Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #1 Skrevet 22. juli 2020 Skal ha ny bil, men burde jeg velge hybridbil eller elektrisk? Hva hadde dere valgt? Anonymkode: 881c7...331
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #2 Skrevet 22. juli 2020 Elektrisk gir deg gratis bompengepassering og bruk av kollektivfelt. Hybrid gir deg frihet fra å stoppe for å lade i 45 minutter før du kjører videre, over lange avstander. Jeg har bil, men hadde jeg valgt bil idag ville jeg ha valgt hybrid, en spesifik hybrid til og med. Men jeg bor på landet, langt ute på bygda, hvor jeg ikke trenger å bekymre meg for bompenger. Til gjengjeld trenger jeg å bekymre meg for lange og store avstander, noe som betyr mye lading. Anonymkode: 6d6a8...4f9
Blop Skrevet 22. juli 2020 #3 Skrevet 22. juli 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Elektrisk gir deg gratis bompengepassering og bruk av kollektivfelt. Hybrid gir deg frihet fra å stoppe for å lade i 45 minutter før du kjører videre, over lange avstander. Jeg har bil, men hadde jeg valgt bil idag ville jeg ha valgt hybrid, en spesifik hybrid til og med. Men jeg bor på landet, langt ute på bygda, hvor jeg ikke trenger å bekymre meg for bompenger. Til gjengjeld trenger jeg å bekymre meg for lange og store avstander, noe som betyr mye lading. Anonymkode: 6d6a8...4f9 Ikke nå lenger. Det er redusert pris men ikke gratis.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #4 Skrevet 22. juli 2020 Vi har valgt to elektriske nå, men så poppet det opp en bomstasjon mellom oss og, vel ... alt(!) for omtrent et år siden, så det lønner seg veldig for oss. Jeg kan ikke en gang hente en syk unge på skolen uten å måtte betale bompenger, sukk. Og ja, er for langt å gå om man er syk (nesten 2 km). Anonymkode: 0e16c...78c
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #6 Skrevet 22. juli 2020 Vi har en av hver. Elbilen er alltid førstevalget bortsett fra på langturer. Da er komfort og fremkommelighet viktig. Hadde aldri giddet det ladestyret på langtur. Har jo vært ventetid på flere timer på enkelte ladestasjoner i sommer. Anonymkode: ec932...bce
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #7 Skrevet 22. juli 2020 Elektrisk såfremt det er Tesla. Alle andre har ikke godt nok utbygget ladenettverk. Kjører du bare i nærområdet kan du velge annet elektrisk. Jeg har også sett mange i utrolig lange ladekøer (ikke Tesla- der har det gått smidig). Hybrid om du kjører langt og alternativet er andre elektriske biler uten utbygd nettverk. Anonymkode: c2e3d...7e2
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #8 Skrevet 22. juli 2020 Har prøvd el-bil, men måtte dessverre kaste inn håndkleet og kjøpe hybrid. Men jeg fant at jeg ikke lever et liv som er forenlig med el-bil. Har for mange lange kjøreetapper på folketomme strekninger der systemet er dårlig utbygd. Og jeg har et gammelt hus; der jeg ikke hadde gode lademuligheter. Ladet kun ute på ladestasjon. Hvis jeg skulle gjøre det hjemme, måtte jeg legge om hele det elektriske anlegget og sikringsboksen. Legge opp nye kurser osv. Det ville koste over 30.000, sa elektrikeren. Så med tungt hjerte solgte jeg den. Trives med hybrid nå, men jeg savner el-bilen min innimellom. Anonymkode: a9179...362
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #9 Skrevet 23. juli 2020 Vi har hybrid og er veldig fornøyd med den. Kjører på strøm i hverdagen og har bensin i bakhånd når vi skal på langtur. vi har Mitsubishi outlander. Anonymkode: 5f815...e64
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #10 Skrevet 23. juli 2020 Vi har nettopp bestilt elbil. Hadde nok heller kjøpt hybrid dersom de hadde samme fordeler som elbiler og dessuten var litt billigere. Anonymkode: cb44b...072
