Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #1 Skrevet 19. juli 2020 Skal selvsagt ta kontakt med lege etterhvert, men akkurat nå er jeg på hyttetur langt inni huttiheite. Kunne ringt legevakten i dag, men valgte å ikke gjøre det. Håper at det kan vente med legebesøk til onsdag? 🤔 Har slitt lenge med tilbakevendende bakteriell vaginose. Fikk (igjen) respept på Dalacin. Et år siden sist. Tok siste av 3 vagitorier i gårkveld. Jeg har merket en endring ca den siste uken, men i dag har vært helt grusom. Jeg klør som besatt rundt skjedeåpning og nesten litt innover. Men ikke hele tiden. Kun ved dobesøk kjenner jeg at jeg bare må «klø» litt i det jeg tørker meg. Ellers nesten litt sånn der svak, «brennende» følelse. Jeg har masse (!) gul, skikkelig vannaktig, utflod. Det kan nesten virke som om jeg tisser på meg. Det bare renner og renner. Tok på et vanlig libress truseinnlegg. Det måtte skiftes etter en time eller to. Da var det helt vått, og gult på farge. Hva i alle dager skjer? Anonymkode: 520fc...f74
Elizabeth Skrevet 19. juli 2020 #2 Skrevet 19. juli 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skal selvsagt ta kontakt med lege etterhvert, men akkurat nå er jeg på hyttetur langt inni huttiheite. Kunne ringt legevakten i dag, men valgte å ikke gjøre det. Håper at det kan vente med legebesøk til onsdag? 🤔 Har slitt lenge med tilbakevendende bakteriell vaginose. Fikk (igjen) respept på Dalacin. Et år siden sist. Tok siste av 3 vagitorier i gårkveld. Jeg har merket en endring ca den siste uken, men i dag har vært helt grusom. Jeg klør som besatt rundt skjedeåpning og nesten litt innover. Men ikke hele tiden. Kun ved dobesøk kjenner jeg at jeg bare må «klø» litt i det jeg tørker meg. Ellers nesten litt sånn der svak, «brennende» følelse. Jeg har masse (!) gul, skikkelig vannaktig, utflod. Det kan nesten virke som om jeg tisser på meg. Det bare renner og renner. Tok på et vanlig libress truseinnlegg. Det måtte skiftes etter en time eller to. Da var det helt vått, og gult på farge. Hva i alle dager skjer? Anonymkode: 520fc...f74 Hvordan vasker du deg? Går utifra at du ikke bruker såpe?
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #4 Skrevet 20. juli 2020 Ring legen og få resept på Diflucan,det er en kapsel du svelger. Mye mer effektivt en Canesten. Du få den også reseptfritt på apotek, men da koster den over 200,- for en. Får du resept får du 4 kapsler av synonympreperatet for ca 60,- Anonymkode: 872b0...d11
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #5 Skrevet 20. juli 2020 Høres ut som sopp, ja. Kraftig også. Er enig med hun over om å be om resept på Diflucan, mye bedre enn canesten og andre slike vaginalkapsler og kremer. Ellers så er det noen andre ting som er viktig. Du må aldri bruke såpe i underlivet, bare bomullstruser, alltid gå på toalettet etter sex, og mannen din (hvis du har det) må også behandles samtidig som deg. En god del menn får ikke symptomer på sopp, og derfor ender de opp med å smitte kvinnen på nytt og på nytt uten å vite om det. Så dersom du har fast partner, bør alltid denne også få behandling. Anonymkode: 65ab0...429
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #6 Skrevet 20. juli 2020 Tusen takk for fine svar. Jeg hadde googlet litt, men følte ikke helt det stemte med sopp, vannaktig utflod og kløe i skjedeåpning...? Jeg vet at det er ganske vanlig med sopp i etterkant av en antibiotikakur, men følte at sopp ble beskrevet litt annerledes på nettet. Med tykk utflod og kløe på ytre kjønnslepper. Var litt «redd» for å prøve soppkur dersom det var feil. Men pyttsann. Nå har jeg tatt en Diflucan. Noen idé om når den bør begynne å virke? 🤔 Anonymkode: 520fc...f74
