Gå til innhold

Sengeteppe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere det?

Hadde besøk av ei venninne har om dagen som skulle låne en kjole.
Vi gikk inn på soverommet vårt for å finne den, sengen var redd opp med sengeteppe oppå slik som den pleier hvorav hun sier "jøss, bruker dere sengeteppe, trodde det bare var noe gamle damer bruker fremdeles" (sagt på en overrasket måte, ikke negativt ment).

Det er fult mulig hun har rett, men vi kommer nå til å fortsette å bruke det.
Bruker dere sengeteppe?

Anonymkode: 58a9b...141

Skrevet

Nei, og jeg har mest lyst til å føye til et "selvfølgelig ikke", men innser jo at hva folk har kunnskaper om er ulikt. Man bør ikke bruke sengeteppe på fast basis, kun i tilfeller der man har besøk og skal vise rommet fram. For å lufte madrassen og unngå altfor mye midd og annet småkryp, bør man faktisk ikke er opp sengen i det hele tatt, eller legge dynen som en rull nederst og sette puten på høykant. 

Anonymkode: b1d89...0fe

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, og jeg har mest lyst til å føye til et "selvfølgelig ikke", men innser jo at hva folk har kunnskaper om er ulikt. Man bør ikke bruke sengeteppe på fast basis, kun i tilfeller der man har besøk og skal vise rommet fram. For å lufte madrassen og unngå altfor mye midd og annet småkryp, bør man faktisk ikke er opp sengen i det hele tatt, eller legge dynen som en rull nederst og sette puten på høykant. 

Litt mye autocorrect her. 

Man bør ikke re opp sengen, og 

man kan legge dynen... osv

Skrevet

Nei, aldri noen som er på rommet vårt så jeg ser ingen grunn til det... 

Man skal jo ikke re opp senga med en gang man står opp, da "sperrer" man fukt etter natten ned i sengetøyet, så her står gjerne sengen og lufter seg til etter arbeidstid også blir sengetøy ristet og sengen redd opp. 

Eneste stedet vi har sengeteppe er nede i kjellerstua, for der står ev gjesteseng i ene hjørnet som blir brukt av og til. Den har vi sengeteppe på. 

Anonymkode: 680d9...a86

Skrevet

Samme som hun over. Jeg vil brette dynen slik at den får lufte seg, samme med puten. Ikke noe sengeteppe her, heller. Men jeg har hvitt pent sengetøy i god kvalitet for det liker jeg best, og det ser pent ut også om noen skulle forvirre seg inn. Jeg inviterer sjelden gjester inn på soverommet. 

Skrevet

Kun på husets pynteseng, dvs sengen som blir brukt et par ganger i året

Skrevet

Ja jeg har et gammel heklet sengeteppe med monogram fra 1920 som jeg bruker på halvparten av sengen og bretter dynen over så puter synes.

Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 6c52c...606

Skrevet

Nei, ikke sengeteppe. Rister opp putene og bretter dynene sammen. Så sengene er alltid oppredd, og ingen krise om noen kommer innom. 

Skrevet

Nei usj, slår bare dynene opp 

Anonymkode: d3f2b...bfc

Skrevet

Ja og nei, faktisk ;)

Jeg bruker det i perioder. Når jeg bruker det lar jeg alltid sengen lufte seg godt før jeg reier opp og legger på sengeteppe.

Egentlig foretrekker jeg å bruke sengeteppe, men er kronisk syk, så i perioder har jeg ikke overskudd til mer enn absolutt nødvendig.

Det å ha en pent oppredd seng og et ryddig soverom gir gode energier for å sove i, synes jeg. Litt variabelt når jeg får det til.

Anonymkode: 3a56f...e59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...