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #11 Skrevet 23. juli 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi har hybrid og er veldig fornøyd med den. Kjører på strøm i hverdagen og har bensin i bakhånd når vi skal på langtur. vi har Mitsubishi outlander. Anonymkode: 5f815...e64 Hvor lang rekkevidde har den? Fungerer det greit? Anonymkode: 881c7...331
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #12 Skrevet 23. juli 2020 Hvilken elbil valgte dere da? Koster det ikke mye å få installert ladestasjon hjemme? Anonymkode: 881c7...331
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #13 Skrevet 23. juli 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvilken elbil valgte dere da? Koster det ikke mye å få installert ladestasjon hjemme? Anonymkode: 881c7...331 Spør du meg? Vi har kjøpt Peugeot e2008. Hjemmeladeren vil koste rundt 10.000 kr ferdig montert (har fått pristilbud fra elektriker som har jobbet på huset). Anonymkode: cb44b...072
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #14 Skrevet 23. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvilken elbil valgte dere da? Koster det ikke mye å få installert ladestasjon hjemme? Anonymkode: 881c7...331 Vi har en Hyundai Ionic og får en Mercedes snart. Begge har god rekkevidde, spesielt den siste. Vi fikk installert ladestasjon for 8000 kr. Anonymkode: 0e16c...78c
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #15 Skrevet 23. juli 2020 Ladbar hybrid (plugin-hybrid). vi har en Prius PlugIn og den er en elbil i det daglige, fordi den har 50km rekkevidde på batteriet. Men når vi kjører langt kjører den blandet, og den bruker 0,2 liter på mila ❤️❤️❤️ fantastisk. ELSKER den. Vi har 2020-modellen så den har 3 seter bak. Våre to små sitter perfekt i barnesetene sine baki. Har hørt at andre som har den fyller bensintanken én gang i året ca. Vi har bare fylt vår én gang hittil Vi hadde en elbil før men fikk rekkeviddeangst, det var ikke noe særlig med alle ladestoppene med to små barn, og dessuten var bagasjerommet alt for smått for oss. Så nå skal vi ha den ladbare hybriden noen år, også blir det sikkert elbil igjen neste gang, tipper at rekkevidden har blitt bedre og utvalget bedre om 5-10 år Anonymkode: c4864...44f
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #16 Skrevet 23. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvor lang rekkevidde har den? Fungerer det greit? Anonymkode: 881c7...331 Den har ca 50km rekkevidde på strøm. Kjører el i det daglige og den bruker lite bensin på langkjøring. I tillegg har den firhjulstrekk og det trenger vi her vi bor på vinteren. Anonymkode: 5f815...e64
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #17 Skrevet 23. juli 2020 Jeg trenger ny bil og er kjempe usikker selv på om elbil eller hybrid er det riktige valget for meg. Lader har jeg i carporten min, så det er minste problemet. Men kjedelig å måtte stå i kø på bensinstasjonene for å lade, når man er på langtur. Anonymkode: 2e040...245
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #18 Skrevet 23. juli 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg trenger ny bil og er kjempe usikker selv på om elbil eller hybrid er det riktige valget for meg. Lader har jeg i carporten min, så det er minste problemet. Men kjedelig å måtte stå i kø på bensinstasjonene for å lade, når man er på langtur. Anonymkode: 2e040...245 Det kommer an på hvilken bil og hvor lang langtur. I den vi snart får, kan vi kjøre Bergen-Ålesund uten å lade, og trenger bare ett kort ladestopp Bergen-Oslo (og på det strekket bør man stoppe litt uansett). Er flere biler som har rekkevidde på over 400 km nå, også billigere modeller. Anonymkode: 0e16c...78c