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #7 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for fine svar. Jeg hadde googlet litt, men følte ikke helt det stemte med sopp, vannaktig utflod og kløe i skjedeåpning...? Jeg vet at det er ganske vanlig med sopp i etterkant av en antibiotikakur, men følte at sopp ble beskrevet litt annerledes på nettet. Med tykk utflod og kløe på ytre kjønnslepper. Var litt «redd» for å prøve soppkur dersom det var feil. Men pyttsann. Nå har jeg tatt en Diflucan. Noen idé om når den bør begynne å virke? 🤔 Anonymkode: 520fc...f74 Du bør merke bedring etter et par dager, gjør du ikke det er det noe annet. Noen trenger en kapsel til etter en uke hvis ikke det er blitt helt bra. Anonymkode: 872b0...d11
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #8 Skrevet 20. juli 2020 Å herlighet! Jeg har akkurat det samme😱 Helt likt som du beskriver, bare at min væske er blank og ikke så kraftig som din. Har selv lurt på hva dette er! Men lukter det du har? Mitt lukter ingenting og det skal vel lukte fisk hvis det er bakteriell vaginose? Trodde forøvrig også at hvis det var sopp (som noen her sier) så skulle det være litt klumpete og som cottage cheese, men her er det tyntflytende. Høres ut som det du har også er det? Uansett, hvis det er sopp så får man kjøpt Diflucan reseptfritt. Det er leeenge siden det ble slutt på resept på den😊 Hold meg gjerne oppdatert på hva legen sier. Anonymkode: 6ba60...f1f
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #9 Skrevet 20. juli 2020 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Sopp, sikkert. Anonymkode: 9da2a...cdc Sopp gir ikke slik utflod. Sopputflod er hvit og tykk. Anonymkode: 409ed...d2b
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #10 Skrevet 20. juli 2020 Det der hadde jeg fått testet hos lege. Anonymkode: 409ed...d2b
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #11 Skrevet 20. juli 2020 Jeg følte meg litt desperat her. Langt borte fra egen lege, midt i ferien osv. Jeg fikk en venninne til å svippe innom apoteket for en pk med Diflucan. Mulig det viser seg å være feil, men jeg føler meg åh så desperat. Som sagt hjem på onsdag. Er jeg ikke bedre da, blir det garantert legetime på meg! Til deg som spør ang lukt: null lukt. Men det er jo også fordi at jeg (med 100 % sikkerhet) hadde bakteriell vaginose (da med lukt) som jeg fikk behandling for tors-lør i forrige uke. Jeg lurer altså på om dette er kommet som en følge av den kuren? 🤷🏼♀️ Ellers har jeg googlet og lest alt jeg kommer over om ubalanse osv. Ingen sider nevner på nøyaktig de samme symptomene som jeg beskriver. Anonymkode: 520fc...f74
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #13 Skrevet 20. juli 2020 Hva med å ringe legevakten (på dagtid, fortrinnsvis) og høre hva de tenker? Men jeg klør litt ‘innover’ også når jeg har sopp (lenge siden nå, heldigvis). Anonymkode: dcb8a...507
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #15 Skrevet 21. juli 2020 Jeg har samme problemet, jeg har klødd så mye at jeg er blitt sår nedentil. Har ikke vært hos legen, da jeg er helt sikker på at det er sopp. Det svir litt når jeg tisser, men ikke så rart. Når jeg har klødd meg i hjel😅 Jeg går på antibiotika for akne, da synker PH verdiene så da får man sopp. du har ikke gått på noe medisin da? kjøpte meg Diflucan i dag, tok den ikveld får se om det roer ned denne galskapen. Har også utflod, tjukk og seig. Lukter ikke noe. Diflucan var dyr. Kostet 270 kr Anonymkode: 7ce7b...b56
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #16 Skrevet 5. august 2020 Hei, fant du ut av hva dette var for noe? Anonymkode: 6ba60...f1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå