mnd. På noen av de største attraksjonene er det selvfølgelig en del kø, men det er det når alt er normalt også. Det var helt fantastisk der nå, man slapp jo å gå og stå i kø uansett hva man hadde lyst til.

Anonymkode: b6c8c...dbb

Åja, kanskje vi prøver da. Visste ikke at vi måtte bestille billetter på forhånd, så takk for opplysningen 🙂

Skrevet

Var på tusenfryd i forrige uke, mye mindre kø enn normalt😄

Anonymkode: 60634...2d9

Skrevet

Spise på Oslo street food, Nodee Sky og muligens også Pincho Nation. Rusle langs elva nedover fra Sagene. 

Anonymkode: 2bfeb...5df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...