Gå til innhold

Noen med greie på fjellsko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha nye fjellsko. Går i fjellet mellom 1-3 mil per tur, dagsturer stort sett.

Hva er en god fjellsko? Lønner det seg å kjøpe fjellsko som er et nummer større enn det man vanligvis bruker i sko? Jeg går såpass langt at det blir naturlig mye nedover også og har erfart at de jeg bruker i dag virker for små når jeg går nedover lenge...

Noen som har tips?

Anonymkode: 7cc04...697

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg sverger til Salamon sine, de kommer i halve størrelser og jeg kjøper dem i en halv størrelse for store

Anonymkode: b490f...6f1

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sverger til Salamon sine, de kommer i halve størrelser og jeg kjøper dem i en halv størrelse for store

Har du link til noen gode?

Skrevet

Brukt mye fjellsko. Og bank i bordet. Det merket jeg aldri har trengt å gå inn nevneverdig for å unngå gnagsår er asolo. Det er den ultimate fjellskoen for meg. 

Anonymkode: 5a64f...041

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du link til noen gode?

Det kommer helt an på foten din, skal du ha noen godt må du prøve de forskjellige modellene og finne den som passer deg

Annonse

Skrevet

Elsker mine Hooka Kaha. Behageligste fjellskoene jeg noen gang har hatt. Veldig gode såler som sitter godt. Men om du går mye i steinur kan de kanskje bli litt slappe rundt anklene. 
Har også et par Alfa queen. Mer tradisjonell fjellsko. 

Anonymkode: 7123f...494

Skrevet

Går MYE ute i alt slags terreng både i jobb og privat. Har hatt alfa «walking queen» fjellstøvel i 10 år og kjøpte meg nettopp nyei år. Fantastisk sko, både passform, støtte og kvalitet!

Anonymkode: f92b1...c4f

Skrevet
Skrevet

Jeg bruker Crispi til typiske fjellturer med mye steinur. Turer hvor man trenger god ankelstøtte.

fon enklere turer på sti buler jeg Hoka eller Salemon. Til klatring og Via ferrata bør man ha sko med vibram såle

Anonymkode: 4b153...c94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...