Lille_vifte Skrevet 23. juli 2020 #19 Skrevet 23. juli 2020 Jeg gikk til innkjøp av en fullelektrisk bil. Gikk for 4-hjulstrekk med rekkevidde på 400 km. Jeg er SÅ fornøyd! Vi er en familie på 4, to voksne og to barn. Hvis jeg skal være kritisk, må jeg påpeke at bagasjerommet er noe lite når vi må ha barnevogn med bag til, den bruker lang tid på lading hjemme og den er dyr i innkjøp/forsikring. Likevel har regnestykket i hverdagen endret seg veldig når vi ikke må fylle drivstoff. Men min tidligere bil brukte 0.8 liter på mila, bensin i tillegg, dette koster fort 3000 i drivstoff i mnd. Vi kjører 4-6 mil minst per dag. Hadde gått for elbil! Ladenettet er virkelig ikke så dårlig utbygget som mange vil ha det til!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #20 Skrevet 23. juli 2020 Vi kjører Tesla. Har vært på Norgesferie nå, ladet tre ganger mellom Trondheim og Sørlandet. Ikke en eneste gang stod vi i ladekø. Elektrisk (les: Tesla) er en fantastisk opplevelse og masse fordeler. Deilig å kjøre, laaang rekkevidde (og herlige 20-minutters ladepauser med innlagt lunsj) og flott komfort. Så har du hybrid😂 Vi måtte leie en i noen dager da den andre bilen (ikke Teslaen) vår var på verksted. Det var en ny Toyota hybrid. Fytti grisen for en forferdelig kjøreopplevelse!!! Den elendige bittelille og svake el-motoren slår inn og ut i tide og utide. Kjører i rundt 60km/t opplever du at bilen veksler mellom el og bensinmotor, rykker og napper, lager rare lyder. Vi spurte om bilen skulle være sånn da vi leverte den tilbake, og fyren bare nikket og flirte gjenkjennende. Har i ettertid hørt at hybridbiler kun kjøpes av de med null peiling på hvordan en skikkelig god bil skal være. Men det finnes nok av dem, da! Anonymkode: 95e76...7a2
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #21 Skrevet 23. juli 2020 Vi har to elektriske, leaf som bil nr.2, tesla long range som familiebil, langturer mm. Fullelektrisk dekker alle våre behov. Anonymkode: bedf6...771
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #22 Skrevet 23. juli 2020 Har nettopp kjørt Trondheim - Porsgrunn t/r i sommer med el-bil. Null stress 👍 Skal man på lengre turer legger man inn et stopp eller to underveis uansett. Ingen ladekøer og masse lademuligheter. Hjemmelader er et must, da. Det er bare å innrette seg. Min lille Hyundai kona (ingen stor familiebil riktignok) går 45 mil, og foreløpig gratis i bomringen her oppe. Anonymkode: 7813f...c80
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #23 Skrevet 24. juli 2020 Vi he to elbiler; en Leaf og en Etron. Er superfornøyd med begge. Leafen har kort rekkeviddeforlenger brukes bare til kjøring i nærområdet. Etron’en har vi brukt på bilferie i sommer. Eneste stedet med ladekø var Geiranger. Her var det bare en hurtiglder. Hjemme hurtigladere vi aldri. Lader sakte på jobb eller hjemme- det holder i massevis😀 Anonymkode: 53896...a8e
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2020 #24 Skrevet 25. juli 2020 Hybridbiler er vel tyngre da de må ha begge deler. Jeg har fått anbefalt å velge enten eller selv om vi også vurderer hybrid. Ellers blir det Tesla om vi velger elbil. Anonymkode: 1d62b...1be
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2020 #25 Skrevet 25. juli 2020 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hybridbiler er vel tyngre da de må ha begge deler. Jeg har fått anbefalt å velge enten eller selv om vi også vurderer hybrid. Ellers blir det Tesla om vi velger elbil. Anonymkode: 1d62b...1be Gjør det noe om den er tyngre da? Anonymkode: ac125...d84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå