Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #1 Skrevet 19. juli 2020 Skal køyre på Norgesferie med campingvogn. Gruar meg litt for å køyre på smale vegar. Veit du om vegar som er smale og skumle med campingvogn. Dei eg kjem på er; Trollstigen, Ørnesvingane og den andre vegen ned til Geiranger, eit lite stykke mellom Vadheim og Lavik. Andre vegar som er veldig smale? Anonymkode: 34be4...055
Kaffekjerring Skrevet 19. juli 2020 #2 Skrevet 19. juli 2020 Det stykket mellom Vadheim og Lavik er ingenting mot et par veistykker i Stryn, nærmere bestemt opp mot Briksdalsbreen, fra Olden. Veiene er passe rette, men det er omtrent plass til en halv bil i bredden. Strekningen Innvik-Olden er utbedret, men ikke sånn kjempebredt lissom. Passe lokalkjent der altså.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #3 Skrevet 19. juli 2020 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skal køyre på Norgesferie med campingvogn. Gruar meg litt for å køyre på smale vegar. Veit du om vegar som er smale og skumle med campingvogn. Dei eg kjem på er; Trollstigen, Ørnesvingane og den andre vegen ned til Geiranger, eit lite stykke mellom Vadheim og Lavik. Andre vegar som er veldig smale? Anonymkode: 34be4...055 Vadheim og Lavik er blitt bra. Tindevegen og gamle Strynefjellsvegen er litt skumle. Og inn til Lodalen og Oldedalen. Anonymkode: 71b41...bef
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #4 Skrevet 19. juli 2020 Hahaha huff. Tror jeg skal legge meg. Leste «vet du om veganere er uegnet for campingvogn». Satt å funderte på hvorfor i allverden det skulle være et problem for veganere å campe helt til det gikk opp for meg hva det faktisk sto. 🤣 Vil ikke anbefale Trollstigen. Hvertfall ikke i høysesongen nå. Uten om den kommer jeg ikke på noen fler veier i farta. Anonymkode: 9534f...016
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #5 Skrevet 19. juli 2020 Sier som de andre, Vadheim-Lavik er bra. Men jeg hadde ikke gitt meg på gamle Strynefjellsvei, Stalheimskleivane eller Aurlandsdalen opp mot Hol. Det er trangt mellom Svelgen og Førde også, men fint langs Jølstravannet. Anonymkode: 284a9...79a
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #6 Skrevet 20. juli 2020 Dersom dere skal bestige Galdhøpiggen kan man ikke kjøre med vogn de siste km fra Raubergstulen til Juvasshytta. Anonymkode: cf938...745
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #7 Skrevet 20. juli 2020 Vestlandet generelt er uegna for campingvogn😁 om en kjører bort fra hovedveien så er det smalt og jævlig og ytterst få forbikjøringsmuligheter. Kjørte bak en campingvogn (nesten) fra Haugesund til Voss nettopp. (Via Odda) 60 i 80 sonen og midt i veien hver gang det var teoretisk mulig å komme seg forbi. Følelsene mine varierte fra hissig (!!!) til medlidende. ❤️Norgesferie❤️ Anonymkode: e1147...c1c
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #8 Skrevet 20. juli 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vestlandet generelt er uegna for campingvogn😁 om en kjører bort fra hovedveien så er det smalt og jævlig og ytterst få forbikjøringsmuligheter. Kjørte bak en campingvogn (nesten) fra Haugesund til Voss nettopp. (Via Odda) 60 i 80 sonen og midt i veien hver gang det var teoretisk mulig å komme seg forbi. Følelsene mine varierte fra hissig (!!!) til medlidende. ❤️Norgesferie❤️ Anonymkode: e1147...c1c Vi er veldig flink til å sleppe folk forbi. Er av typen som foretrekker å ligge 5 over framfor 5 under på fartsgrensa sjølv. Veit kor irriterende det er med sinker. Kunne aldri irritert ein anna bilist meir enn toppen 1mil (og da så lenge fordi vi sleit med å finne egna sted å blinke inn til sida) Anonymkode: 34be4...055
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #9 Skrevet 20. juli 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi er veldig flink til å sleppe folk forbi. Er av typen som foretrekker å ligge 5 over framfor 5 under på fartsgrensa sjølv. Veit kor irriterende det er med sinker. Kunne aldri irritert ein anna bilist meir enn toppen 1mil (og da så lenge fordi vi sleit med å finne egna sted å blinke inn til sida) Anonymkode: 34be4...055 Ja det et mange som er flinke. Men på smale vestlandsveier hjelper det egentlig ikke å slippe forbi fordi det dukker opp en ny campingvogn eller bobil rundt neste sving.😉 Anonymkode: e1147...c1c
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #10 Skrevet 20. juli 2020 Alle veier er uegna for campingvogn. Anonymkode: 5fb32...e25
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #11 Skrevet 20. juli 2020 Eneste Vegar jeg kjenner passer definitivt ikke i campingvogn. Han er mer luksustype. Anonymkode: 14512...e2c
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #12 Skrevet 20. juli 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Eneste Vegar jeg kjenner passer definitivt ikke i campingvogn. Han er mer luksustype. Anonymkode: 14512...e2c ein veg vegen vegar vegane Anonymkode: 34be4...055
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #13 Skrevet 20. juli 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: ein veg vegen vegar vegane Anonymkode: 34be4...055 Det er lov å smile litt da Anonymkode: 26ca3...b8b
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #14 Skrevet 20. juli 2020 Det er masse smale veier overalt i Norge som kan være utfordrende med campingvogn. Europaveiene er for for det aller meste greie, men det finnes sikkert unntak der også som jeg ikke kommer på i farten. Og er det ikke unntak, så dukker det sikkert opp noe veiarbeid underveis. Anonymkode: 522fa...285
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #15 Skrevet 20. juli 2020 Ikkje køyr Trollstigen, Ørnevegen og vegen opp att frå Geiranger, eller Sognefjellet. Desse skulle det rett og slett vore forbode å køyre med anna enn alminnelege personbiler. Anonymkode: 8dbef...6e2
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #16 Skrevet 20. juli 2020 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Hahaha huff. Tror jeg skal legge meg. Leste «vet du om veganere er uegnet for campingvogn». Satt å funderte på hvorfor i allverden det skulle være et problem for veganere å campe helt til det gikk opp for meg hva det faktisk sto. 🤣 Vil ikke anbefale Trollstigen. Hvertfall ikke i høysesongen nå. Uten om den kommer jeg ikke på noen fler veier i farta. Anonymkode: 9534f...016 Jeg leste og veganere😂 Men jeg kan ikke skylde på at jeg er trøtt da... Anonymkode: 81986...ded
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #17 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: ein veg vegen vegar vegane Anonymkode: 34be4...055 Kjenner en veganer som elsker camping. Anonymkode: 14512...e2c
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #18 Skrevet 20. juli 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikkje køyr Trollstigen, Ørnevegen og vegen opp att frå Geiranger, eller Sognefjellet. Desse skulle det rett og slett vore forbode å køyre med anna enn alminnelege personbiler. Anonymkode: 8dbef...6e2 Som ein tommelfingerregel kan du sei at er det opent for busstrafikk, kan ein fint køyre der. Noko heilt anna er det om du har god nok trening/køyreferdigheit. Er du usikker, so hold deg til dei store vegane enkelt og greit. Anonymkode: 1407c...759
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #19 Skrevet 20. juli 2020 Aursjøvegen frå Eikesdal til Sunndalsøra ville eg ikkje køyrd med campingvogn. Anonymkode: fcae1...5d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå